زمان : 25 Ordibehesht 1398 - 09:21
شناسه : 150473
بازدید : 3282
برای توسعه علم و فناوری نیاز به همکاری همه دستگاه ها داریم معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور: برای توسعه علم و فناوری نیاز به همکاری همه دستگاه ها داریم معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در نشست شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان گفت: برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و علم و فناوری در کشور نیاز به همدلی ‌و همکاری همه دستگاه ها داریم که نمونه بارز آن را در استان یزد شاهد هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه نشست شورای هماهنگی فناوری و نوآوری استان با حضور "سورنا ستاری" معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور‌ و هیئت همراه، "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "سیدمسعود عظیمی" سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار ‌و اعضای این شورا در مرکز رشد پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.
معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در این نشست با بیان اینکه پارک های علم و فناوری، محل زایش کسب و کار هستند، ‌گفت: پارک، مفهوم فیزیکی ندارد و همه شهر را در بر می گیرد بنابراین هر کس ایده ای دارد باید بتواند فعالیت کند.
"‌سورنا ستاری" با ‌تاکید بر حمایت دولت برای تامین زیرساخت‌ های ایجاد کارخانه و منطقه نوآوری در یزد، ‌ادامه داد: سرمایه گذاری در این حوزه باید توسط شتاب دهنده‌ های بخش خصوصی صورت گیرد تا کارخانه نوآوری به محل تولیدی برای شرکت‌ های دانش بنیان تبدیل شود.
وی افزود: باید همه به این درک برسند که موفقیت و آینده شهرها در بلندمرتبه سازی و برج سازی نیست، بلکه استقرار شرکت‌ های دانش بنیان و فناورانه متضمن آینده است.
ستاری با بیان اینکه یزد جزو استان‌های توسعه یافته با مزیت رقابت نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: توسعه فناوری و نوآوری و اقتصاد دانش بنیان در کشور در گرو همدلی و هماهنگی همه دستگاه‌ها در یک اکوسیستم است که نمونه بارز آن را در استان یزد شاهد هستیم.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: باوجود اختصاص یک سوم بودجه کشور به آموزش و پژوهش در برهه کنونی نتوانستیم مانند گذشته دانشمند در این حوزه معرفی کنیم که این موضوع به نوع نگاه به فناوری و نوآوری باز می‌گردد.
وی ادامه داد: به جای توسعه اقتصاد دانش‌ بنیان در کشورمان، کارخانه‌های مختلف به نام صنعت ایجاد کردیم.
ستاری تصریح کرد: واردات خط تولید از خارج کشور کارخانه است و صنعت نیست؛ صنعت به مهندسانی نیاز دارد که به طراحی و ماشین سازی بپردازند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با یادآوری مشکلات ناشی از اقتصاد تک قطبی از جمله توقف پیشرفت و بروز ناامنی، ‌افزود: بزرگترین خیانت درآمد نفتی به مملکت، نابود کردن فرهنگ کارآفرینی بوده است.
ستاری افزود: وقتی کشور به درآمدهای نفتی متکی شود و پول بدون زحمت به دست آید، افراد به دنبال نوآوری‌ و فناوری‌های جدید نمی‌ روند و پیشرفتی حاصل نمی شود.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در پایان سخنان خود با بیان اینکه اگر سیستم‌ های سنتی در استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان سرمایه گذاری نکنند در آینده بازار خود را از دست می‌ دهند، خاطر نشان کرد: کارخانه و منطقه نوآوری زمینه ساز فرهنگ تلاش در این حوزه است.
گفتنی است در این نشست برخی از اعضای شورای علم و فناوری استان یزد و مدیران شرکت های دانش بنیان به بیان مشکلات مرتبط با حوزه فعالیت خود پرداختند و حمایت بیش از پیش دولت از فعالان حوزه علم و فناوری را خواستار شدند.