زمان : 17 Dey 1397 - 16:52
شناسه : 148499
بازدید : 5355
دیدار رئیس و بازرس کانون وکلای استان با مدیر کل زندان ها دکتر جعفری: عدم ضرورت تعیین سقف براي حق الوکاله وكلا و در کنار آن انجام معاضدت قضایی برای زندانیان و افراد تحت تکفل سازمان بهزیستی و کمیته امداد و افراد غير متمكن مالی تدبيری مناسب و خدمتی از سوی وکلا به مردم است دیدار رئیس و بازرس کانون وکلای استان با مدیر کل زندان ها دکتر محمد حسین جعفری، رئیس کانون وکلای استان ضمن اشاره به پیگیری های گذشته در خصوص اختصاص اتاق ویژه وکلا در زندان مرکزی یزد، بر اجرای هر چه سریعتر این موضوع تاکید كرد. وی پرداختن به موضوع پیشگیری نسبت به درمان را اصلح و ارجح دانست و سرمایه‌گذاری در بخش پیشگیری توسط دولت و قوه‌قضاییه كه با آشنایی و آگاه سازی مردم نسبت به قوانین صورت می گيرد را موجب

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، روز شنبه مورخ ۱۳۹۷/۱۰/۱۵ رئیس و بازرس کانون وکلای دادگستری استان با مدیر کل زندان های استان یزد در محل آن اداره دیدار کردند. در این دیدار دکتر محمد حسین جعفری، رئیس کانون وکلای استان ضمن اشاره به پیگیری های گذشته در خصوص اختصاص اتاق ویژه وکلا در زندان مرکزی یزد، بر اجرای هر چه سریعتر این موضوع تاکید كرد. وی پرداختن به موضوع پیشگیری نسبت به درمان را اصلح و ارجح دانست و سرمایه‌گذاری در بخش پیشگیری توسط دولت و قوه‌قضاییه را كه با آشنایی و آگاه سازی مردم نسبت به قوانین صورت می گيرد را موجب کاهش ورودی پرونده‌های دادگستری عنوان کرد.
دکتر جعفری عدم ضرورت تعیین سقف براي حق الوکاله وكلا و در کنار آن انجام معاضدت قضایی برای زندانیان و افراد تحت تکفل سازمان بهزیستی و کمیته امداد و افراد غير متمكن مالی را تدبير مناسب و خدمتی از سوی وکلا به مردم دانست.
رئیس کانون وکلا اظهار داشت: برخی از وکلا و کارآموزان وکالت در پرداخت هزینه تمدید پروانه و اجاره دفتر ناتوان هستند و این مهم باید ملاک تصمیمات و قضاوت ها قرار گیرد.
وی ضمن تاکید بر نقش وکلا به عنوان مدافعان بی بديل حقوق عمومی اظهار داشت: در زمینه های مختلف از جمله آموزش، بهداشت، آب، مسکن و مشکلات مردم، تلاش های فراوان از سوی وکلا در راستای حقوق اساسی مردم به عمل آمده است.
وی با اشاره به درخواست مدیر کل زندان ها مبنی بر ارائه مشاوره رایگان حقوقی، قول مساعد داد تا با همکاری اداره معاضدت قضایی کانون وکلای دادگستری استان، وکلای علاقه مند در محل زندان به صورت دوره ای جهت مشاوره حضور یابند.

در ادامه رضا ذوالفعلی نژاد، مدیر کل زندان های استان نیز بر اختصاص محلی مناسب در شان وکلا تاکید کرد و گفت: در انتخاب اتاق ویژه وکلا، سهولت رفت و آمد وکلا و زندانیان مدنظر این اداره کل می باشد. وی به موضوع معاضدت قضایی در محل زندان اشاره کرد و از کانون وکلای استان خواست همکاری لازم را در این خصوص داشته باشد.
ذوالفعلی نژاد وجود دیدگاه مثبت نسبت به وکلا به عنوان یک حامی برای افراد نیازمند را لازم و مثمر ثمر برای جامعه دانست.
وی بررسی شرایط و وضعیت زندانیان را در روند تصمیم گیری مسئولان بسیار راهگشا دانست و بر خروجی موثرتر پژوهش های دستگاه ها تاکید کرد.
ذوالفعلی نژاد اظهار کرد: بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی اقداماتی صورت گرفته است ولی هنوز این اقدامات به صورت اصولی انجام نمی شود و باید در کنار آموزش های ابتدایی، توجه به اقتصاد خانواده زندانیان و آموزش های مستمر مدنظر قرار گیرد.
مدیر کل زندان ها تلاش های این اداره کل در زمینه نگهداری، آموزش و حمایت های شغلی از زندانیان را قابل تقدیر عنوان کرد و همه دستگاه ها را نسبت به تک تک افراد جامعه مسئول دانست.
در این جلسه بازرس کانون به عنوان مسئول پیگیری و تجهیز اتاق ویژه وکلا تعیین گردید. در پایان رئیس و بازرس کانون از محل اتاق وکلا بازدید کردند.