زمان : 22 Khordad 1398 - 16:34
شناسه : 150828
بازدید : 4970
سازگاری با کم آبی در سازگارترین استان کشور سازگاری با کم آبی در سازگارترین استان کشور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، یزد را سازگارترین استان کشور در سازگارگاری با کم آبی دانست و گفت: عملیاتی کردن طرح سازگاری با آب یکی از اقدامات در دستور کار شرکت آب منطقه ای یزد در سال جاری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «محمدمهدی جوادیان زاده» در نشست فصلی شرکت آب منطقه ای یزد، با اشاره به اقدامات موثر این شرکت در سال گذشته، اظهار کرد: طرح سازگاری با کم آبی که در سال 96 مصوب شد نیازمند همکاری دستگاه های مختلف است که تا کنون با موفقیت همراه بوده است.

وی اجرای طرح خاموشی چاه های استان را یکی دیگر از اقدامات انجام شده دانست و افزود: این طرح که به صورت گسترده در سراسر استان اجرا شد موجب فرهنگ سازی در زمینه مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی استفاده از آب از سوی کشاورزی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد مقابله با قطعی آب در بحث تعرضات به خط انتقال آب استان یزد و تخصیص آب از دریای عمان را از دیگر اقدامات حائز اهمیت شرکت آب منطقه ای یزد در سال گذشته عنوان کرد و گفت: تخصیص اولیه به میزان 250 میلیون مترمکعب جهت صنعت و کشاورزی پربازده به استان یزد داده شده که اگر از این فرصت خوب استفاده شود می تواند تحول بزرگی در استان ایجاد کند.

وی ادامه داد: به دلیل این که قیمت این آب زیاد است باید محصولاتی کشت شود که تاب آوری قیمت این آب را داشته باشد و اشتغال خوبی در استان بوجود آورد.

جوادیان زاده با بیان این که 200 میلیون مترمکعب دیگر نیز به بخش صنعت و معدن درنظر گرفته شده که باید به طور کامل توسط بخش خصوصی انجام شود، خاطرنشان کرد: با تامین این آب می توان امیدوار بود که فشار از روی منابع زیرزمینی استان کمتر شده و امکان تعادل بخشی سفره های زیرزمینی استان بیشتر فراهم می شود.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به این که برقراری انضباط مالی و ارتقای سطح پاسخگویی شرکت به ارباب رجوع دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته است، گفت: عملیاتی کردن طرح سازگاری با آب، اجرای خط دوم انتقال آب، تکمیل چرخه بازچرخانی پساب، تحویل حجمی آب در 10 دشت از 19 دشت استان، افزایش پوشش کنتورهای کشاورزی و صنعتی و مدیریت مشارکتی از جمله برنامه های در دستور کار شرکت آب منطقه ای در سال جاری است.