زمان : 20 Shahrivar 1397 - 20:18
شناسه : 146447
بازدید : 5629
برگزاری دوره آموزشی عمومی امداد  در هلال احمر ابرکوه برگزاری دوره آموزشی عمومی امداد در هلال احمر ابرکوه رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه از برگزاری دوره آموزشی عمومی امداد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استا یزد ؛ خلیل اکرمی رییس جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه اظهار داشت : دوره آموزشی عمومی امداد با هدف بالا بردن میزان آمادگی امدادگران و در سطح بالاتر آمادگی جامعه در محل جمعیت هلال احمر این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این دوره آموزشی به منظور آشنایی هر چه بیشتر مردم با اصول امداد و کمکهای اولیه با حضور بیش از 25 نفر از داوطلبان شهرستان برگزار و شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون تئوری و عملی، گواهینامه دریافت می کنند و می توانند در دوره های بعدی شرکت کرده و به صورت تخصصی آموزش ببینند.

وی کسب مهارت در فعالیت های امداد و نجات و تربیت امدادگران و نجاتگران متخصص را از مهمترین اولویت های جمعیت هلال احمر شهرستان ابرکوه برشمرد و خاطرنشان کرد: داوطلبان در این دوره آموزشی با مباحثی همچون ارزیابی صحنه حادثه، ارزیابی اولیه و ثانویه مصدوم، انجام عملیات احیای قلبی- ریوی، پانسمان خونریزی، آتل بندی شکستگی ها، حمل و جابجایی صحیح مصدوم حمایت های روانی در سوانح، اطفاء حریق،مدیریت حادثه، تجهیزات امدادی و چادر زنی آشنا شدند.

این مقام مسئول همچنین از برگزاری یک دوره آزمون حضوری امداد و کمک های اولیه 22 ساعته با حضور بیش از 30 نفر از اعضا هلال احمر خبر داد و بیان داشت :در این آزمون مباحث تئوری و عملی همچون ارزیابی مصدوم و روش برخورد با مصدوم، CPR ، پانسمان، خونریزی ها، طریقه گرفتن فشارخون، حمل مصدوم و از علاقمندان بصورت کتبی آزمون گرفته شد.

اکرمی در ادامه افزود: به افرادی که در آزمون کتبی و عملی پایان دوره نمره قبولی را کسب نمایند، گواهینامه « امداد و کمکهای اولیه ۲۲ ساعته » اعطا خواهد شد.