زمان : 13 Mordad 1397 - 22:11
شناسه : 145954
بازدید : 4583
همایش روابط عمومی های شهرستان طبس با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد. همایش روابط عمومی های شهرستان طبس با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

همایش روابط عمومی های شهرستان طبس با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان، مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، مسئولان و رابطین روابط عمومی های ادارات و نهاد های شهرستان برگزار شد.

بهاری مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی : برای بازگرداندن جایگاه واقعی روابط عمومی ها و ارتقای آن در حال تلاش و رایزنی هستیم/مشکل ما در روابط عمومی ها عدم وجود تخصص در مسئول روابط عمومی است

به گزارش خبرنگار یزد فردا درطبس "عباس علی بهاری" مدیر کل روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی  در همایش روابط عمومی های شهرستان طبس ضمن تشکر از زحمات روابط عمومی ادارات و نهاد های شهرستان گفت : جایگاه روابط عمومی در مدت های طولانی دچار آسیب شده است که این مورد در وزارت کشور و استانداری ها ایجاد کننده مشکل برای این نهاد مهم شد. اما به لطف خدا از یک سال و نیم گذشته برای بازگرداندن جایگاه واقعی روابط عمومی ها و ارتقای آن تلاش صورت گرفته و انشالله با همدلی برای رسیدن به مقصود این تلاش ادامه پیداخواهد کرد.

مدیر کل روابط عمومی استانداری تصریح کرد : قریب به ۴۷ درصد پست های روابط عمومی دچار آسیب غیر تخصصی بودن مسئول روابط عمومی هستند یا‌ اینکه به هر دلیلی قادر به انجام صحیح وظایف خود نیستند که با رایزنی با نهادهای مربوطه انتظار می رود هرچه زودتر این مشکل به طور کامل رفع شود.

بهاری خاطر نشان کرد : در حوزه سخت افزاری  دچار مشکل نیستیم  مشکل ما نرم افزاری است که عملاً عدم وجود تخصص در مسئول روابط عمومی است و برخی مدیران بدون در نظر گرفتن دانش و تخصص به خود اجازه میدهند هر فردی وارد این سیستم شود و اتفاقا منشا اسیب های روابط عمومی ها همین عدم تخصص گرایی است و چون نگاه مدیران هم تخصص گرایی نیست باید گفت حوزه روابط عمومی در نهاد ها بسیار مظلوم است.

وی گفت : بر خلاف خواست برخی مدیران دستگاه ها،  کار تبلیغاتی وظیفه روابط عمومی نیست وظیفه ما اطلاع رسانی است و با تبلیغ کاملا متفاوت است
بهاری در همین رابطه افزود: اطلاع رسانی نیازمند ابزاری است که یکی از این ابزار رسانه است و رابطه رسانه ها با مردم و دستگاه ها مانند پل ارتباط دو سویه میان مردم و نهاد هاست.

بهاری با شاره به اینکه اطلاع رسانی باید به موقع باشد تا تاثیر گذاری خود را داشته باشد گفت : روابط عمومی ها به نوعی رسانه دولت و نظام هستند و وظیفه ما درج خبر های واقعی و درست است و مدیران روابط عمومی باید فعالیت خود را به دور از اغراق و تملق انجام دهند و باید روابط موجود یک سویه کنونی را با‌مخاطبان به یک رابطه دوجانبه تبدیل کنند.


وی  افزود: یکی از لازمه های استان به ویژه شهرستان طبس، توجه ویژه به رسانه های مکتوب و همکاری نهاد ها و دستگاه ها با این رسانه ها برای اطلاع رسانی است.

بهاری در بخش پایانی سخنان خود گفت: یکی از مسائل مهمی که نسبت به روابط عمومی ها باید توجه شود مسئله استقلال آن ها در ارگان ها و نهاد هاست و نگاه ویژه مدیران نسبت به روابط عمومی ها را می طلبد.

سید مهدی  طلائی مقدم:روابط عمومی ها میتوانند با صداقت در رفتار، صداقت در گفتار و استقلال جایگاه، اعتماد بین مردم ‌و نظام را افزایش دهند.

  طلائی مقدم :ضمن اشاره به شخصیت  حضرت امام خمینی (ره) در سال های پیش از انقلاب و لبیک بی چون و چرای مردم به ندای رهبرشان در ایام مبارزه با حکومت ستم شاهی یاد آور شد :  صداقت ایشان و اعتماد مردم به حضرت امام بود که موجب پیروزی انقلاب اسلامی با تمام سختی ها و مشکلات را فراهم آورد.

