زمان : 09 Bahman 1397 - 12:09
شناسه : 148885
بازدید : 6108
جوانان را باید باور کرد و به آن‌ها عزت‌نفس داد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد: جوانان را باید باور کرد و به آن‌ها عزت‌نفس داد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد در جلسه ستاد ساماندهای امور جوانان شهرستان ضرورت توجه به خودباوری را به‌عنوان محور تمام برنامه‌ها یادآور شد و گفت: لازم است جوانان را باور کرد و به آن‌ها عزت‌نفس داد، جوانان با توانمندی‌هایی که دارند می‌توانند در پیشرفت جامعه نقش‌آفرین باشند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، یازدهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان به ریاست " علیرضا ابوالحسنی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، وباحضور "آزاد معلم" مشاور جوان استاندار یزد و جمعی از مسئولین استان و شهرستان در سالن اندیشه فرمانداری برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد در این جلسه گفت: حضور جوان در چرخه تولید و مسائل مرتبط به امور شهری منجر به توسعه می‌شود و در این مسیر باید تلاش شود تا به جوانان هویت داده شود.

علیرضا ابوالحسنی تصریح کرد: جوانان امروز این دغدغه رادارند که به آن‌ها اطمینان نمی‌شود و وجودشان نادیده گرفته می‌شود که این امر آسیب و آفتی برای جامعه ما است که باید به آن توجه داشته باشیم.

ابوالحسنی با اشاره به اینکه باید در جمع جوانان رفت و از ظرفیت آن‌ها استفاده شود، یادآور شد: با توجه به تغییر سبک زندگی‌ها باید با به‌روز بودن خدماتی که به جوانان ارائه می‌شود نیز باید با تغییر کیفیت به سبک جدید و امروزی باشد.

وی خاطرنشان کرد: از سنین پایین حتی در سطح مهدکودک‌ها باید به مسئله اشتغال باهدف کارآفرینی توجه داشت، همچنین دانشگاه‌ها و دستگاه‌هایی که جامعه هدف گسترده‌تری داشته و در ارتباط با جوانان هستند در این زمینه می‌توانند بیشترین نقش‌آفرینی را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد جهانی‌شدن زیلو میبد را نیز یادآور شد و گفت زیلو ظرفیت خوبی است که می‌توان نقش‌آفرینی جوانان را در ارتباط با آن فراهم کرد.

ابوالحسنی در پایان خواستار همکاری همه دستگاه‌ها در برگزاری همایش پیاده‌روی در روز جمعه مصادف با ورود حضرت امام (ره) به میهن اسلامی شد.

 

اشتغال‌زایی در سایه تبدیل مهارت‌ها و توانمندی‌ها به حرفه و شغل میسر است

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد نیز در این جلسه، گفت: همه افراد یک سری توانمندی‌هایی دارند که باید به آن‌ها کمک کرد این مهارت‌ها و توانمندی‌ها را به یک کار و حرفه تبدیل کرد.

احمد طالبی افزود: دستگاه‌هایی که توانمندسازی می‌کنند متعدد بوده و به‌خوبی انجام‌وظیفه می‌کنند ولی یک سری آموزش‌هایی مکمل برای مهارت‌هایی که خود افراد دارند لازم است تا افراد به مرحله اشتغال و بازاریابی برسند.

طالبی گفت: اگر به جوانان خلاق میدان داده شود ایده‌های خودشان را در بسیاری از حوزه‌هایی که به نظر نمی‌رسد درآمدزا باشد به درآمد تبدیل خواهند کرد و د راین راستا آن‌ها به حمایت‌هایی نیاز دارند تا از شکست نهراسند.

وی یادآور شد: خود مسئولین هم به آموزش نیاز دارند تا بدانند کارآفرینی در چه حوزه‌ای امکان‌پذیر است و می‌توان سرمایه‌گذاری کرد و دوره‌های آموزشی گذاشت.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان یزد در پایان با اشاره به اینکه تجربه‌های کارآفرینی جهت ایده دادن به دیگران باید منتقل شود، گفت: ما به‌عنوان مسئولین ورزش با جدی گرفتن این حوزه می‌توانیم جوانان را ترغیب کنیم در حوزه خودشان ایده‌های درآمدزا بدهند، دستگاه‌های دیگر نیز باید حوزه کاری خود را فرصتی بدانند و فرصت‌ها را شناسایی کنند.

 

ورود سرمایه‌داران به حوزه کارآفرینی و رفع موانع اشتغال ضرورت دارد

"آزاد معلم" مشاور جوان استاندار یزد هم در ادامه جلسه با اشاره به پیگیری استانداری در حوزه کارآفرینی، گفت: با توجه به اینکه کارآفرینی باید با ریسک شکست‌پذیری همراه است و همچنین تسهیلاتی که به جوانان داده می‌شود باید به بانک‌ها مسترد گردد، باید سرمایه‌گذاران را در حوزه کارآفرینی و حمایت از جوانان وارد کرد.

آزاد معلم همچنین تأکید بر تشکیل کارگروهی درجهت شناسایی موانع موجود در مسیر ایجاد کسب‌وکار کرد.

در این جلسه دیگر مسئولین شهرستان نیز به ارائه نظرات، پیشنهاد‌ها و عملکردهای خود در حوزه اشتغال و کارآفرینی پرداختند.