زمان : 13 Mehr 1397 - 17:01
شناسه : 146817
بازدید : 4096
حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در طرح رفت و روب بافت تاریخی یزد حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در طرح رفت و روب بافت تاریخی یزد "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، پنج شنبه دوازدهم مهرماه 97؛ از بافت و اماکن تاریخی شهر میراث جهانی یزد بازدید کرد و در برنامه رفت و روب بافت تاریخی حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، صادقیان از بناهای مدرسه ضیاییه (زندان اسکندر)، خانه لاری ها، مسجد جامع و دیگر آثار و اماکن بافت تاریخی بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت های صورت گرفته در بافت قرار گرفت.

گفتنی است: بافت تاریخی یزد در تیرماه 1396به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران، در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید. این بافت منحصر بفرد دارای 195 هکتار عرصه و 750 هکتار حریم بوده  و تنها بافت زنده و پویا در کشور می باشد که کالبد خشتی آن حفظ شده است و زندگی اجتماعی در آن جریان دارد.

لازم به ذکر است: در این بازدیدها "سید مصطفی فاطمی" مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد و جمعی دیگر از مسئولین این اداره کل، صادقیان را همراهی نمودند.