زمان : 24 Tir 1397 - 21:04
شناسه : 145613
بازدید : 3440
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد : در حل  مسئله آب به یک  روحیه بسیجی نیاز داریم مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد : در حل مسئله آب به یک روحیه بسیجی نیاز داریم ...

 محمد مهدی جوادیان زاده  در جمع بسیجیان ادارات استان یزد  با اشاره  به سخنان مقام معظم رهبری  که فرمودند  روحیه بسیجی روحیه ای است که اگر در هر منطقه و هر نقشه ای بوجود آید فعالیت ، نشاط ، حرکت و حیات را مضاعف و چندین برابر می کند و این معنای بسیج  است  ،اظهارداشت : ما در مسئله آب هم به روحیه بسیجی  نیاز داریم  و  بسیجیان نباید نسبت به  مسائل آب  بی تفاوت باشند ، بسیج می تواند کمک کند ،راهکار بدهد و  با روحیه بسیجی می توان یک مسیر درست  را طی کرد و رو به جلو حرکت نمود.

وی ادامه داد : ما نیاز به توسعه اجتماعی داریم که در این راستا باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه خود قرار دهیم و فراموش نکنیم که هر توسعه ای  با وجود آب امکان پذیر است ، منابع آب استان محدود است و ما فرهنگ صرفه جوئی و قناعت را که  از گذشتگان  به ما  ارث رسیده  را  فراموش کرده  و زندگی مسالمت آمیز با کویر را  از بین برده ایم.

این مقام مسئول  افزود: ما باید منابع آب موجود را حفظ نموده و از آلودگی آن جلوگیری نمائیم و اجازه ندهیم تا برداشت  و حفاری غیر مجاز صورت بگیرد و افرادی که منافع خود را بر منافع  جامعه  ترجیح می دهند، خواسته یا نا خواسته دشمن جامعه هستند چرا که با اضافه برداشت و حفر چاه غیر مجاز  به منابع آبی تجاوز  می نمایند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد  در پایان سخنانش  خاطر نشان ساخت: برای دست یابی  به توسعه پایدار استان باید با  افرادی که مصرف بی رویه در بخش کشاورزی ، صنعت ، شرب و بهداشت  دارند  مقابله نمائیم  و فرهنگ صرفه جوئی که  در گذشته جزئی از شخصیت یک یزدی بوده را دوباره احیاء نمائیم و مصرف گرائی را کنار بگذاریم و بسیج این توانمندی را دارد تا دراین زمینه کمک نماید.

  در ادامه  مدیر حراست و فرمانده حوزه بسیج شرکت مهندسی  آب و فاضلاب کشور اظهارداشت:   اگر به ضرورت مدیریت مصرف  در تمامی حوزه ها توجه نشود تغییری  هم ایجاد نمی شود و ما نباید خواسته را با نیاز اشتباه بگیریم  و  باید از ادارات شروع شود و ادارات ما باید الگوی  درست مصرف  کردن در جامعه  باشند  .

محرمی راد  بیان کرد: ما نباید  رفتار مصرف گرائی داشته باشیم  و امروز باید نسبت به رفتار خود در حوزه فرهنگ به دیگران جواب بدهیم و ما نیاز به تغییر رفتار و اصلاح ا ندیشه داریم .

وی تأکید نمود: برای حل مسئله، نمی توان واقعیت هارا انکار نمود و نگاه عمیق باید داشت ، با تغییر سبک زندگی به سلامتی ، امنیت و آرامش می رسیم.

محرمی راد افزود: چهار پایه ی انسان اوقات ، افکار ، احوال و رفتار است که اگر در انسان وجود داشته باشد به مدیریت مصرف  هم می رسد.

مدیر حراست و فرمانده حوزه بسیج شرکت مهندسی  آب و فاضلاب کشور  با اشاره به  نقش بسیج در مدیریت مصرف آب خاطر نشان ساخت : هدف ما توانمند سازی معنوی بسیج و محرومیت زدائی است  .

 محرمی راد گفت :  نیاز امروز ،گفتگو است و باید یاد بگیریم در جامعه خوب صحبت کنیم و راه صعود  انساها زبان است و زبان را باید مدیریت و کنترل کرد تا دیگر مسائل را بتوان مدیریت نمود.

محرمی راد تأکید کر د: باید از تهدیدات و نداشته ها   و با  خلاقیت به خرج داد ن ،از  تهدیدات ،فرصت ساخت مانند گذشتگان که در بی آبی مدیریت آب داشتند. و باید از آنها درس بیاموزیم.

  در ادامه مدیر حراست و فرمانده حوزه بسیج شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد:  امروزه تفکری درست است که دو خروجی داشته باشد یکی امید بیشتر  ویکی تلاش بیشتر  و اگر غیر از  این باشد به خود خیانت کرده ایم. و انسان خویشتن دار متقی است و بهره برداری می کند ولی بهره وری بیشتری دارد .

 گفتنی است گردهمائی بسیجیان ادارات استان یزد با موضوع  نقش بسیج در مدیریت مصرف آب  با حضور  محرمی راد مدیر حراست و فرمانده حوزه بسیج شرکت مهندسی آب و فاضلاب  کشور،  مدیران ، فرماند هان و اعضای شورای پایگاه های بسیج اداری و مدیران عامل صنعت آب استان یزد در سالن شهید عباسپور شرکت برق منطقه ای یزد  برگزار شد.