زمان : 12 Shahrivar 1397 - 12:54
شناسه : 146338
بازدید : 4275
نخستین نشست آموزش تفکر به کودکان در اشکذر برگزار شد به میزبانی کتابخانه عمومی مرحوم ذاکری اشکذر نخستین نشست آموزش تفکر به کودکان در اشکذر برگزار شد نخستین نشست آموزشی «فلسفه برای کودک» با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه عمومی مرحوم ذاکری اشکذر و با همکاری کتابداران کتابخانه عمومی امام صادق(ع) این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، ولی‌الله حفیظی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر با اعلام این خبر گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کارگاه‌های «فلسفه برای کودک» را با هدف آموزش اندیشیدن به کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها برگزار می‌کند و در این راستا کتابخانه‌های شهرستان اشکذر نیز در برگزاری این دوره‌ها تلاش قابل توجهی داشته‌اند.

وی افزود: دوره‌های «فبک» یا «فلسفه برای کودک» اولین گام برای آموزش درست اندیشیدن در راستای پرورش کودکان با فرهنگ ایرانی اسلامی است و هدف از اجرای این کلاس‌ها، آموزش تفکر خلاق، تفکر نقادانه و خودمراقبتی به کودکان و نوجوانان است.

حفیظی تصریح کرد: این نشست‌ها، برای تربیت نسلی متفکر و در جهت آموزش و تمرین توانایی خوب دیدن، درست گوش دادن و احترام به نظرات و انتقادات دیگران برگزار می‌شود.

وی به محتوای نخستین دوره آموزشی «فبک» در شهرستان اشکذر اشاره کرد و گفت: کتاب «داستان‌هایی برای تفکر» نوشته رابرت فیشر، نخستین کتاب انتخابی نشست آموزش فلسفه برای کودکان بود که به مخاطبان ۱۱و ۱۲ساله ارائه شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر افزود: در این نشست از شرکت کنندگان خواسته شد سؤالات خود از محتوای این کتاب را مطرح کرده و با تسهیل‌گری کتابداران، به بیان نظرات خود بپردازند.

حفیظی ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک این دوره آموزشی در سایر کتابخانه‌های شهرستان نیز برگزار شود.