زمان : 13 Khordad 1398 - 23:38
شناسه : 150759
بازدید : 7921
رشد 20 درصدی پیک‌بار استان یزد در سال 98/ استان یزد دارای بیشترین رشد پیک‌بار در کشور است مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در سومین جلسه کمیته عالی کاهش پیک بار استان خبر داد رشد 20 درصدی پیک‌بار استان یزد در سال 98/ استان یزد دارای بیشترین رشد پیک‌بار در کشور است مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در سومین جلسه کمیته عالی کاهش پیک بار استان، از رشد 20 درصدی پیک‌بار استان در سال 98 نسبت به سال گذشته خبر داد.

محمدحسن صباغزادگان در این جلسه، توجه به مساله مدیریت مصرف در سال جاری را مورد تاکید و نیازمند پیگیری جدی دانست و گفت: استان یزد در کنترل و مدیریت شبکه برق جزء استان‌های نمونه کشور است و با وجود همدلی و تعاملات خوبی که بین شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای استان قرار دارد؛ در سال گذشته با کاهش ساعات کاری ادارات –که با مدیریت شرکت توزیع یزد انجام شد- 20 مگاوات صرفه‌جویی داشتیم که در همین خصوص، امسال نیز به ادارات، بانک‌ها و مراکز مهم استان برای کاهش اثرات خاموشی و به مدار آمدن دیزل‌های اضطراری توسط شرکت توزیع هشدار داده ‌شده است.

وی استان یزد را با توجه به عمده مصرف انرژی در صنعت، دارای شرایطی متفاوت توصیف و تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی سال جاری و خنک‌تر شدن هوا در استان، شاهد رشد 20 درصدی پیک‌بار صنایع بزرگ نسبت به سال 97 هستیم؛ هرچند که در سال گذشته همکاری و همدلی آگاهانه‌ای بین صنایع با صنعت برق انجام گرفت؛ اما با توجه به شرایط خاص موجود، مشترکان صنعتی موظف به مبادله تفاهم‌نامه‌های مدیریت مصرف هستند چراکه طبق دستورالعمل شرکت توانیر، مدیریت شبکه برق کشور حق اعمال خاموشی بیش از سقف تعیین‌شده را برای استان­ها دارد.

مهندس صباغزادگان پیک‌بار تابستان سال 97 استان یزد را 1530 مگاوات بیان و اضافه کرد: پیک‌بار استان در زمستان نیز به حدود 1100 مگاوات رسید که نشان‌دهنده این است که به دلیل صنعتی بودن استان، این میزان از یکنواختی نسبی در تابستان و زمستان برخوردار است و در سال 98 نیز با وجود این که مشترک جدیدی اضافه نشده است اما با توجه به شرایط به وجود آمده در بحث صادرات، مشترکان موجود که با ظرفیت پایین دیماند قراردادی خود در سال گذشته فعالیت می‌کردند امسال مصرف دیماند خود را به حداکثر رسانده‌اند.

صباغزادگان در پایان از نام‌گذاری یکشنبه 19 خرداد به نام روز مدیریت مصرف خبر داد و اعلام کرد: در این روز جلسه ویدئو کنفرانسی با حضور مدیران ارشد وزارت نیرو و توانیر برای بررسی پیک‌بار سال 98 برگزار می‌شود.

محمد فراتی مدیر امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در این نشست به بیان چالش‌ها و نگرانی‌های موجود در پیک‌بار تابستان 98 پرداخت و افزود: میزان پیک‌بار مشترکان این شرکت در اردیبهشت‌ماه سال 97 در مقایسه با سال جاری با رشد 10 درصدی همراه بوده است.

وی در ادامه با اشاره به کمبود انرژی 6 هزار مگاواتی سال گذشته در کشور، بیان کرد: امسال این میزان به 3 هزار مگاوات رسیده است؛ اما با وجود این که استان یزد یک استان صنعتی است و شاهد رشد صادرات این صنایع هستیم؛ تابستان سختی برای صنعت برق استان در پیش‌رو داریم.

در این جلسه نیز دیگر اعضای جلسه ازجمله معاونان و مدیران شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق استان یزد به بیان راهکارها و دیدگاه‌های خود در زمینه کاهش خاموشی و مدیریت مصرف انرژی در استان پرداختند.

شایان‌ذکر است، جلسات کمیته کاهش پیک بار استان به صورت هفتگی برگزار می‌شود که سومین جلسه به میزبانی شرکت برق منطقه‌ای یزد انجام شد.