زمان : 24 Tir 1397 - 08:46
شناسه : 145626
بازدید : 6253
اهم مطالب ارائه شده در نشست خبری فرماندار بافق با اصحاب رسانه شهرستان  اهم مطالب ارائه شده در نشست خبری فرماندار بافق با اصحاب رسانه شهرستان ظهر روز شنبه 23 تیرماه نشست خبری زاده رحمانی فرماندار بافق با اصحاب رسانه و مطبوعات این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد اهم مطالب مطرح شده از سوی فرماندار در این نشست به شرح ذیل می باشد:

_تشکر از اصحاب رسانه و اظهار خوشحالی از ارتقای سطح رسانه های شهرستان و ذکر این نکته که هدف مشترک مدیران و رسانه‌ها توسعه شهرستان است ولی هرکدام وظیفه خود را انجام می دهند.

_مدیرعامل جدید شرکت سنگ آهن مرکزی با نظر مساعد امام جمعه، نماینده مجلس، مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد کشور و فرماندار مشخص شد و فرایند صدور حکم وی در حال طی شدن می باشد وی دارای تحصیلات دکترا، سواد اقتصادی بالا و بومی شهرستان است.

_سرقت احشام کنترل شده و دامداران عزیز نیز باید در حفظ و حراست از احشام خود بیشتر همت کنند.

_حقوق دولتی معادن با محوریت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

_تکمیل زیرسازی و اجرای یک کیلومتر از باند دوم بزرگراه یزد_بافق باقیمانده و امیدواریم علی رغم مطالبات انباشته پیمانکار بتوانیم قسمت باقیمانده از این جاده نیز هرچه زودتر آسفالت و زیر عبور ببریم.

_پنج کیلومتر ابتدای جاده از اول بافق توسط شرکت سنگ آهن مرکزی و شش کیلومتر از طرف پل اسدی توسط ایمیدرو ساخته شده و مابقی توسط پیمانکار انتخابی از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان ساخته و یا در حال احداث می‌باشد.

_هیچ کدام از شرکت های معدنی شهرستان از جمله شرکت سنگ آهن مرکزی هیچگونه پرداختی به پیمانکار اداره کل راه و شهرسازی نداشته و معادل ۱۵ میلیارد تومان میلگرد در سال های گذشته از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی به اداره کل راه و شهرسازی استان تحویل داده شده است که ظاهراً به پیمانکارانی که از این اداره کل طلب داشته‌اند پرداخت شده است.

_برای عبور از جاده گزوئیه و ارتقاء سطح حفاظتی کوه بافق به پارک ملی احداث جاده سیروس آباد در دستور کار قرار گرفته و اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قول مساعدت داده که از توان شرکت‌های معدنی و کارخانجات مستقر در استان و به خصوص شرکت سنگ آهن مرکزی و چادرملو در جهت احداث این جاده استفاده نماید.

_برای مقابله با کمبود آب شرب در آینده ساخت آب شیرین کن مرکزی با خروجی ۲۵ لیتر بر ثانیه در دستور کار آبفای شهرستان قرار گرفته است.

_ساختمان پلیس راه مکان یابی شده و جهت تامین اعتبار به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام شده است .

_برای ساختمان پلیس راهور نیز هیچ درخواستی از نیروی انتظامی برای فرمانداری داده نشده است.

_در سال گذشته با همکاری و مساعدت اداره کل راه و شهرسازی استان ۳۵ کیلومتر از جاده‌های روستایی همسک، جوزی، آبادی‌های اطراف شهر در قالب جاده های مشارکتی و با خودیاری مالکین و بهره‌برداران زیرسازی و آسفالت گردید که جاده صادق آباد،حسن آباد، پتکستان و یکی از چاه‌های کشاورزی اطراف شهر نیز جز همین راه های مشارکتی می باشد.

_شركت سنگ آهن مرکزی در سال گذشته به زيرسازي این ٣٥ كيلومتر نیز كمك كرده است.

_در خصوص واگذاری آنومالی شمالی و میشدوان و الزام بهره برداران به تاسیس کارخانه و صنایع جوار معدنی پیگیری از سوی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته و نتیجه بخش هم بوده است.

_در خصوص پرداخت ۲ درصد حاصل از فروش معادن چنانچه شرکت سنگ آهن مرکزی تا پایان ماه جاری نسبت به پرداخت ۴ میلیارد تومان دیگر اقدام کند به تعهدات خود در سال مالی ۹۶ عمل کرده است.

_علت کاهش بودجه شهرداری و اثر منفی آن روی پروژه های داخل شهر تصویب و ابلاغ قانون تجمیع مالیات بر ارزش افزوده می باشد که در نتیجه آن شهرهای بافق، اردکان، زارچ و اشکذر متضرر شده ولی درآمد شهرداری های دیگر استان افزایش یافته است.

