زمان : 15 Dey 1387 - 00:14
شناسه : 14581
بازدید : 7651
بخش سوم:چهارمین کنفرانس رسانه ای  استانداریزد:گزارش جامع تعداد مصوبات، اعتبار و میزان پیشرفت هر دستگاه بخش سوم:چهارمین کنفرانس رسانه ای استانداریزد:گزارش جامع تعداد مصوبات، اعتبار و میزان پیشرفت هر دستگاه

بخش دوم :چهارمین کنفرانس رسانه ای  استانداریزد:گزارش جامع تعداد مصوبات، اعتبار و میزان پیشرفت هر دستگاه

یزدفردا :استاندار يزد در نشست مطبوعاتي با اصحاب مطبوعات و جرايد استان به تشريح دستاوردهاي سفر مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به يزد پرداخت.


به گزارش یزدفردا "محمدرضا فلاح زاده در اين نشست ضمن تشكر از اهالي مطبوعات در اطلاع رساني مطلوب به مردم، با بيان اين كه زحمات اصحاب رسانه در خصوص سفر مقام معظم رهبري به استان قابل ستايش و تقدير است، به سفر پرخیر و برکت رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی(مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: در ايام پاياني سفر، اعضاي هيات دولت به استان آمده و مصوبات نهايي گرديد.

وي افزود: يكي دو مورد از مصوبات از جمله پروژه انتقال خط دوم آب توسط مقام معظم رهبري مورد تاكيد جدي قرار گرفت و در نهايت مصوبات با دست خط مبارك ايشان جهت اجرا ابلاغ گرديد.
گزارش جامع تعداد مصوبات، اعتبار و میزان پیشرفت هر دستگاه
استاندار يزد با اشاره به 716 مصوبه سفر پر خير و بركت رهبر عظيم الشان انقلاب اسلامي(مدظله العالي) به استان يزد در زمينه های فرهنگي، عمراني و صنعتي افزود: عمده اين مصوبات مربوط به روستاها، بخش هاي محروم و مركز شهرستانها و نهايتا مركز استان بود.
وي با اشاره به آمار مصوبات هر دستگاه، مبلغ ريالي و ميزان پيشرفت آنها گفت:

شركت آب منطقه اي 5 مصوبه با عتبار 18 ميليارد تومان و 45 درصد پيشرفت فيزيكي،

 سازمان جهاد كشاورزي 107 مصوبه خرد و كلان در زمينه هاي آبياري نوين ، لاينينگ نهرها ، كف شكني و مرمت قنوات، بيابان زدايي، كويرزدايي و پروژه هاي ديگر با اعتبار 17ميليارد و 80 ميليون تومان و 30 درصد پيشرفت فيزيكي،

 راه وترابري 8 مصوبه با اعتباري حدود 15 ميليارد تومان و 55 درصد پيشرفت فيزيكي،

 آب و فاضلاب روستايي 13 پروژه در زمينه ايجاد مجتمع هاي آب رساني روستايي، خطوط انتقال و مخازن با اعتبار 14 ميليارد و 900 ميليون تومان و 42 درصد پيشرفت فيزيكي،

بنياد مسكن 50 پروژه از جمله احداث 550 واحد روستايي و پروژه هاي ديگر با اعتبار 12 ميليارد و 101 ميليون تومان و 26 درصد پيشرفت فيزيكي،

نوسازي مدارس 41 پروژه با اعتبار 11 ميليارد و 31 ميليون تومان و 5/24 درصد پيشرفت فيزيكي،

 ميراث فرهنگي 6 پروژه با اعتبار 11 ميليارد تومان و 27 درصد پيشرفت فيزيكي،

 كميته امدادامام خميني(ره) 165 پروژه از جمله احداث 563 واحد روستايي و شهري براي افراد تحت پوشش و 4400 قلم كالاي اساسي و جهيزيه و اجراي طرح هاي اشتغال زا با اعتباري حدود 7 ميليارد تومان و 27 درصد پيشرفت،

 آب وفاضلاب شهري 12 پروژه از جمله ايجاد خطوط انتقال، احداث مخازن و مجتمع هاي آب رساني با اعتباري حدود 7 ميليارد تومان و 58 درصد پيشرفت فيزيكي،

شهرداري ها : 23 پروژه با اعتبار 6 ميليارد و 300 ميليون تومان و50 درصد پيشرفت فيزيكي،

شركت شهركهاي صنعتي 1 مصوبه درجهت گسترش شهركهاي صنعتي به ويژه در مناطق محروم با اعتبار 6 ميليارد تومان و 40 درصد پيشرفت فيزيكي،

 سازمان بهزيستي 46 پروژه از جمله در زمينه ايجاد500 واحد مسكن روستايي و شهري، تأمين وسايل جهيزيه، تأمين امكانات توانبخشي واحداث كارگاهها حمايتي جهت اشتغالزايي با اعتبار 5 ميليارد و 570 ميليون تومان و 43 درصد پيشرفت داشته اند.


