زمان : 13 Mordad 1397 - 22:13
شناسه : 145973
بازدید : 4737
شرایط اخیر فرصتی برای رونق اقتصادی در کشور است فرماندارمیبد: شرایط اخیر فرصتی برای رونق اقتصادی در کشور است فرماندارمیبد در نشست انجمن کاشی و سرامیک کشور گفت: استان یزد و شهرستان میبد با 50 درصد تولید کاشی و سرامیک به‌عنوان قطب کاشی و سرامیک کشور نقش مؤثری را می‌تواند در این شرایط در جهت رونق اقتصاد کشور ایفا کند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، نشست انجمن کاشی و سرامیک کشور با حضور فرماندارمیبد و صاحبان صنعت و تولیدکنندگان کاشی و سرامیک در سالن جلسات شرکت گرانیت آریا برگزار شد.

فرماندارمیبد در این نشست گفت: استان یزد و شهرستان میبد با 50 درصد تولید کاشی و سرامیک به‌عنوان قطب کاشی و سرامیک کشور نقش مؤثری را می‌تواند در این شرایط در جهت رونق اقتصاد کشور ایفا کند.

حسین فلاح افزود: اگرچه شرایط حاکم فضا را به لحاظ تأمین برخی مواد اولیه به صنعت کاشی مشکل کرده است اما صنعتگران کاشی و سرامیک با ورود به تولید رنگ دیجیتال موردنیاز و همچنین قطعات و دیگر مواد اولیه این صنعت توانسته‌اند چرخ تولید را همچنان محکم و استوار بچرخانند.

فلاح سیاست‌گذاری انجمن کاشی و سرامیک کشور مبنی بر نقد فروشی، فروش محصولات بر مبنای دلار و همچنین صادرات را در راستای اقتصاد و سیاست‌های دولت در تداوم تولید دانست.

وی بیان کرد: طبعاً دولت هم برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی که زندگی بیش از 30 درصد جمعیت استان به چرخه صنعت کاشی وابسته‌اند تدابیر خاصی دارد و در کنار صنعتگران قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در این نشست صاحبان صنعت و تولیدکنندگان کاشی و سرامیک به بیان مشکلات و ابهامات خود در زمینه‌های تأمین مواد اولیه، پرداخت مالیات و آخرین راهکارهای عبور از بحران مطرح و زمینه‌های حل و بهبود این شرایط مورد هم‌اندیشی و نوسانات ارز و تحریم‌ها را فرصتی برای رونق اقتصادی و صادرات و ارزآوری بیشتر برای کشور در حمایت از سیاست‌های دولت ارزیابی کردند.