زمان : 16 Tir 1397 - 16:46
شناسه : 145487
بازدید : 4820
توانمندی مهارتی شاغلان و کارجویان صنعت فرش دستباف افزایش می یابد؛ انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور و مرکز ملی فرش ایران توانمندی مهارتی شاغلان و کارجویان صنعت فرش دستباف افزایش می یابد؛ انعقاد تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور و مرکز ملی فرش ایران تفاهم نامه همکاری بین سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور و مرکز ملی فرش ایران به منظور ارتقای توانمندی مهارتی شاغلان و کارجویان صنعت فرش دستباف منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، این تفاهم نامه به منظور ارتقای توانمندی و مهارت افزایی نیروی انسانی متقاضی شغل یا شاغل در حوزه هنر- صنعت فرش دستباف و بهره مندي مستمر از قابلیت هاي موجود در جهت ارائه خدمات آموزشي بر اساس استانداردهاي آموزشي يكپارچه و منسجم ملي و بين المللي به امضای دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس این سازمان و فرشته دست پاک، رئیس مرکز ملی فرش ایران رسید.

      بنا بر این گزارش، از اهداف این تفاهم نامه می توان به شناسايي مشاغل موجود و آينده پژوهي در حوزه مشاغل هنر- صنعت فرش دستباف، هم افزایی و استفاده از ظرفیت های متقابل در توسعه هنر صنعت - فرش دستباف ایران و تقویت بخش خصوصی ارائه دهنده خدمات آموزشی (آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد) در حوزه هنر- صنعت فرش دستباف اشاره کرد.

      بر اساس این گزارش، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای این تفاهم نامه اجرای دوره های آموزشی مورد نیاز جامعه هدف در آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد و مراکز دولتی، ارزشیابی و سنجش مهارت کارآموزان بر اساس تقویم و برنامه زمان بندی سازمان برعهده دارد.

      صدور گواهی نامه صلاحیت شغلی در صورت موفقیت در آزمون های کتبی و عملی مطابق با قوانین و مقررات سازمان و ارائه اطلاعات آماري و مشخصات مهارت آموختگان در حوزه مشاغل موضوع تفاهم نامه به منظور اولويت در به كارگيري اين افراد به مرکز ملی فرش ایران از جمله تعهدات سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در راستای اجرای تفاهم نامه مذکور است.

      این گزارش می افزاید: مرکز ملی فرش در اجرای در تفاهم نامه مذکور انجام نیازسنجی و شناسایی مشاغل موضوع تفاهم نامه و معرفی ذینفعان متقاضی آموزش به سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و حمايت از ارائه و عرضه محصولات توليدشده كارآموزان آموزش ديده مراكز این سازمان از طريق بازارچه‌های محلی، نمايشگاه‌ها و جشنواره‌های مرکز ملی فرش ایران را برعهده دارد.

      به گزارش روابط عمومی اداره کل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان ، همکاری و مشارکت در برگزاری مسابقات استانی و ملی مهارت هنر- صنعت فرش دستباف و ایجاد ساز و کار لازم برای تسهیل و تسریع در برررسی، صدور و تمدید گواهی نامه های صلاحیت فنی برای شاغلان کم سواد و بیسواد حوزه هنر- صنعت فرش دستباف از جمله تعهدات مشترک دو طرف در راستای اجرای تفاهم نامه مذکور است.

     بر اساس این گزارش، مدت اين تفاهم نامه از تاريخ امضا به مدت 5 سال شمسي مي باشد كه تمديد و ادامه فعاليت، بازنگري، تصحيح و يا تغييرات در مفاد اين تفاهم نامه با توافق دو طرف انجام مي شود.