زمان : 10 Mehr 1397 - 12:20
شناسه : 146744
بازدید : 3634
کوچک ترین تعرض به ایران پاسخ محکمی به همراه دارد/ ‌ضرورت تدوین دانشنامه یزد در حوزه دفاع مقدس استاندار یزد: کوچک ترین تعرض به ایران پاسخ محکمی به همراه دارد/ ‌ضرورت تدوین دانشنامه یزد در حوزه دفاع مقدس استاندار یزد در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به موضوع تدوین دانشنامه نقش استان یزد در هشت سال دفاع مقدس، تدوین این مجموعه را لازم و ضروری دانست و گفت: این دانشنامه می‌تواند ارتباط نسل‌ها با جنگ تحمیلی را به‌صورت منطقی و علمی‌تر برقرار کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه نهم مهرماه ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال جاری به ریاست "محمود زمانی قمی" استاندار یزد ‌و با حضور "علی زینی و‌ند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح در دفاع از دستاوردهای نظام، تأکید کرد: حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر تروریست‌ها در شرق فرات و از فاصله ٥٧٠ کیلومتری در‌حقیقت در راستای تثبیت صلح در منطقه و اقدامی آرامش‌بخش است.
"محمود زمانی قمی" گفت: بایستی دشمنان نظام بدانند هرگونه کج‌اندیشی و کوچک ترین تعرضی به مرزهای ایران پاسخی محکم و دندان شکن به همراه خواهد داشت.
وی با اشاره به سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در برخورد با تحرک تروریست‌ها، افزود: تلاش می کنیم این آدم های جنایتکار قبل از آنکه به مرزها و خانه‌های ما برسند با پاسخی محکم، نابود و به جهنم روانه شوند.
زمانی قمی خاطرنشان کرد: البته در صورت اثبات میزان نقش حامیان تروریست‌ها در جنایت آنها، این کشورها نیز با پاسخ‌هایی محکم ‌از سوی ایران مواجه خواهند شد.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تدوین دانشنامه نقش استان یزد در دفاع مقدس اقدامی لازم و بسیار ضروری برای استان است از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست: در مدت سه سال ٥٠ تا ٦٠ درصد اعتبار تدوین این دانشنامه را تأمین کند.
زمانی قمی ادامه داد: این دانشنامه می‌تواند ارتباط نسل‌ها و به ویژه نسل جوان را با جنگ تحمیلی به‌صورت منطقی و علمی‌تر برقرار کند.
‌استاندار یزد در پایان سخنان خود با اشاره به شرایط فعلی کشور و با ابراز امیدواری از اینکه نتیجه اوضاع کشور در آینده مطلوب تر از شرایط فعلی خواهد ‌شد، تاکید کرد: در حقیقت به دنبال هر سختی آسانی است و اگر در شرایط کنونی برای رضای خداوند قدمی برداشته شود و از ‌هدف های متعالی اسلام، ‌کشور و منافع مردم دفاع گردد قطعاً آینده مطلوب در انتظار همه ماست و شرایط بهتری در پیش رو خواهیم داشت.
گفتنی است در این جلسه از سوی "سیدمجتبی حسینی پور" رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گزارشی از وضعیت واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام استان و جایگاه یزد در کشور در سال 96 و شرایط سال 97 ‌ ارائه شد، پیشنهادات کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان بررسی و دایره المعارف و دانشنامه دفاع مقدس استان یزد معرفی گردید.