زمان : 07 Azar 1397 - 13:00
شناسه : 147709
بازدید : 6527
مرکز نوآوری مهندسی ساختمان در یزد ایجاد می شود سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد مرکز نوآوری مهندسی ساختمان در یزد ایجاد می شود با هدف ایجاد انگیزه برای نوآوری در علوم مختلف مرتبط با ساختمان نشستی با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت های فن آور در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تشکیل شد.

با هدف ایجاد انگیزه برای نوآوری در علوم مختلف مرتبط با ساختمان نشستی با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت های فن آور در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد تشکیل شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان، در این هم اندیشی که رئیس و اعضای هیئت مدیره سازمان و تنی چند از مدیران واحدها نیز حضور داشتند، چگونگی تهیه و راه اندازی مرکز نوآوری مهندسی ساختمان در یزد مورد بحث قرار گرفت.

 به گفته خانم مهندس فداکار مدیر کل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان، در جهت تحقق شهر هوشمند، هم اکنون شبکه فیبر نوری به سرعت در حال گسترش است و به موازات آن لوازم خانگی هوشمند نیز وارد بازار می شود که لازم است برای تکمیل این حلقه، امکانات ساختمان هوشمند و منزل هوشمند نیز به کمک مهندسان ساختمان فراهم گردد.

 وی در همین زمینه به دو موضوع دولت الکترونیک و توانمندی برای رصد دنیا به عنوان گمشده های عصرحاضر اشاره کرد.

 دکتر سالاری رئیس سازمان نیز با اشاره به اینکه تا به حال مهندسی ساختمان حالت سخت افزاری داشته و باید در ارتباط با دو حوزه فناوری و نوآوری مورد بازنگری قرارگیرد، خواستار گسترش فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه فناوری حوزه ساختمان شد.

 به گفته وی منطقه ویژه علم و فناوری یزد مرکب از نخبگان و حوزه های صنعت و دانشگاه نقش مهم شبکه کردن فعالیت ها و خدمات دستگاه ها را در جهت هم‌افزایی توانمندی آنها بر عهده دارد و یزد می‌تواند به عنوان یکی از پنج منطقه ویژه کشور الگویی برای سایر استانها باشد.

 حاضرین در این نشست در زمینه‌هایی چون شناسایی محققان و نخبگان توانمند و تشکیل گروه‌های پژوهشی تخصصی، تشویق افراد به تاسیس شرکت های دانش بنیان و حمایت از آنان، ترویج کارآفرینی و برندسازی در جامعه مهندسی، شناسایی استارتاپ های حوزه ساختمان و اصلاح فرآیندها از طریق ارتباط با شرکت های نوآور به رایزنی پرداختند.