زمان : 11 Tir 1397 - 14:42
شناسه : 145465
بازدید : 4977
همکاری کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری یزد در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در دیدار مدیران دو دستگاه تأکید شد همکاری کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری یزد در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بر همکاری و تعامل دو دستگاه در برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در این دیدار که معاون امور کتابخوانی این اداره کل و کارشناسان فرهنگی دو دستگاه نیز حضور داشتند، با اشاره به برگزاری موفق هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، از تلاش و همراهی همه دستگاه همکار در برگزاری این دوره قدردانی کرد.

وی با اشاره به نقش پررنگ مدیر و کارکنان کانون پرورش فکری در هدایت قشر کودک و نوجوان برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: در سال گذشته بیشترین آثار نقاشی و فیلم‌های معرفی کتاب در استان از مراکز کانون پرورش فکری یزد به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در پایان نیز 4 برگزیده کشوری رده سنی کودک و نوجوان از استان یزد و متعلق به فراگیران کانون بودند.

دوست فاطمی‌ها تصریح کرد: در سال 96 با تلاش کتابداران استان و مشارکت دستگاه‌های همکار، بیش از 16 هزار نفر از مردم استان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه امسال 2 کتاب در رده سنی کودک و 2 اثر نیز ویژه رده سنی نوجوان معرفی شده است، بیان داشت: کودکان 4 تا 11 سال می‌توانند با تهیه کتاب‌های «میهمان خراسان» و «مژده گل»، به دو روش تصویرسازی از جذاب‌ترین بخش کتاب و یا ضبط فایل ویدئویی کوتاه، با معرفی و یا خوانش بخشی از کتاب‌ها در جشنواره شرکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: نوجوانان 11 تا  17 سال نیز می‌توانند پس از مطالعه دو کتاب «کاش تو را می‌دیدم» و «مسافر هشتم»، به سئوالات طرح شده از این دو اثر پاسخ دهند.

دوست فاطمی‌ها در پایان سخنان خود با اعلام اینکه مهلت شرکت در هشتمین جشنواره رضوی تا پایان تیرماه 97 است، از همه مردم استان یزد دعوت کرد در این جشنواره شرکت کنند.

محمدرضا آخوندی، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان یزد نیز در این دیدار اظهار داشت: برای همه کارکنان کانون مایه افتخار است که در فعالیت‌های فرهنگی که در راستای شناساندن سیره و زندگی حضرت امام رضا(ع) طراحی شده است، مشارکت فعال داشته باشند و همکاری در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی نیز مصداق بارز این فعالیت فرهنگی ارزشمند است.

وی همچنین تأکید کرد در جلسه هفته آینده شورای فرهنگی کانون پرورش فکری استان، به طور ویژه مباحث مربوط به جشنواره کتابخوانی رضوی مطرح خواهد شد و مجموعه همکاران کانون نیز همکاری پررنگی در برگزاری این جشنواره خواهند داشت.

گفتنی است، هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز شده است و تا پایان تیرماه 97 نیز ادامه خواهد داشت.

در این دوره از جشنواره 7 کتاب برای رده‌های سنی کودک، نوجوان و بزرگسال معرفی شده است و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره هشتم می‌توانند این کتاب‌ها را از کتابخانه‌های عمومی سراسر استان تهیه کنند و یا فایل الکترونیکی آنها را از سامانه اینترنتی جشنواره به آدرس razavi.iranpl.ir دریافت کنند.