زمان : 19 Mordad 1397 - 01:18
شناسه : 146051
بازدید : 6041
جلسه مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان میبد تشکیل شد. رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان میبد اعلام کرد جلسه مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان میبد تشکیل شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد با توجه به ضرورت پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در راستای صیانت از سلامت شهروندان و جلوگیری از بروز صدمه اقتصادی به مرغداران، جلسه پیشگیری از آنفلوانزا با حضور معاون فرماندار، پدافند غیرعامل استان، جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت در فرمانداری شهرستان میبد برگزار شد.

رئیس شبکه دامپزشکی میبد گفت: نظارت مستمر بر واحدهای پرورش طیور مجاز و شناسایی واحدهای غیر مجاز و خارج نمودن آن ها از چرخه تولید و عدم ارائه خدمات به این واحد ها تا زمان بهسازی و ایجاد اصول امنیت زیستی می تواند نقش موثری در پیشگیری و عدم اشاعه این بیماری داشته باشد.

محسن کریمی افزود: با توجه به تاثیر احداث دوش در ورودی سالن مرغداری ها در پیشگیری از ورود عوامل بیماریزای واگیر تنفسی طیور از جمله آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، ترغیب مرغداران به رعایت این روش می تواند نقش مؤثری در جلوگیری از وقوع این بیماری داشته باشد.

وی همچنین با بیان اهمیت آموزش مرغداران در پیشگیری از این بیماری، خواستار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مرغداران و سایر شهروندان و همچنین اجرای دستورالعمل مدیریت بیماری آنفلونزای فوق حاد پرندگان توسط تمام دستگاه های اجرایی مرتبط شد.