وي با بيان اين كه بخشي از اعضاي دفتر مقام معظم رهبري حدود 45 روز در استان باقي ماندند و به درخواست ها و نامه هاي معنوي و مادي مرتبط با دفتر رهبري در قالب يك پروژه و 4 ميليارد و 75 ميليون تومان اعتبار پاسخ دادند تاكيد كرد: اين اقدام به طور كامل انجام پذيرفت و اعضاي دفتر پس از ارائه گزارشات، استان را ترك نمودند.


استاندار يزد ادامه داد: در حوزه منابع طبيعي 19 پروژه با اعتبار 4 ميليارد و 600 ميليون تومان و11 درصد پيشرفت،

در حوزه تربيت بدني 22 پروژه با اعتبار 2 ميليارد و 160 ميليون تومان و 7 درصد پيشرفت،

ستاد كل نيروهاي مسلح و وزارت دفاع حدود 2 ميليارد تومان اعتبار و 50 درصد پيشرفت فيزيكي،

 دانشگاه يزد 1 پروژه با اعتبار 1 ميليارد و 200 ميليون تومان و40 درصد پيشرفت فيزيكي،

 استانداري یزد  44 پروژه با 1 ميليارد و90 ميليون تومان اعتبار و 50 درصد پيشرفت فيزيكي،

 مسكن و شهرسازي 1 پروژه با اعتبار 5/1 ميليارد تومان و 46 درصد پيشرفت فيزيكي،

سازمان تبليغات اسلامي 49 پروژه فرهنگي و عمراني با اعتبار550 ميليون تومان و 58 درصد پيشرفت،

سازمان صدا و سيما 13 پروژه با اعتبار 500 ميليون تومان و 55درصد پيشرفت داشته اند.
فلاح زاده افزود: مصوبات مربوط به بنياد شهيد با اعتبار 500 ميليون ،

جمعيت هلال احمر با اعتبار 300 ميليون تومان، سازمان انتقال خون با اعتبار220 ميليون تومان

وكانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با اعتبار 80 ميليون تومان به طور كامل تحقق يافته اند.

وي مجموع اين اعتبارات را 172 ميليارد و 880 ميليون تومان عنوان كرد.


بررسی سیمای طرح خط دوم انتقال آب تا پایان سال نهایی می شود


استاندار يزد با اشاره به پروژه خط دوم انتقال آب به استان گفت: پروژه انتقال خط دوم آب به استان در سفر اعضاي هيات دولت مورد تصويب قرار گرفته و مقرر شده بود ايجاد اين خط پس از اتمام مطالعات، هم زمان با شروع اجراي طرح، با استفاده از فاينانس آغاز شود.
وي با اشاره به انجام فاز يكم پروژه و گرفتن تخصيص از وزارت نيرو ادامه داد: اما ايجاد اين خط براي اولين بار در كميسيون ماده 32 به دليل نداشتن توجيهات لازم رد شد، ولی با پيگيري مجدد و جلسات متعدد، در آخرين جلسه كميسيون ماده 32 در سال گذشته موضوع مجددا طرح و مجوز انتقال 10 متر مكعب بر ثانيه آب به تصويب رسيد.
استاندار يزد اظهار داشت: در سفر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) بحث هاي زيادي در اين رابطه صورت پذيرفت و ايجاد اين پروژه توسط دولت از درخواست های مهم و اصلي استان به شمار مي‌رفت. وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري كه فرمودند من مي دانم مسئله مهم استان يزد آب است و اين پروژه بايد اجرايي شود ادامه داد: البته ايشان تاكيد داشتند زمان بر بودن انجام مطالعات و اجراي طرح به مردم اطلاع رساني شود.
استاندار يزد خط دوم انتقال آب را شامل

ايجاد 1 سد،

 60 كيلومتر تونل

و حدود 400 كيلومتر خط انتقال عنوان كرد و با اشاره به جلسات متعدد با وزارت نيرو در مورد پروژه مذكور گفت: در آخرين جلسه قول مساعد داده شده است كه بررسي سيماي طرح تا آخر سال به پايان برسد.


