زمان : 27 Ordibehesht 1398 - 01:20
شناسه : 150502
بازدید : 6968
نشست خبری"زارع" سرپرست مخابرات منطقه یزد با خبرنگاران گزارش تصویری؛ نشست خبری"زارع" سرپرست مخابرات منطقه یزد با خبرنگاران سرپرست مخابرات منطقه یزد در کنفرانس خبری با اصحاب رسانه که در آستانه 27 اردیبهشت ماه روز جهانی ارتباطات و مخابرات برگزار شد با اعلام خبر فوق افزود: این پروژه ها با سرمایه گذاری 224 میلیارد ریال آماده بهره برداری است.

زارع سرپرست مخابرات منطقه یزد در این نشست ضمن تبریک هفته ارتباطات و روز جهانی مخابرات از شعار اتحادیه بین المللی مخابرات سخن به میان آورد و گفت : طبق روال سال های گذشته اتحادیه بین المللی مخابرات(ITU) به مناسبت روز جهانی مخابرات شعار امسال را با عنوان دسترسی یکسان به استاندارد سازی نامگذاری کرده است که امیدواریم بتوانیم در جهت این شعار گام های موثری برای مردم استان بر داریم.

وی به نقش ارتباطات در عصر حاضر اشاره کرد و افزود: امروزه خدمات ارزشمندی از طریق بستر ارتباطات به بشر و جامعه ارائه می شود و مردم میتوانند از طریق شبکه مخابراتی بیشتر خدمات را در منزل دریافت نمایند.

زارع در ادامه، گزارش خود را در سه حوزه وضعیت شاخص های مخابراتی، عملکرد یکسال گذشته و برنامه های سال جاری مخابرات منطقه یزد بیان کرد. سرپرست مخابرات منطقه یزد اظهار داشت: در شاخص ارتباطی تلفن ثابت در حال حاضر532 هزار و 656 شماره با ضریب نفوذ45/6 درصد در استان مشغول به کار است که رتبه چهارم این شاخص در سطح کشور هستیم.

وی در ادامه از تعداد تلفن های مشغول به کار سخن به میان آورد و افزود: در حال حاضر یک میلیون و 447 هزار و 569 هزار شماره تلفن هماره با ضریب نفوذ 124 در استان مشغول به کار است تحت پوشش 1700 تکنولوژی BTS نسل 2، 3 و 4 قرار دارد.

این مقام مسئول با توضیحاتی در خصوص شبکه دیتای استان افزود : با احداث 218 سایت دیتا، 21 شهر و 345 روستای استان به شبکه دیتا متصل شده اند و در حال حاضر ظرفیت این شبکه 155 هزار و 453 پورت می باشد.

وی در مورد شاخص ارتباطات روستایی با بیان اینکه در حال حاضر 65 هزار و 340 تلفن مشغول به کار است عنوان کرد پیش ثبت نام این تلفن ها از طریق دفاتر پیشخوان دولت امکان پذیر است.

زارع پس از تشریح فعالیت و عملکرد مخابرات منطقه در حوزه های مختلف تعداد پروژه های مورد بهره برداری مخابرات را در هفته ارتباطات 118 طرح بیان کرد و افزود : این پروژه ها با سرمایه گذاری بالغ بر 224 میلیارد ریال می باشد. وی مهمترین پروژه های سال جاری را افزایش ظرفیت زیرساخت شبکه تلفن همراه عنوان کرد و گفت: توسعه سوییچ و زیر ساخت های فیبر نوری از اولویت های مخابرات برای بهبود و ارتقا ارتباطات و خدمت رسانی به مردم می باشد.

در پایان خبرنگاران و اصحاب رسانه در نشست، سئوالت خود را در زمینه تلفن ثابت ، نحوه ارسال قبض، تلفن همراه و غیره مطرح کردند که زارع به آنها پاسخ گفت.

عکس از: مجید دهقانی زاده