زمان : 13 Khordad 1398 - 23:35
شناسه : 150740
بازدید : 5503
برای بهبود شرایط اقتصادی کشور باید روی سرمایه گذاری خارجی متمرکز شد معاون وزیر اقتصاد : برای بهبود شرایط اقتصادی کشور باید روی سرمایه گذاری خارجی متمرکز شد معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و رونق تولید باید روی سرمایه گذاری و منابع خارجی متمرکز شد؛ چیزی که بسیاری از کشورها بر مبنای آن حرکت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، «سید علی محمد موسوی " در نشست مجمع نمایندگان استان یزد در محل استانداری افزود: در برخی کشورها در کنار سفارتخانه‌ها، آژانس‌های سرمایه گذاری راه اندازی شده که ظرفیت‌های سرمایه گذاری را معرفی می‌کند و در این زمینه ترکیه ۴۰ آژانس سرمایه گذاری دارد.

وی تحریم ها و شرایط کنونی کشور را یادآور شد و گفت: باید به دنبال راهکارهایی باشیم که بتوانیم به خوبی از این تحریم ها عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه باید 65 میلیارد دلار منابع خارجی را جذب کنیم گفت: از این میزان، ۱۵ میلیارد دلار فاینانس، ۳۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری مستقیم و ۲۰ میلیارد دلار قرارداد مشارکتی است.

وی اقتصاد متکی به نفت ایران را یادآور شد و گفت: در شرایط حاضر که صادرات نفت به دلیل تحریم ها کاهش یافته باید سرمایه گذاری به سمت تولید کالاها غیر نفتی هدایت شود و بتوانیم از طریق فاینانس و منابع خارجی، مشکلات ارزی را حل و طرح های نیمه تمام را دنبال کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید درد دل و حرف های سرمایه گذاران را بشنویم، رعایت پروتکل‌های بین المللی و داشتن نظم را مهمترین ضرورت‌های فضای اقتصادی کشور در شرایط کنونی دانست و بر توجه به مشوق های سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: در شرایط تحریم باید از طرح های غیر تحریمی نظیر بهداشت و درمان، دانشگاه، گردشگری و هتل استفاده کنیم.

رئیس کل‌سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران تاکید کرد: در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی، تدوین قوانین جدید و مشوق‌هایی همچون اقامت دائم برای سرمایه گذاران خارجی لازم و ضروری است.

موسوی تصریح کرد: همچنین باید هدف گذاری عمده‌ای روی ایرانیان و حتی یزدی‌های مقیم خارج از کشور و شیعیان و کشورهای بزرگی همچون چین و ترکیه داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش قابلیت های استان یزد را یادآور شد و با بیان اینکه یزد از استان های فعال و پیشتاز در حوزه سرمایه گذاری در کشور است گفت: زیرساخت های  لازم برای جذب سرمایه گذاری در استان فراهم است و علی رغم تلاش های خوب صورت گرفته باید اقدامات بیشتری در این زمینه انجام شود.

معاون وزیر اقتصاد با اعلام آمادگی برای حمایت از طرح های سرمایه گذاری استان یزد گفت: با توجه به ثبت جهانی یزد و وجود آثار و بناهای تاریخی، یزد از پتانسیل های خوب در حوزه گردشگری برخوردار است که می تواند آن را به قطب گردشگر بین المللی تبدیل کند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: همچنین استان یزد در زمینه سرمایه گذاری انرژی خورشیدی، گردشگری و صعت و معدن می تواند در کشور پیشتاز باشد.

در این جلسه گزارشی از فعالیت های مرکز خدمات سرمایه گذاری و میزان سرمایه گذاری‌های خارجی در سال ۹۷ در استان یزد و نیازها و ضرورت‌های تحقق سرمایه گذاری و رونق اقتصادی و راه‌های توسعه اقتصادی در بخش‌های مختلف ارائه شد.