زمان : 18 Azar 1397 - 14:37
شناسه : 147940
بازدید : 4717
برگزاری دوره بازاریابی با حضوربانوان کارآفرین شهرستان های استان یزد مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد خبر داد: برگزاری دوره بازاریابی با حضوربانوان کارآفرین شهرستان های استان یزد کارگروه بانوان و خانواده شهرستان با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، فرماندار ، معاون فرمانداری، جمعی از مشاورین بانوان روسای ادارات و بانوان شاغل در ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان تفت برگزار شد.

یزدفردا :کارگروه بانوان و خانواده شهرستان با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، فرماندار ، معاون فرمانداری، جمعی از مشاورین بانوان روسای ادارات و بانوان شاغل در ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "فاطمه دانش یزدی" در این جلسه اظهار داشت: شهرستان تفت با دارا بودن تعداد زیادی روستا می‌تواند به‌عنوان یک پایلوت در بحث روستای پاک معرفی شود و رویدادهایی در زمینه‌های مختلف با حضور پررنگ بانوان در شهرستان برگزار شود تا بانوان تفتی بیش از قبل معرفی و شناخته شوند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به بحث کارآفرینی بانوان و بسترها و راهکارهای مختلف درزمینهٔ کارآفرینی اشاره و تصریح کرد: سه طرح درزمینهٔ تاب‌آوری اجتماعی توسط بانوان شهرستان تفت اجراشده و موفقیت‌آمیز بوده است.
وی در ادامه افزود: در طرح تهیه‌شده درزمینهٔ تاب‌آوری اجتماعی، سازمان‌های مردم‌نهاد به‌عنوان بازوی حرکتی و کمکی عمل خواهند کرد و برای درگیر بودن تمامی شهرستان، اجرای طرح به‌صورت درون شهرستانی خواهد بود.
دانش یزدی به مشکلات کارآفرینان بانوی یزدی برای معرفی محصولات خود اشاره کرد و گفت: دوره آموزشی بازاریابی و تبلیغاتی به‌زودی برای بانوان کارآفرین  استان برگزار خواهد شد و از هر شهرستان چند بانوی کارآفرین انتخاب و در این دوره شرکت  کرده و سپس به‌عنوان تسهيلگر، این دوره‌ها را در شهرستان خود برگزار خواهند نمود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به تعداد زیاد روستاها در شهرستان تفت و ییلاقی بودن آن‌ها اشاره کرد و آن را فرصتی برای بانوان کارآفرین دانست و تصریح نمود: با ایجاد بوم گردی و مراکز عرصه صنایع‌دستی توسط بانوان کارآفرین، موقعیت برای ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان نیز فراهم خواهد شد.

فاطمه دانش یزدی به انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین بسیج جامعه زنان کشور و معاونت زنان ریاست جمهوری در حمایت از زنان زندانی و خانواده‌های زندانیان در آینده نزدیک اشاره و بیان کرد: متأسفانه تعداد زنان زندانی کمتر از چهل سال در استان افزایش پیداکرده و خانواده این زندانیان دچار آسیب شده‌اند به همین منظور و به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران تصمیم به آزادی تعدادی از بانوان جرائم غیر عمد گرفته و با برگزاری جشن اکرام و همکاری شهرستان‌های استان، این طرح اجرایی می گردد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداري به بیانات مقام معظم رهبری در کنگره هفت هزار زن شهیدِ كشور اشاره و ادامه داد: رهبری در آن دیدار به زیبایی به وظایف بانوی ایرانی و اسلامی اشاره کردند و بیان نمودند که زن ایرانی و اسلامی نه زن شرقی و نه زن غربی است و یک الگوی سوم معرفی کرده و گفتند زن ایرانی می‌تواند محجبه باشد، می‌تواند زن باشد، می‌تواند همسر و مادر باشد و می‌تواند نقش اساسی در محورهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در جامعه انجام دهد و این زن الگویی است که می‌تواند تاریخ‌ساز باشد.

دانش یزدی در پایان خواستار نقش پررنگ و فعال بانوان در برنامه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران شد.
در ادامه این جلسه "محمد محامدی" به نقش کارگروه بانوان و خانواده در شهرستان اشاره و اظهار داشت: یکی از کارکردهای کارگروه زنان و خانواده ورود به بحث چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای حوزه زنان در جامعه وادارات است و مصوبات این جلسات می‌تواند راهگشای بسیار خوبی برای حل این مشکلات باشد.
فرماندار شهرستان تفت با اشاره به اینکه پایداری بحث عدالت اجتماعی بدون حضور زنان امکان‌پذیر نیست خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند و بدون در نظر گرفتن نقش زنان در جامعه، عدالت اجتماعی مفهوم پیدا نخواهد کرد.

 وی در ادامه افزود: زنان همیشه در عرصه‌های مختلف کشور حضور مؤثر و تأثیرگذاری داشته‌اند و هر جا به زنان و بانوان اعتماد شده وظایف محوله را به‌خوبی  انجام داده‌اند . نقش زنان در عرصه‌های مختلف جامعه مشهود و روشن است.
فرماندار به نقش زنان در شهرستان تفت اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه‌هایی که در چند ماه اخیر با حضور و فعالیت بانوان شهرستان تفت برگزارشده است، بانوان توانمندی‌های خود را در عرصه‌های مختلف به نمایش گذاشته‌اند.

فرماندار به برنامه‌های دولت یازدهم و دوازدهم در حمایت از بانوان کارآفرین اشاره و خاطرنشان کرد: در چند ماه اخیر و درزمینهٔ پرداخت وام‌های اشتغال، در سطح شهرستان چند پروژه بسیار خوب توسط بانوان کارآفرین راه‌اندازی و در حال فعالیت است و اشتغال خوبی را به وجود آورده است.

در ادامه بانوان حاضر در جلسه به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و درخواست‌های خود پیرامون مسائل و مشکلات بانوان شهرستان تفت پرداختند.