زمان : 22 Bahman 1397 - 02:16
شناسه : 149153
بازدید : 5081
افتتاح کانون دانشجویی هلال احمر در دانشگاه پیام نور تفت با حضور مدیرعامل و معاون امور جوانان هلال احمر استان یزد در دهه فجر صورت گرفت : افتتاح کانون دانشجویی هلال احمر در دانشگاه پیام نور تفت بمناسبت چهلمین سال انقلاب اسلامی با حضور مدیرعامل و معاون امور جوانان هلال احمر استان ، معاون فرماندار شهرستان و رسس دانشگاه پیام نور شهرستان و تنی چند از مسئولان استانی و شهرستانی، کانون دانشجویی هلال‌احمر دانشگاه پیام نور تفت افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ دکتر محسن حرازی زاده یزدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد در آیین افتتاح دفتر کانون هلال احمر دانشگاه پیام نور تفت با اشاره به اینکه نقش و وظیفه ی جمعیت هلال احمر خطیر می باشد، گفت: هلال احمر علاوه بر نجات و اسکان در حوادث در زمینه افزایش مشارکت های اجتماعی نیز نقش آفرین می باشد و مشکلات آسیب های اجتماعی را نیز برطرف می نماید.

دکتر حرازی زاده افزود: با وجود افتتاح کانون هلال احمر دانشگاه پیام نور تفت گام مهمی در جهت سازماندهی و ساماندهی اعضا داوطلب برخواهیم داشت.

وی هدف از تشکیل و تاسیس این کانون را تربیت و آموزش های لازم به دانشجویان به منظور آمادگی کامل به هنگام بروز حوادث طبیعی و غیر مترقبه در شهرستان تفت دانست.

مدیرعامل هلال احمر استان یزد با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به مردم باید همیشه مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: بشردوستی امری عاطفی بوده و اگر در خدمت‌رسانی انگیزه الهی در افراد نباشد در موقعیت‌های خطر، خستگی و پشیمانی و ندامت را به دنبال دارد.

حرازی زاده افزود: سرفصل فعالیت های کانون های دانشجویی هلال احمر در دانشگاه ها، فعالیت های فرهنگی، بشردوستانه، خیریه و امدادی محسوب می شود.

دکتر ناصر محمدی رییس دانشگاه پیام نور تفت در این مراسم گفت :با افتتاح این کانون دانشجویی در نظر داریم که کمک های اولیه و مواجهه با بلایای طبیعی را به دانشجویان این مجموعه آموزش دهیم تا بتوانند در کنار فعالیت های علمی به این موارد نیز بپردازند.

وی با بیان اینکه هلال احمر یک سازمان جهانی و انسانی است، افزود: ترویج فرهنگ نوعدوستی و احترام به ارزشهای انسانی و اسلامی در بین جوانان با رویکرد کمک به توسعه کرامت انسانی و صلح پایدار از اهداف مورد قبول عموم مردم است.

در ادامه رئیس دانشگاه پیام نورتفت ضمن سخنانی از تلاش های جمعیت هلال احمر در راه اندازی این کانون تقدیر کرد.

شایان ذکر است در حاشیه این مراسم نمایشگاه امدادی و همچنین مانور کوهستان(صعود و فرود) توسط تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر شهرستان تفت اجرا شد.

در پایان کیک افتتاح کانون دانشجویی هلال احمر در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی توسط مدیرعامل هلال احمر و رییس دانشگاه پیام نور و همچنین معاون فرماندار شهرستان بریده شد.