زمان : 20 Esfand 1397 - 12:03
شناسه : 149693
بازدید : 5239
همکاری مروجین مسئول پهنه های کشاورزی با صندوق از ابتدای سال آینده مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر : همکاری مروجین مسئول پهنه های کشاورزی با صندوق از ابتدای سال آینده هدف اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان و عشایر جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها ، ‌تأمین امنیت اجتماعی و بالابردن سطح زندگی روستاییان و عشایر می باشد .

به گزارش روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستائیان و عشایر استان یزد  ، حسن ابراهیمی در دیدار با مدیر هماهنگی ترویج كشاورزی استان یزد گفت : صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ، روستاییان  و عشایر براساس اصل 29 قانون اساسی با هدف جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها ، ‌تأمین امنیت اجتماعی و بالابردن سطح زندگی روستاییان و عشایر در مجلس ششم تصویب شد و این یکی از اقدمات بسیار ارزشمند است .

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یزد با با بیان اینکه صندوق فرصت خوبی را برای حمایت از کشاورزان ،روستاییان و عشایر فراهم کرده است افزود : آگاهی و اطلاع رسانی صحیح در زمینه فعالیت ها و خدمات این صندوق  بویژه به کشاورزان ، آینده این عزیزان را فراهم خواهد آورد  .

ابراهیمی ادامه داد : امروزه  کشاورزان وروستاییان در سراسر کشور تنها با پرداخت 20 تا 45 هزار تومان از سن 18 تا 50 سالگی می توانند به عضویت صندوق بیمه درآمده و از تسهیلات این بیمه بهره مند شوند این درحالی است که طیف زیادی از فعالین دراین عرصه هنوز فاقد هرگونه بیمه بوده وحتی بعضا اطلاع وشناخت دقیقی از این بیمه ندارند واین وظیفه دستگاههای متولی راسنگین می کند .

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر یزد افزود : کشاورزان  فاقد بیمه به علت اینکه از هیچ نوع مستمری بازنشستگی برخوردار نیستند در برابر مسائل و مشکلات اقتصادی بسیار آسیب پذیر هستند . بنابراین می توانند با کمترین حق بیمه زیر پوشش این صندوق بیمه‌ای و حمایتی قرار گیرند و آینده خود را تضمین نمایند .

دکتر رزا قوچانی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان یکی از مشکلات اساسی و اصلی جامعه روستایی و کشاورزی را نداشتن بیمه و پشتوانه ای برای آینده آنها عنوان کرد و گفت : در جهت خدمت به کشاورزان و روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها و بهره مندی آنها از خدمات بیمه ای نهایت همکاری را با این صندوق خواهیم داشت .

 خانم دکتر قوچانی ضمن تاکید بر نقش اثرگذار مروجین مسئول پهنه‌های تولیدی و محققین در افزایش بهره وری بخش کشاورزی گفت : کارشناسان و کارگزاران بیمه می توانند در کلاس های آموزشی مروجین با کشاورزان و روستاییان حضور یافته و خدمات بیمه ای را ارائه دهند .