زمان : 01 Esfand 1397 - 22:40
شناسه : 149359
بازدید : 8311
مسابقات بسکتبال سه نفره در کنار بزرگترین خانه خشتی جهان مسابقات بسکتبال سه نفره در کنار بزرگترین خانه خشتی جهان از سوی کمیته بسکتبال سه نفره ایران یک دوره مسابقات کشوری به میزبانی روستای قاسم آباد رفسنجان برگزار شد.

بزرگترین تورنمنت بسکتبال سه نفره ایران در رفسنجان و در محل بنای تاریخی به نام خانه حاج آقا علی رفسنجانی برگزار شد.
کمیته بسکتبال سه نفره فدراسیون با هدف معرفی جذابیت های گردشگری کشور مسابقات مختلف سه نفره را در مکان هایی تاریخی برگزار می کند که می تواند اتفاق خوبی برای ورزش ایران و البته صنعت گردشگری باشد. این مسابقات پنجشنبه و جمعه و با حضور 18 تیم از سراسر ایران برگزار گردید. 
آنطور که منابع تاریخی اعلام کرده اند خانه حاج آقا علی رفسنجانی با زیربنایی بیشتر از هفت هزار متر مربع و با معماری ایرانی به عنوان یکی از بزرگترین خانه‌های خشتی و سنتی جهان به ‌شمار می‌ رود که توسط حاج آقا علی معروف به زعیم الله رفسنجانی از تجار بزرگ ایران در زمان قاجار بنا شده است.

جشنواره بسکتبال سه نفره با نام ایونت بزرگترین خانه خشتی جهان به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و بزرگداشت کنگره ۶ هزار و ۵۰۰ شهید استان کرمان برای نخستین بار در ایران با حضور ۱۸ تیم از سراسر کشور به میزبانی روستای قاسم آباد حاجی از بخش مرکزی شهرستان رفسنجان برگزار شد./ ایرنا