زمان : 28 Ordibehesht 1398 - 02:50
شناسه : 150507
بازدید : 4110
مهم ترین مشکل فرهنگیان نداشتن صنف است مهم ترین مشکل فرهنگیان نداشتن صنف است نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی در دیدار با فرهنگیان گفت : مهم ترین مشکل فرهنگیان نداشتن صنف است که با تشکیل آن معلمین به یک قدرت و بزرگترین صنفها به علت کثرت فرهنگیان تبدیل می شود

نماینده مردم محمد رضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز،ابرکوه، بافق،بهاباد و خاتم در مجلس شورای اسلامی در دیدار با فرهنگیان شهرستان مهریز گفت: اساسی مشکل فرهنگیان نداشتن صنف است که با تشکیل آن معلمین به یک قدرت و بزرگترین صنفها به علت کثرت فرهنگیان تبدیل می شود.

صباغیان بافقی ادامه داد: دولت معتقد بود با کاهش سرانه مدارس و حقوق دریافتی معلمان از هزینه‌های آموزش‌وپرورش کاسته ولی حقوق کارکنان وزارت نفت، وزارت علوم، وزارت صنعت و معدن استثنا باشد و مجلس نیز پذیرفته است و این یعنی ضعف مدیریتی در ساختار کشور و عدم نظارت نمایندگان مجلس قانون گذار است.

وی با اشاره طبق اصل ۲۹ برنامه ششم توسعه می‌بایست سامانه حقوق راه‌اندازی شود تصریح کرد: باید مقدار حقوق دریافتی مسئولین به‌صورت شفاف در اختیار عموم قرار گیرد این طرح سه سال قبل در مجلس تصویب‌شده اما از اجرای آن خبری نیست.

صباغیان بافقی با اشاره به دو درآمد دولت نفت و مالیات عنوان کرد: از ۴۴۵هزار میلیارد ریال بودجه سال، ۳۳۰هزار میلیارد ریال صرف حقوق کارکنان دولت می‌شود که ۵۰ هزار میلیارد ریال در پرداخت حقوق و دستمزد با کسری بودجه مواجه هستیم.

سید کاظم حسینی یکی از فرهنگیان حاضر در جلسه به بیان مشکلات آنها پرداخت و گفت: تعداد فرهنگیان کشور زیاد است اما زیادی نیستند و شرایطی که بر فرهنگیان تحمیل‌شده است تحقیرآمیز است. نباید فرقی بین دیگر دستگاه های دولتی داشته باشیم.

وی به عدم اجرای اصل ۲۸ برنامه ششم توسعه در خصوص افزایش حقوق معلمان اعتراض کرد ادامه داد: تبعیض و بی‌عدالتی در پرداخت حقوق و امتیازات کارکنان دولت یکی از مسائلی که علاوه بر سخت شدن زندگی معلمان، این قشر را بابت اجحاف در حقوق ازدست‌رفته‌شان ناراضی و معترض کرده و همیشه خواهان مطالبات از دست رفته خود هستند.

حسینی با اشاره به عدم اجرای اصل ۳ و ۳۰ قانون اساسی در خصوص رایگان بودن تحصیل و ورزش در مدارس گفت : اکنون معلمان برای تأمین بودجه و هزینه های جمعی باید از والدین خیرین کمک بگیرند

در حاشیه این مراسم، بعضی از معلمان به سرمایه عظیمی که در خصوص تربیت نسل ها آینده برای کشور ایجاد می شود و به ضعف مدیریت در خصوص اجرای آهنگ ها و سرود های غیر مجاز در مدارس انجام و زحمات چندین ساله معلمان را به حد داده اند اشاره کردند.
محمدرضا صباغیان بافقی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بررسی و رفع مشکلات آنان قول پیگری داد.