زمان : 19 Mordad 1397 - 01:18
شناسه : 146050
بازدید : 7427
ایستگاه های جمع آوری شیر استان یزد تحت نظارت مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی  در راستای ارتقاء سطح سلامت فراورده های خام دامی صورت می گیرد: ایستگاه های جمع آوری شیر استان یزد تحت نظارت مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی با توجه به اهمیت و میزان مصرف شیر در جامعه، مسئولین فنی دامپزشکی جهت کنترل کیفی و بهداشتی شیر استان جهت حفظ سلامت شهروندان در ایستگاه های جمع آوری این فراورده فعالیت می کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد کارشناس نظارت بر فراورده های خام دامی از فعالیت مسئولین فنی در ایستگاه های جمع آوری شیر خبر داده و افزود: با توجه به نقش دامپزشکی در ارتقاء سلامت فراورده های خام دامی، بویژه شیر که دارای نقشی پررنگ در سبد غذایی خانوار می باشد، دامپزشکی نسبت به اسقرار مسئولین فنی در ایستگاه ها اقدام می نماید.

فاطمه برهانی افزود: مسئولین فنی مستقر در ایستگاه ها هر هفته و در دو نوبت صبح و عصر با انجام آزمایش و تعیین میزان آب افزوده شده، درصد چربی، اسیدیته، پروتئین و کشف تقلبات احتمالی در شیر  به منظور کاهش بار میکروبی جهت حفظ و ارتقاء کیفیت شیر، فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: مسئولین فنی علاوه بر نظارت بر فرایند نگهداری شیر، در زمینه آموزش و اطلاع رسانی در خصوص رعایت نکات بهداشتی تولید به دامداران که جهت تحویل شیر به این ایستگاه ها مراجعه می نمایند به ارائه خدمت می پردازند.

برهانی سرد کردن فوری و تحویل سریع شیر به کارخانه های لبنی و ایستگاه های جمع آوری شیر، شستشو و ضدعفونی کردن شیردوش ها و رعایت نکات بهداشتی در محل دامداری ها را مهمترین راهکارها در کاهش بار میکربی شیر خصوصا در فصل تابستان عنوان کرد و گاوداران را به رعایت این نکات توصیه نمود.