زمان : 09 Bahman 1397 - 12:07
شناسه : 148884
بازدید : 6371
 حماسه‌آفرینی‌های شهدا با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ماندگار می‌شود مشاور استاندار یزد در امور ایثارگران: حماسه‌آفرینی‌های شهدا با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ماندگار می‌شود مشاور استاندار در امور ایثارگران با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به‌خصوص برای جوانان و نسلی که سال‌های دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، گفت: مهمترین شاخصه و راهکار ماندگاری حماسه‌آفرینی‌های شهدا و ایثارگران تلاش مجدانه در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد،" احمدعلی دشتی پور" مشاور استاندار یزد در امور ایثارگران در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران شهرستان میبد که در محل این فرمانداری تشکیل گردید، گفت: ترویج و توسعهٔ فرهنگ ایثار و شهادت یک حرکت وجدانی و دینی است و نباید در چارچوب مقررات و محدودیت‌های اداری موردتوجه قرار گیرد.

دشتی پور در ادامه با تقدیر و تشکر از برگزاری جلسات هماهنگی امور ایثارگران اظهار داشت: بسیاری از مشکلات خانواده معزز شهدا، ایثارگران، مباحث مرتبط با گلزارهای شهدا و غیره را می‌توان در این جلسات بررسی و مرتفع نمود.

وی در ادامه بر برگزاری جلسات شورای هماهنگی امور ایثارگران به‌صورت ماهیانه تأکید کرد.

مشاور استاندار در امور ایثارگران همچنین دیدار از خانواده‌های محترم شهدا و جانبازان و ایثارگران را اقدامی شایسته برای ترویج و توسعهٔ فرهنگ و شهادت در جامعه قلمداد نمود.

 

فداکاری خانواده معظم شهدا جبران‌ناپذیر است

فرماندارمیبد نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به اعضای شورا با اشاره به اینکه اهمیت دادن به فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسیار مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، گفت: امروز که شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم می‌توان با گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را حل کرد.

حسین فلاح افزود: خانواده معظم شهدا ولی‌نعمت ما هستند و هر قدمی برای این عزیزان برداریم باز نمی‌توانیم فداکاری آن‌ها را جبران کنیم.

در این جلسه مسئولین گزارشی از برنامه‌های حوزه ایثارگران مرتبط با حوزه کاری خود را ارائه کردند و پس از بحث و تبادل‌نظر مصوب شد، تا بنیاد شهید شهرستان با اعلام فراخوان طراحی تمثال شهدای شهرستان بر روی کاشی و نصب آن در ورودی هر محله،، را پیگیری نماید.

همچنین مقرر شد بنیاد شهید و ناحیه مقاومت بسیج شهرستان آمار دقیق رزمندگان شهرستان در دفاع مقدس را جمع‌بندی و تفکیک نمایند و در برنامه‌های دیدار و تجلیل از ایثارگران قرار دهند، همین‌طور جلسات شورای هماهنگی امور ایثارگران، هرماه در بنیاد شهید شهرستان تشکیل گردد.