زمان : 31 Shahrivar 1397 - 11:53
شناسه : 146539
بازدید : 22567
جزییات حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز(درحال به روزرسانی) جزییات حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح در اهواز(درحال به روزرسانی) گروهک تروریستی الاحوازیه مسئولیت حمله اهواز را بر عهده گرفت /در همین حال داعش مسئولیت حمله به رژه اهواز را به عهده گرفت.

آخرین اخبار از  حمله تروریستی اهواز

مخفی سازی سلاح توسط تروریستهای چند روز قبل از رژه
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح درباره حمله مسلحانه اهواز گفت: تروریست‌ها از چند روز قبل سلاح‌هایشان را در نزدیکی رژه مخفی کرده بودند


داعش مسئولیت حمله به رژه اهواز را به عهده گرفت.
اعماق، رسانه این گروه، این ادعا را مطرح کرده است. داعش فیلم یا عکسی که نشانه وابستگی مهاجمان به این گروه باشد منتشر نکرده است.پیش از این گروه "مقاومت ملی الاحواز" مسئولیت حمله را به عهده گرفت.

سخنگوی نیروهای مسلح از مرگ هر چهار مهاجم اهواز خبر داد
خبرگزاری ایسنا روز شنبه به نقل از سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران از مرگ هر چهار مهاجم در رژه نظامی اهواز خبر داد.
پیشتر در گزارش‌ها آمده بود که سه مهاجم در محل حمله کشته شده‌اند و مهاجم چهارم دستگیر شده است.


یزدفردا : در رژه نیروهای مسلح در اهواز که به مناسبت هفته دفاع مقدس در حال برگزاری بود، حمله تروریستی شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان، صبح امروز در مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز شماری از عناصر مسلح ناشناس به سمت محل رژه حمله کردند. در این حادثه تروریستی چند عنصر مسلح رژه را به گلوله بستند.بر اساس اطلاعات رسیده در این حادثه چندنفر مجروح شده اند.
تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده اند و از انجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده اند.
اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست ها جایگاه محل سخنرانی و یگان های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده اند و آمار اولیه از زخمی شدن تعدادی از نیروهای رژه رونده سپاه در این مراسم حکایت دارد.

واکنش خبری خبرگزاری های فارسی زبان به حادثه تروریستی اهواز

 

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_157191.jpeg

تعداد کشته‌ها در حمله تروریستی به اهواز به 11 نفر رسید/ یک خبرنگار کشته شد
معاون سیاسی استاندار خوزستان گفت: تعداد کشته ها در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز به 11 نفر رسید و احتمال افزایش آن وجود دارد.
حسین زاده اظهار کرد:  همچنین تعداد مجروحین در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز  به بیش از  30 نفر رسیده است.
وی ادامه داد: مجروحان حادثه تروریستی در اهواز به بیمارستان نزدیک به این حمله تروریستی همچون بیمارستان آپادانا، آیت الله کرمی و گلستان منتقل شده‌اند و تیم های پزشکی در آماده باش کامل بسر می برند و به وضعیت مجروحین رسیدگی می کنند.
وی تصریح کرد: یکی از کشته شدگان از اصحاب رسانه بوده است.
وی پیش از این خبر داده بود: تروریست ها 4 نفر بوده اند که با اقدام به موقع نیروهای مسلح 2 نفر کشته و 2 نفر دستگیر شده‌اند.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_157192.jpeg