بهره برداری از نیروگاه زغال سنگ سوز طبس اقدامی ارزنده در راستای توسعه کشور و استان است


فلاح زاده با اشاره به پروژه ايجاد اولين نيروگاه زغال سنگ سوز كشور در مصوبات سفر رهبري كل سرمايه گذاري اين طرح را 600 ميليارد تومان عنوان كرد و افزود: اقداماتي همچون واگذاري زميني به مساحت 900 هكتار،آماده سازي و حصاركشي 450 هكتار از اين زمين و و كارهاي زيرساختي از جمله حفاري چاههاي آّب، خط انتقال از چاههاي آب به محل طرح و همچنين ايجاد مخازن مورد نياز و جاده دسترسي به محل اجراي پروژه انجام شده است. وي بابيان اين كه تاكنون 10 ميليارد تومان در راستاي اجراي اين طرح هزينه شده و 5 ميليارد تومان ديگر نيز تخصيص يافته است ادامه داد: ميزان توليد برق اين نيروگاه در زمان بهره برداري كامل 600 مگاوات است كه در دوران ساخت به طور ميانگين 100 نفر و در دوران بهره برداري 150 نفر اشتغال ايجاد مي كند. استاندار يزد اجراي اين طرح را اقدامي ارزنده در راستاي توسعه كشور، استان و شهرستان طبس عنوان كرد.
3 واحد پتروشيمي در شهرستانهاي خاتم، ابركوه و ميبد ايجاد خواهند شد
استاندار يزد با اشاره به مصوبه ايجاد 3 واحد پتروشيمي در استان، آن را در ورود صنعت انرژي به يزد موثر دانست و گفت: اين واحدها در شهرستانهاي خاتم، ابركوه و ميبد ايجاد خواهند شد.
وي با اشاره برگزاري جلسات متعدد با مسئولين وزارت نفت، معاونت برنامه ريزي وزارت نفت و مديرعامل شركت گاز ايران اظهار داشت: سرمايه گذاران در اين رابطه مشخص و مورد تأييد قرار گرفتند وطرح هاي مورد نظر به معاونت برنامه ريزي وزارت نفت ارائه گرديد. فلاح زاده ادامه داد: نهايتاً دستورات لازم در اين خصوص صادر شد و دو پتروشيمي مجوز خوراك گرفتند. وي تاكيد كرد: واحد پتروشيمي كه مجوز خوراك را بگيرد به طور قطع عملياتي خواهد شد اما بايد سرمايه گذاري لازم توسط سرمايه گذار صورت گيرد تا اين پروژه ها عملياتي شده و انشاا... مورد بهره برداري قرار گيرد.
مطالعات نیازسنجی و امکانسنجی شهرک مسکونی یزد آغاز شده است
استاندار يزد با اشاره به مصوبه مطالعه و امكانسنجي احداث شهرك مسكوني در يزد گفت: مجوز لازم به منظور مطالعه امكانسنجي و نيازسنجي اين شهرك براي استقرار جمعيت سرريز احتمالي شهر يزد اخذ گرديده و در حال حاضر مشاور درحال مطالعه و انجام امكانسنجي و نياز سنجي اين شهرك مسكوني مي باشد.
پروژه راه آهن یزد به شیراز در ردیف بودجه قرار گرفت
استاندار يزد با اشاره به مصوبه ايجاد خط اتصال راه آهن يزد به شيراز گفت: در خصوص اين مصوبه نيز فاز امكانسنجي، شناخت و گزينه يابي به مرحله نهايي رسيد و با مطالعاتي كه انجام شد هفته گذشته اين پروژه در كميسيون ماده 32 كشور به تصويب رسد و در رديف پروژه هاي كددار و بودجه دار عمراني قرارگرفت.
وي افزود: انشاالله با تكميل مطالعات وشروع عمليات اجرايي اين پروژه به جز ناوگان آن، حدود 300 ميليارد تومان بودجه وارد استان مي شود. فلاح زاده ادامه داد: بهترين نقطه اتصال راه آهن هاي طولي كشور حوزه مركزي به عنوان گره مواصلاتي است كه با حدود 240 كيلومتر احداث راه آهن، سه راه آهن مهم كشور به هم متصل مي شود و سر ريز ناوگان اين سه راه آهن پوشش داده خواهد شد ضمن آن كه ميزان توليدات معادن و كشاورزي استانها نيز به راحتي مبادله خواهد شد.

ادامه دارد

یزدفردا