زمان : 21 Mordad 1397 - 12:22
شناسه : 146090
بازدید : 4701
کشتار دام های قربانی در کشتارگاه ها ضامن سلامت جامعه است. مدیرکل دامپزشکی استان یزد در جلسه هماهنگی ذبح دام درعید قربان بیان کرد: کشتار دام های قربانی در کشتارگاه ها ضامن سلامت جامعه است. جلسه هماهنگی عید سعید قربان با حضور مسئولین دامپزشکی و روسای سایر ادارات مرتبط در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی برگزار شد . به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد مدیر کل دامپزشکی استان به شهروندان تاکید کرد : برای اطمینان از سلامت گوشت و تامین سلامت شهروندان در خرید و کشتار دام های قربانی دقت نمایند.

دکتر علی اکبر حدادزاده افزود: با توجه به آنکه در ذبح دام های قربانی احتمال انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام وجود دارد، بهترین راهکار برای جلوگیری از این مشکل، ذبح اینگونه دام ها در کشتارگاه و زیر نظر ناظرین بهداشتی و شرعی دامپزشکی و همچنین پیش سرد گذاری لاشه ها می باشد ؛ در این راستا دامپزشکی به همراه سایر دستگاه ها، آماده ارائه خدمت به مردم در اجرای هرچه بهتر سنت حسنه قربانی می باشد.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد، به منظور کنترل و نظارت شرعي و بهداشتي بر مراسم ذبح دام های قربانی در سطح استان، این اداره کل تمهیدات ویژه ای را در نظر گرفته است که از جمله باز بودن تمامی کشتارگاه های استان به منظور ارائه خدمات رایگان بازرسی و کشتار شرعی به متقاضیان  جهت انجام قربانی می باشد.

 وی به شهروندان توصیه نمود: نظر به اینکه بیماری تب کریمه کنگو در دام قابل شناسایی نیست، تنها راه اطمینان از سلامت گوشت، پیش سرد گذاری لاشه ها می باشد، لذا در صورت عدم دسترسی به کشتارگاه، ضمن رعایت شرایط بهداشتی و حفاظت فردی هنگام ذبح، گوشت قربانی را به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف نمایند.