هلاکت مهاجمان حمله تروریستی رژه اهواز
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تعداد مهاجمان در حمله تروریستی رژه اهواز را ۴ نفر اعلام کرد و گفت: ۳ نفر از آنها کشته و یک نفر نیز دستگیر شده است.
به گزارش «شیعه نیوز»، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تعداد مهاجمان در حمله تروریستی رژه اهواز را ۴ نفر اعلام کرد و گفت: ۳ نفر از آنها کشته و یک نفر نیز دستگیر شده است.
سردار ابوالفضل شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح پیرامون حادثه تروریستی که امروز در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز رخ داد، اظهار داشت: این حمله تروریستی حوالی ساعت ۹ صبح در پارکی واقع در پشت جایگاه رژه در بلوار قدس اهواز رخ داده و اعضای این تیم تروریستی وابسته به تکفیری ها، موساد و عربستان سعودی هستند.
شکارچی تعداد تروریست ها را ۴ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد ابتدا به مردمی که در مراسم رژه حضور داشتند تیراندازی کردند و علاوه بر شهید و مجروح کردن تعدادی از مردم تعدادی از تیرهایشان نیز به سمت نیروهای نظامی حاضر در رژه شلیک شده و تعدادی از آنها نیز شهید و مجروح شدند.
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اظهار داشت: البته تروریست ها می خواستند به سمت مسئولان حاضر در جایگاه نیز بروند که با شدت عمل نیروهای امنیتی ناکام ماندند.
وی ادامه داد: نیرو های امنیتی بلافاصله وارد عمل شدند و هر ۴ نفر تیم تروریستی را منهدم کردند و هم اکنون ۳ جنازه از این تروریست ها در اختیار نیرو های امنیتی است و یک نفر هم دستگیر شده است تا مشخص شود به کجا وابسته بوده و چطور وارد پارک شده اند.
شکارچی افزود: خبرهای منتشر شده دیگر که بعضاً نادرست اند از سوی ما مورد تأیید نیستند.


تعداد کشته‌ها در حمله تروریستی به اهواز به 60 نفر رسید

ایرج نظری درباره آخرین وضعیت مجرومان و کشته‌شدگان حادثه تروریستی امروزاظهار داشت: تاکنون 60 مجروح رژه امروز نیروهای مسلح در اهواز به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از آماده‌باش کلیه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای درمان و ارائه هرگونه خدمات به مجرومان و آسیب‌دیدگان حادثه تروریستی امروز خبرداد و گفت: هیچ‌گونه کمبودی در این باره وجود ندارد.

امروز هنگام رژه نیروهای مسلح در اهواز، چهار نفر تروریست با پوشش مبدل میان حاضران حضور پیدا کرده و از پشت جایگاه مقامات به‌سمت محل رژه و به‌ویژه جایگاه استقرار مسئولان تیراندازی کردند.

 

سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه مسئولیت حمله تروریستی صبح امروز در اهواز را به عهده گرفت
یعقوب حر التسطری سخنگوی گروهک تروریستی الاحواز در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال حمله تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز را پاسخی به آنچه سرکوب عرب‌های اهوازی خواند، دانست و گفت: ما راهی جز مقاومت نداریم. مقاومت ملی اهواز عملیات امروز را علیه سپاه و نیروهای نظامی جمهوری اسلامی انجام داد. وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر این که آیا الحواز مسئولیت این حمله را بر عهده می‌گیرد، گفت: من می‌گویم که مقاومت ملی اهواز این کار را انجام داد. وی در ادامه این گفت‌وگو مدعی شد که فعالیت این گروه‌های تروریستی تنها علیه سپاه و در جاهایی بوده که غیرنظامیان در آن نبوده‌اند، این در حالی است که در میان آسیب دیدگان این حمله تعداد زیادی شهروند غیرنظامی شامل کودکان به چشم می‌خورد. این سخنگو همچنین گفت که هدف اولیه آنها حمله به جایگاه مقامات ایران حاضر در رژه بوده است. گروهک تروریستی الحواز در خوزستان، بوشهر و مناطقی از جنوب فارس فعالیت دارد و ادعای تجزیه طلبی دارد که به حرکت‌های جدایی طلبانه دوران شیخ خزعل بازمی‌گردد. رهبران این گروه ها هرچند داعیه دفاع از خلق عرب را دارند اما مانند داعش، تعصبات دینی و قومی و تندروی‌های تروریستی را مورد تاکید قرار داده و اکنون می‌خواهند با حمله به کشورمان و عملیات تروریستی، زمینه را برای تضعیف اقتدار ایران فراهم آورند. تجزیه طلبان وهابی الاحوازی که مقر اصلیشان در انگلستان و شهر لندن است در تشکیلات رهبری کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد و با سناریوی انگلستان درصدد هستند که بخش‌هایی از خوزستان را تجزیه کنند و در همین رابطه، تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری‌های مسلحانه‌ای را ایجاد کرده‌اند. این تجزیه طلبان که خود را بنام "الاحوازی" معرفی کرده اند با تمسک به قوم گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و آمریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای مخالف استکبار رواج داده شده است، اعتقاد دارند که از سال 1925 میلادی، فارس ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارس‌ها بایستی به اشغال اهواز پایان دهند.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_157193.jpeg

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_157194.jpeg