وی با بیان اینکه رمز موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی چه در زمان قبل از انقلاب چه بعد از انقلاب و  سال های جنگ تحمیلی و در زمان تحریم ها  اعتماد مردم به نظام و انقلاب بوده است گفت : دشمنان نظام در داخل و خارج از کشور تمام تلاش خود را برای ایجاد دیوار بی اعتمادی بین مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار می برند.

وی افزود : اگر توجه مطلوب تر و بسیار بهتری به جایگاه روابط عمومی ها در کشور انجام می شد  در مقابله با تلاش های دشمن برای بی اعتماد ساختن مردم نسبت به نظام اکنون وضعیت بسیار خوبی را داشتیم.

سید مهدی طلائی مقدم ادامه داد : خیلی از اقداماتی که دستگاه ها انجام‌ می دهند مردم از آن ها بی اطلاع هستند و از طرفی برخی موارد که به دلیل وجود تنگناها و موانع ، نهادها از اجرای‌آن بازمانده اند هم به مردم منتقل نگردید که نتیجه این‌موارد، بی اعتمادی، بی اطمینانی و برخی مشکلاتی که امروز با آن ها مواجه هستیم است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان با بیان اینکه روابط عمومی ها میتوانند با صداقت در رفتار، صداقت در گفتار و استقلال جایگاه، اعتماد بین مردم ‌و نظام را افزایش دهند افزود: استقلال روابط عمومی به هیچ عنوان نباید نقض شود و مسئولین روابط عمومی موظفند نقاط ضعف و قوت مدیریتی رؤسای ادارات‌ و نهاد ها را به آن ها ابلاغ کنند تا مدیران ارزیابی صحیحی از اقدامات خود داشته باشند.

سید مهدی طلائی مقدم در بخشی از سخنان خود به جایگاه روابط عمومی در معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان طبس پرداخت و گفت: روابط عمومی در فرمانداری شهرستان طبس به صورت تیمی اداره می شود و خبر خوبی که در شهرستان طبس شنیده می شود بحث شروع فعالیت شورای روابط عمومی های شهرستان می باشد که انتظار می رود انشالله این شورا با جلسات منظم به اهداف خود دست یابد.

وی با بیان اینکه از مسئولین محترم روابط عمومی می خواهم مسئله مطالبه گری را در سطح شهرستان رواج دهند تصریح کرد : شما به بسیاری از مسائل و نیازهای شهرستان اشراف دارید مانند حوزه های جوار ریلی که به کمک‌ مدیران و همه مردم شهرستان درحال انجام و به ثمر نشستن است. در حوزه های جوار معدنی با وجود بحران های ملی شاهد اتفاقات بسیار خوبی هستیم. رویکرد دولت پس از تحریم های نفتی و در دو سال گذشته به سمت توجه به فرآورده های معدنی است و با پیگیری های وزرای پیشین ‌و فعلی دولت در حوزه صنعت،معدن و تجارت قیمت زغال سنگ به حدود دو برابر و نیم افزایش یافته است ولی‌نکته مهم این است که تا کی این فرصت دراختیار طبس است؟ پس باید از این فرصت به خوبی استفاده شود و درآمد معادن را به حوزه های زیرساختی وارد کنیم تا با حربه تحریم مانند آنچه که در صنعت نفت به وجود آمد برای معادن بخصوص زغال سنگ این مورد رقم نخورد.

سید مهدی طلائی مقدم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از آقای مهندس پیوندی رئیس هیات مدیره تاپیکو از  دکتر مروج الشریعه  استاندار محترم خراسان جنوبی  که به واسطه ی اهمیت بالای پروژه فرآوری زغال سنگ و تولید پی وی سی برای استان خراسان جنوبی  و شهرستان طبس به تهران برای شرکت جلسه نحوه سرمایه گذاری در طرح های صنایع جوار معدنی شهرستان و تكميل چرخه فرآوري زغالسنگ تا توليد pvc سفر‌کرده بودند تقدیر و تشکر نمود.

رئیس کمیته اشتغال شهرستان در تشریح جلسه مهم فرآوری زغال سنگ و تولید پی‌وی‌سی در تهران گفت : تولید پی وی سی از طریق زغال سنگ  علاوه بر تامین نیاز کشور دارای حاشیه سود بسیار بالایی می باشد و با راه اندازی صنعت فوق بسیاری از شرکت هایی که مواد اولیه آن از پی وی سی تامین می گردد را می توان در استان و شهرستان داشت که این مهم باعث ایجاد اشتغال و در آمد پایدار نه تنها در سطح شهرستان بلکه استان می گردد.