زمان : 27 Esfand 1397 - 19:37
شناسه : 149815
بازدید : 5572
برگزاری پنجمین دوره آموزشی «ایمنی در برق» در برق منطقه‌ای یزد برگزاری پنجمین دوره آموزشی «ایمنی در برق» در برق منطقه‌ای یزد دوره آموزشی یک‌روزه «ایمنی در برق» ویژه گروه پنجم آتش‌نشانان توسط شرکت برق منطقه‌ای یزد با همکاری سازمان آتش‌نشانی برگزار شد.

 علیرضا حاجی حسینی مدرس این دوره هدف از برگزاری را آشنایی نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی با مخاطرات ناشی از برق در عملیات امداد، نجات و اطفاء حریق در خطوط و تجهیزات انتقال برق دانست.

وی اجرای دوره «ایمنی در برق» را در راستای تعهدات اجتماعی شرکت برق منطقه‌ای یزد در حوزه سلامت جامعه بیان و اضافه کرد: ارزیابی ریسک عملیات پست‌های فشارقوی برق، شناسایی کانون‌های حریق و رعایت نکات ایمنی حین عملیات در تاسیسات و تجهیزات انتقال برق لازمه حفظ سلامتی آتش‌نشانان و کاهش ریسک عملیات در محیط‌های ذکرشده است.

دکتر حاجی حسینی سرفصل‌های ارائه‌شده در این دوره را معرفی مولفه های موثر بر سلامت شغلی آتش‌نشانان، تشریح مخاطرات ناشی از برق در حین عملیات، آشنایی با ولتاژهای تماسی، انتقالی و گام و نحوه حفاظت در مقابل آن‌ها و شناسایی حریم‌های ایمن عملیاتی عنوان کرد.

در این دوره همچنین فراگیران با حضور در پست 230 کیلوولت شمال یزد از تجهیزات پست ازجمله اتاق کنترل، تابلوهای حفاظتی کنترلی، اتاق مخابرات و PLC،‌ سیستم AC/DC، باتری خانه، محوطه سوئیچ یارد و اتاق لوازم آموزشی موجود در پست بازدید کردند و با نحوه عملکرد و کانون‌های حریق احتمالی در پست‌های فشارقوی آشنا شدند.

در این بازدید کارشناس مسئول بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز توضیحاتی در مورد اهم وظایف این شرکت، انواع پست‌های برق، قسمت‌های مختلف و وظایف پست‌های فشارقوی و انواع طرح‌های شینه‌بندی در این پست‌ها توضیحاتی ارائه کرد.