زمان : 26 Dey 1397 - 13:09
شناسه : 148710
بازدید : 4396
اقامت 250 هزار گردشگر در استان یزد از ابتدای سال 97 تا کنون اقامت 250 هزار گردشگر در استان یزد از ابتدای سال 97 تا کنون سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه بیش از 70 هزار نفر گردشگر خارجی و بالغ بر 180 هزار نفرگردشگر داخلی در مکان‌های اقامتی استان اسکان یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد؛ "هما خورشیدی" ضمن اعلام این خبر در خصوص وضعیت مکان‌های اقامتی در یزد نیز گفت: انواع واحدهای اقامتی با سبک ‌های سنتی و مدرن در یزد وجود دارد که شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های سنتی، اقامتگاه‌های بوم گردی و خانه مسافر هستند که جز تاسیسات گردشگری استان محسوب می‌شوند و هر کدام طرفدارهای خاص خود را در بین گردشگران خارجی و داخلی دارند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در ادامه افزود: در فصل پاییز امسال با توجه به برگزاری رویدادهای متنوع گردشگری و همچنین وضعیت خوب آب و هوای یزد، موفقیت هایی در جذب گردگران داخلی حاصل شد و ضریب اشغال اقامتگاه ‌های استان نیز نسبت به ماه‌ های قبل افزایش محسوس داشت.

خورشیدی در خصوص آمار گردشگران در استان براساس اسکان در اقامتگاه‌ ها نیز گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه بیش از 70 هزار نفر گردشگر خارجی و بالغ بر 180 هزار نفر گردشگر داخلی در مکان ‌های اقامتگاهی استان اسکان یافتند که این آمار صرفا مربوط به اسکان در واحدهای اقامتی است و شامل مسافران عبوری از استان و یا گردشگرانی که در دیگر مکان‌ ها در استان اسکان یافتند، نمی باشد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در پایان با بیان اینکه رویکرد فعلی توسعه گردشگری داخلی با محوریت معرفی مناطق کمتر شناخته شده است، تصریح کرد: برگزاری رویدادهای گردشگری نظیر جشن یلدا، جشنواره زردک خرانق، جشنواره غذایی مهریز، جشنواره انار و ... در مناطق کمتر شناخته شده تاثیر بسزایی در جذب گردشگران داخلی داشته که همچنین در معرفی محصولات روستایی و اقتصاد این مناطق نیز بسیار تاثیرگذار است.

شایان ذکر است: در استان یزد در مجموع 72 هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر، 86 اقامتگاه بوم گردی و 18 اقامتگاه سنتی دایر می باشد.