زمان : 30 Shahrivar 1397 - 17:42
شناسه : 146499
بازدید : 3812
هوشمندسازی را بومی کنید هوشمندسازی را بومی کنید رئیس دفتر فرهنگ یونسکو در جلسه کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد بر هوشمندسازی بومی تاکید کرد

با حضور رئیس دفتر فرهنگ یونسکو در جلسه کمیسیون شهر هوشمند پیرامون مباحث هوشمندسازی شهر یزد بحث و تبادل نظر شد
در ابتدای این جلسه قمی رئیس کمیسیون شهر هوشمند گزارشی از روند کار کمیسیون ارائه و عنوان کرد: این کمیسیون از ایده ها و اختراعات حمایت می کند که نمونه آن اختراع شهروند یزدی با عنوان سرعت گیر هوشمند بود که در مرکز خلاقیت در حال پیگیری است و ظرف یک ماه آینده اولین سرعت گیر هوشمند ایجاد خواهد شد.
قمی در ادامه از بررسی طرح دوچرخه های هوشمند در  کمیسیون خبر داد و افزود: بیست ایستگاه دوچرخه هوشمند مصوب کردیم و عقد قرارداد شده است و انشاالله به زودی راه اندازی خواهد شد.
سامانه اطلاع رسانی اتوبوسرانی نرم افرارهای جهت نما جهت راهنمایی درشهر و پارکینک های مکانیزه از دیگر مواردی بود که رئیس کمیسیون شهر هوشمند به آنها اشاره کرد.
نامور مطلق رئیس دفتر فرهنگ یونسکو به سبک شهر تاریخی اشاره و تصریح کرد: هوشمند شدن یزد و عنوان شهر تاریخی شاید باهم در تقابل باشند اما وقتی بررسی می شود تکمیل کننده هم هستند که با این کار هم گذشته را حفظ می کنید و هم رو به جلو حرکت می کنید و از علم‌روز عقب نمی مانید.
باید در کنار هوش مصنوعی هوش انسانی را تقویت کنیم چون محور هرچیز در یونسکو اول تفکر انسان می باشد
در حوزه هوشمند سازی باید بیشتر مولد باشیم تا مصرف کننده و بتوانیم تولید کننده هم باشیم و بخشی از هوشمند سازی جهان را اینجا تولید کنیم و صادر کنیم و در این زمینه باید هوشمند سازی بومی را تقویت  کرد و هوشمند سازی در هر شهری معنای خود را دارد و بر اساس نیاز شهر هوشمند سازی در نظر گرفته شود.