زمان : 10 Dey 1397 - 15:42
شناسه : 148372
بازدید : 11245
برگزاری سخنرانی با موضوع «فرصت ها و پرتگاه های عاطفی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر برگزاری سخنرانی با موضوع «فرصت ها و پرتگاه های عاطفی» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر

از طرف کانون سلامت روان دفتر فرهنگ اسلامی واحد اشکذر، سخنرانی با موضوع فرصت ها و پرتگاه های عاطفی در سالن جلسات دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی خبرگزار آنا از اشکذر، مدیر گروه روانشناسی و مشاوره واحد اشکذر با طرح سؤالات ازدواج عاقلانه خوب است یا عاشقانه و نسبت به چه کسی عاطفه مثبت پیدا می کنیم گفت: رفتار ما بستگی به قضاوت و شناخت ما نسبت به افراد دارد.

دکتر حجت دمیری افزود: عشق به شناخت و باورهای ما بستگی دارد و این امکان وجود دارد که ما در برداشت هایمان اشتباه کنیم و با تغییر دیدگاه می توان عشق را ایجاد و حتی تنفر را به عشق تبدیل کرد. دمیری خاطرنشان ساخت، شناخت در تغییر عواطف مهم است و عواطف وقتی بر ما تسلط پیدا می کند باعث نابود کردن باورهای ما می شود.

وی در توضیح شکست عاطفی گفت : شکست عاطفی یعنی هیجاناتی نسبت به یک موضوع داریم و پس از مدتی انتظارات ما برآورده نمی شود.

دمیری از عشق به عنوان مجموعه ای از احساسات که نسبت به چیزی داریم یاد کرد که ممکن است انسان یا اشیا باشد که بعدها به صورت رفتار می تواند بروز کند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر در پایان سخنانش با اشاره به دوران نامزدی گفت: در این دوران شیرینی عشق وجود دارد و یک ماه پس از ازدواج ممکن است حتی فرد متوجه بشود اشتباه کرده است.