زمان : 08 Azar 1397 - 09:05
شناسه : 147724
بازدید : 8497
صنعت كاشي و سراميك يزد بر بازاريابي دانش بنيان و بين المللي متمركز شده است صنعت كاشي و سراميك يزد بر بازاريابي دانش بنيان و بين المللي متمركز شده است معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد با اشاره به نقش نمايشگاه هاي بين المللي در اشتراك توانمندي ها و تعامل موثر در عرضه محصولات گفت: با زمينه سازي براي حضور شركت هاي تخصصي؛ صنعت كاشي و سراميك يزد بر بازاريابي دانش بنيان و بين المللي متمركز شده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد،«علي زيني وند» معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد در بازديد از يازدهمين نمايشگاه بين المللي كاشي و سراميك از فعال شدن چند شركت دانش بنيان در زمينه بازاريابي و توسعه صادرات در استان خبر داد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد بيان كرد:صنعت كاشي و سراميك استان يكي از صنايع صاحب نام در سطح ملي و بين المللي است و حدود 50 درصد از كاشي و سراميك كشور در استان یزد توليد مي شود.
«علي زيني وند» افزود:صادرات خوبي به برخي از كشورها صورت مي گيرد كه اخيرا  توليدكنندگان استان در حوزه قاره آفريقا ورود پيدا كرده اند و اتفاق ديگري در اين سال ها افتاده و به واسطه بحث تحريم ها مورد توجه قرار مي گيرد تمركز بر توليد داخلي تجهيزات و نيازمندي هاي بخشي از اين صنعت است كه بسياري از شركت ها به سمت پوشش حداكثري در اين زمينه در حال حركت هستند.
زيني وند گفت:برگزاري نمايشگاه هاي بين المللي فرصتي براي تعامل و معرفي محصولات مختلف و تلاقي فروشنده و مشتريان است كه در اين نمايشگاه نيز اين رويكرد چند وجهي  با حضور شركت هاي دانش محور تكميل شده است.
وي خاطرنشان كرد: حضور كشورهايي مانند اسپانيا،ايتاليا،چين و انگلستان در سطح بين المللي و نيز اغلب استان  هاي شاخص كشور در این نمایشگاه  زمينه تعامل بيشتر را در برای این صنعت فراهم مي سازد كه باعث رونق بيشتر،بازاريابي موثر، افزايش كيفيت و دسترسي به محصولات با قيمت متعادل تر خواهد بود.
معاون استانداري يزد اظهار داشت: خوشبختانه انجمن كاشي و سراميك استان با حمايت ها دولتي در موضوع صادرات  ارتباطات بين المللي خوبي را برقرار كرده است اما تحريم هاي جديد تنگناهايي به وجود آورده كه تلاش مي كنيم بخشي از آن با صدور دستورالعمل هاي متناسب با اين شرايط برطرف شود.
زيني وند افزود: عمده مشكل صادر كنندگان بحث تعهد سپاري ارزي بود  كه خوشبختانه با تدبير اخير بانك مركزي  اين موضوع نيز مرتفع مي شود.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري يزد گفت: اعتقاد داريم بايد به شكل جدي بر موضوع صادرات با ذائقه بازارهاي هدف تمركز و برنامه ريزي شود و خوشبختانه با اقدامات انجام شده شركت هاي دانش بنيان و متخصص در بازاريابي بين المللي براي استان فعال شده اند و اميدواريم اقدامات موثري به تناسب سابقه،كيفيت، كمیيت و گستردگي اين صنعت در يزد حاصل شود.