_بازارچه میوه و تره بار که اخیرا افتتاح شده در جهت کمک به تنظیم بازار و کاهش نرخ میوه و تره بار بوده است و با نظارت شهرداری و اداره صنعت ، معدن و تجارت عیوب آن رفع و سپس تعداد این بازارچه ها افزایش می یابد.

_جهت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها کارگروه اشتغال شهرستان عملکرد قابل قبولی داشته و تاکنون نیز به ۶۵ طرح اشتغالزا تسهیلات پرداخت شده است.

_در سال گذشته ۱۴ هزار و ۱۵۰ نفر در کارگاههای تحت پوشش تامین اجتماعی شهرستان مشغول به کار بوده اند که تا امروز این رقم به ۱۴ هزار و ۷۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

_شرکت سنگ آهن مرکزی در چند سال گذشته به صنعت سبز تبدیل گردیده و لذا عوارض آلایندگی پرداخت نمی کند؛

در خصوص پرداخت حق تشعشع به کارگران از مراجع ذیربط علت عدم پرداخت و شاخص‌های مدنظر را جویا می‌شوم.

_در خصوص عدم راه اندازی فولاد ابویی مافیای فولاد را قبول ندارم ولی رقابت و عوامل بازدارنده در همه جا وجود دارد و همانطور که مابقی طرح های ۸ گانه فولادی در سایر نقاط کشور تکمیل و راه‌اندازی شده در اینجا هم باید پیگیری کنیم تا اجرایی گردد و علت تأخیر در اجرای آن را باید در همین حوالی و همین جا جستجو کرد.

_فرایند تشکیل بنیاد وحشی بافقی و انتقال قبر و احداث بنای یادمان آن را همچنان پیگیری می‌کنیم.

_در خصوص مرزهای جغرافیایی پیگیری های منطقی خوبی در ماه های اخیر صورت گرفته و امیدواریم به نتیجه برسد.

_طرحهای اولویت دار فرمانداری همان طرح‌های اولویت‌دار مردم می‌باشد.

_سند توسعه شهرستان وارد فاز اجرایی شده و اولویت های ۱۷ گانه آن برای نماینده مردم ،اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از بافقی های مقیم یزد و برخی از نخبگان تشریح گردیده و این آمادگی وجود دارد در هفته های آینده برای خبرنگاران و اصحاب رسانه نیز تشریح شود.

_چنانچه ساخت و ساز های غیرمجازی را در روستاها یا شهر مشاهده می کنید حتما به مراجع ذیربط اطلاع رسانی کنید و مطمئن باشید که پیگیری و برخورد خواهد شد.

_در خصوص افزایش سهمیه بلیط مشهد رئیس ایستگاه قطار بافق توضیحاتی در زمینه افزایش سهمیه بلیط یزد و بافق در مجمع اخیر هم اندیشی شهرستان بیان کرد که مورد پذیرش اعضا قرار گرفت.

_مرکز علمی و کاربردی بافق احتمالا تحت پوشش دانشگاه فنی و حرفه ای کشور قرار گیرد که این یک اقدام مثبت بوده و تاثیر منفی روی سایر مراکز آموزش عالی شهرستان ندارد.

_برای احداث بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهرستان شرکت سنگ آهن مرکزی در حدود ۳ میلیارد تومان و همچنین فلات مرکزی و فرمانداری حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان مساعدت نمودند تا پروژه را به مرحله اسکلت بتن رسانده و از دی ماه سال ۹۵ تحویل پیمانکار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد داده شده و این دانشگاه باید حداقل در حدود ۲۵ میلیارد تومان جهت تکمیل آن هزینه نماید.

_عملکرد رییس جدید بیمارستان و روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و  ورزش و جوانان مطلوب بوده و تعداد پزشکان متخصص نیز در سه ماه آینده افزایش می یابد.

_امیدواریم مهرماه که فصل توزیع پزشکان می باشد بافق خوب دیده شود و یک متخصص سونوگرافی با اقامت دائم در شهرستان حضور پیدا کند.

_اجرای طرح جامع شهر و شناسایی و تحویل اراضی دولتی قابل واگذاری به جوانان می‌تواند مشکلات کمبود و گرانی زمین را حل کند و مدیر کل محترم راه و شهرسازی استان یزد نیز در شهرستان حضور پیدا کرده و در جهت تامین زمین در قالب ستاد بازآفرینی بافت های فرسوده و... قول مساعدت داده است.

_موضوع قتل مرحومه طالعی با جدیت توسط دستگاه قضایی در حال پیگیری است.