زمان : 07 Mordad 1397 - 23:38
شناسه : 145887
بازدید : 4174
 60 درصد پروژه‌های امسال در راستای اقتصاد مقاومتی هستند فرماندارمیبد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی میبد: 60 درصد پروژه‌های امسال در راستای اقتصاد مقاومتی هستند فرماندارمیبد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی میبد گفت: 35 پروژه اولویت‌دار شهرستان میبد مشخص‌شده است که 60 درصد این پروژه‌ها در راستای موضوع اقتصاد مقاومتی تعریف‌شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری میبد، عصر روز جمعه پنجم مردادماه، یازدهمین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در شهرستان میبد با حضور"حضرت آیت‌الله اعرافی" امام‌جمعه میبد، "محمود زمانی قمی" استانداریزد،"کمال دهقانی" نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، " علی زینی وند" معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداریزد، "حسین فلاح" فرماندارمیبد و جمعی از مسئولین استان، شهرستان و صنعتگران در سالن اندیشه فرمانداری برگزار شد.

"حضرت آیت‌الله اعرافی" امام‌جمعه میبد در این نشست با اشاره به نظریه اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یک نظریه اساسی از طرف مقام معظم رهبری است و معنایش این است که اگر نمی‌توانیم یک اقتصاد متعارف و معمولی داشته باشیم، دچار ریاضت اقتصادی نیز نشویم.

حضرت آیت‌الله اعرافی حضور تعداد زیادی از مدیران و مسئولین استان در جلسه عصر جمعه را ستود و افزود: اینکه این جمع در عصر جمعه ساعت‌ها در جلسه برای گره‌گشایی از کار مردم شرکت می‌کند، نشان از یک مجاهدت و جهاد اقتصادی دارد که نتیجه آن تأمین منافع کشور، استان و شهرستان است.

خطیب جمعه میبد گفت: مسئولان باید حمایت از صنعت زیلو و صنایع‌دستی، تکمیل زنجیره و چرخه کاشی و سرامیک، باز شدن گره واحدهای تعطیل‌شده و نیمه‌تمام، اشتغال جوانان، پرداختن به صنایع و کارگاه‌های کوچک، ارتقاء فضای دانشگاهی و جلوگیری از مهاجرت نخبگان را مطالعه و در دستور کار خود قرار داده و به‌طورجدی تلاش کنند.

"محمود زمانی قمی" استانداریزد هم در این نشست با اشاره به مشکلات صنعت داروسازی در میبد گفت: صنعت داروسازی بسیار بااهمیت است و فعالان این بخش متخصصان کشور ما هستند.

محمود زمانی قمی بابیان اینکه سرمایه‌گذاران باید به تعهداتشان عمل کنند افزود: کارآفرینان ما در استان محترم‌اند و مسئولین همه وظیفه‌دارند با آن‌ها همراهی و همکاری کنند.

رئیس ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان با تأکید بر اینکه شرایط فعلی مانند شرایط چند ماه قبل نیست گفت: برای غلبه به دشمن و وادار کردن آن‌ها به تسلیم در برابر ملت ایران باید شبانه‌روزی تلاش، فکر و تدبیر کرد.

"حسین فلاح" فرماندارمیبد هم در این نشست با تشریح شرایط ویژه این شهرستان درزمینهٔ های مختلف قرار گرفتن زمین‌های واحدهای صنعتی در حریم شهر و اختلاف فاحش قیمت زمین را یکی از مشکلات این شهر بیان کرد.

حسین فلاح گفت: صنعتگران کاشی و سرامیک میبد تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کرده و در خیلی از زمینه‌ها حدود 60 درصد مواد اولیه و قطعات را خودشان تولیدمی کنند که تولید رنگ دیجیتال یکی از این موارد است که در آینده نزدیک رنگ 50 خط کاشی را تأمین خواهند کرد.

فلاح تصریح کرد: در سال جاری، با همراهی امام‌جمعه و نماینده مردم میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی 35 پروژه اولویت‌دار شهرستان میبد مشخص‌شده است که 60 درصد این پروژه‌ها در راستای موضوع اقتصاد مقاومتی تعریف‌شده‌اند.

وی بحث گردشگری و صنایع‌دستی و بافت‌های تاریخی را یکی از شاخص‌های خوب شهرستان میبد خواند و گفت: اما اختلافاتی بین شهرداری و میراث فرهنگی گاها پیش می‌آید که سرعت انجام پروژه‌ها را با تأخیر مواجه می‌سازد.

نماینده عالی دولت در شهرستان مهاجرت‌های بیرونی و درون کشوری به خاطر استقرار صنعت در میبد را یکی از آسیب‌های موجود در این شهرستان عنوان کرد و گفت: البته این موضوع با طرح مهاجرین تا حدودی مدیریت‌شده است.

فرماندارمیبد، آلودگی دشت اردکان –یزد را یکی دیگر از آسیب‌های موجود خواند و افزود: برای اینکه اختلافی بین شهرستان‌ها هم به وجود نیاید باید برای رفع این آلایندگی‌های زیست به‌صورت جامع دیده شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی شهرستان با اشاره به چالش‌های موجود در مورد معادن در ندوشن هم گفت: معادن باوجود مزیت‌هایی که دارد موجب مشکل زیست‌محیطی شده است.

حسین فلاح طرح تفصیلی و تک‌محصولی بودن شهرستان میبد را از دیگر آسیب‌های موجود در شهرستان میبد برشمرد و گفت:70 درصد مشکلات در حریم روستاها به طرح تفصیلی برمی‌گردد.