زمان : 05 Azar 1397 - 12:48
شناسه : 147669
بازدید : 7044
طرح های نوین کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد طرح های نوین کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در صورتیکه به مالکان و مراجعان سازمان نظام مهندسی ساختمان آموزش های اولیه در زمینه هایی چون ضرورت افزایش عمر مفید ساختمان، سبک سازی، بهره وری بهتر از انرژی در ساختمان با هزینه کمتر و آشنایی با مقررات اولیه اخذ پروانه داده شود، آمار تخلفات ساختمانی کاهش می یابد.

به گزارش روابط عمومی سازمان، این موضوع محور نشست کمیته آموزش با حضور رئیس سازمان بود که قرار شد پس از بررسی های لازم و تدارک مقدمات آن عملیاتی شود. اعضای کمیته آموزش سازمان همچنین بر این نکته تاکید کردند که ساخت و ساز یک علم و تخصص است و نباید هر کسی به خود اجازه دهد به صرف دسترسی به منبع مالی مناسب راساً کار ساخت و ساز را به دست بگیرد.

دکتر سالاری نیز با تقدیر از توانمندی اعضای کمیته آموزش از آنان خواست موضوعاتی را در اولویت قرار دهند که فرآیند نظارت بهبود یافته، هزینه های دونقشه ای از میان برود و ضمن حل موضوع مجری ذیصلاح، مهندسان استان ما به عنوان یک برند در سطح کشور مطرح شوند.

رئیس سازمان در همین ارتباط تاکید کرد که در شرایط حاضر مردم آنقدر پول ندارند که ساختمان هایی با عمر مفید اندک بسازند و یا انرژی زیادی در زمان بهره برداری در ساختمان به هدر رود.

وی گفت: تا زمانیکه از واحد مسکونی با همه ویژگی های ضروری آن، در فرهنگ ما تنها به عنوان سرپناه یاد می شود و انتظارات عمومی از منزل در حد یک سرپناه باشد، بازار ساخت و ساز در دست کسانی خواهد بود که جاذبه اقتصادی و منافع مادی را بر منافع درازمدت عمومی ترجیح می دهند.

رئیس سازمان تاکید کرد که برای انجام وظیفه درست سازمان باید ناظران علاوه بر رعایت اخلاق حرفه ای، تسلط کافی بر امر نظارت پیدا کنند و آموزش های تخصصی و روزآمد را طی کنند، چرا که آموزش های دانشگاهی و آموزش های مربوط به دریافت پروانه اشتغال همگی کف آموزش هاست و به هیچ وجه کافی و درازمدت نیست.

در این نشست پس از رایزنی اعضا مقرر شد نوآوری در آموزش مهندسان با تاکید بر آموزش های مجازی و تبادل تجربیات و استفاده از آموزش های ضمنی، صورت گیرد و به سوالات مبتلابه مهندسان و مردم به طریق مقتضی پاسخ داده شود.

همکاری سازمان با دانشگاه برای ارائه آموزش های تخصصی کاربردی به دانشجویان فنی در حال فراغت از تحصیل، از دیگر محورهای مذاکرات کمیته آموزش بود.