زمان : 15 Mehr 1397 - 09:21
شناسه : 146856
بازدید : 4252
پلیس گردشگر در بافت تاریخی یزد مستقر می شود پلیس گردشگر در بافت تاریخی یزد مستقر می شود

سید حسین آزادی، رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل کمیته پیگیری خواهرخواندگی‌ها با یزد اظهار کرد: خواهر خواندگی باید محرکی برای بحث های فرهنگی، رفت و آمدهای تجاری، سیاسی و... شود.
وی ادامه داد: ایجاد خانه خواهر خواندگی و دفاتر خواهر خوانده ها باید دنبال شود و در این صورت دستاوردهای این بخش برای یزد مشخص خواهد شد و در اقدامات اگر مقدمات کار فراهم و پیگیری شود کار به نتیجه خواهد رسید.
آزادی با اشاره به نامگذاری یک خیابان در صفائیه یزد به نام یاسپرین تصریح کرد: در این شهر هم با پیگیری صورت گرفته نامگذاری با عنوان یزد انجام شده است.
یزد به‌ عنوان پایتخت شهر پایدار معرفی می‌شود
رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد با اشاره به اینکه ۵ آب انبار برای بهسازی در دستور کار قرار می گیرد گفت: در این زمینه نتوانستیم با اداره کل اوقاف و امورخیریه به توافق برسیم و پس از برگزاری دو سه جلسه هنوز به نتیجه ای در این خصوص نرسیده ایم.
وی از استقرار پلیس گردشگر در بافت تاریخی یزد خبر داد و افزود: این طرح با همکاری نیروی انتظامی و با هدف تامین امنیت برای گردشگران بافت تاریخی انجام خواهد شد.
آزادی از برگزاری همایش «شهرداران پایدار جهان» به میزبانی یزد خبر داد و بیان کرد: این همایش اسفندماه سال جاری یا اردیبهشت سال آینده با حضور شهرداران شهرهای پایدار کشور برگزار می شود و در این همایش یزد به‌ عنوان پایتخت شهر پایدار معرفی خواهد شد.
اصول نما در ساخت و سازهای شهر یزد رعایت شود
الهه جورابی، عضو کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه طرح های خوبی در خصوص دوچرخه سواری بانوان در دست اقدام است گفت: مسیر دوچرخه سواری پارک طوبی محدود بود و شورای شهر یزد مصوب کرد که زمین مقابل پارک به متراژ ۳۸۰۰ متر خریداری و جهت پارکینگ و زمین دوچرخه سواری برای بانوان استفاده شود که امیدواریم بزودی این اقدام صورت گیرد.
وی ادامه داد: همچنین طی بازدید که از دانشکده دندانپزشکی انجام شده، مکانی مناسب برای  دوچرخه سواری بانوان است و در صددیم با زیرسازی و روکش آسفالت این فضا را آماده کنیم.
جورابی در ادامه با اشاره به طرح تفصیلی شهر یزد گفت: شهروندان در ساخت و سازها باید نسبت به نماسازی ساختمان مواردی را رعایت کنند تا با آنها برخورد نشود.
این عضو شورای شهر یزد تصریح کرد: افراد باید قبل از نماکاری با شهرداری منطقه هماهنگ کنند و از ساخت نماهایی مانند شیشه، کامپوزیت، سرامیک و کاشی خودداری کنند زیرا حکم تخریب برای آنها صادر می شود.