زمان : 10 Khordad 1397 - 19:30
شناسه : 145162
بازدید : 5590
نشست شاهنامه‌خوانی کودکان و نوجوانان در گذر فرهنگ و هنر یزد برگزار شد به همت کتابداران کتابخانه امام علی(ع) یزد نشست شاهنامه‌خوانی کودکان و نوجوانان در گذر فرهنگ و هنر یزد برگزار شد نشست شاهنامه خوانی برای کودکان و نوجوانان چهارشنبه شب 9 خرداد به همت کتابداران کتابخانه امام علی(ع) یزد و با حضور اعضای علاقه‌مند به شعر و ادبیات کهن، در کتابخانه فرخی یزدی واقع در گذر فرهنگ و هنر یزد (کوچه مازاری‌ها) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این نشست که حامد عطارها، معاون اداره کل کتابخانه‌های استان حضور داشت، محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب در کتابخانه های عمومی گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان ایرانی با شاهنامه فردوسی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که جذابیت نهفته در شاهنامه، قدرت یادگیری کودکان را افزایش می‌دهد.

وی افزود: کودکان می‌توانند نکات آموزشی و اخلاقی بسیاری را با زبانی ساده و شیوا از دل داستان‌های شاهنامه فرا بگیرند.

نرگس زارع‌زاده، مربی این نشست نیز در جمع شرکت‌کنندگان کودک و نوجوان و خانواده‌های آنان گفت: فضای شاهنامه فضای بزرگی، عزت، اخلاق و جوانمردی است. اگر آموزه‌های شاهنامه وارد ذهن کودک یا بزرگسال شود، خود به خود می‌تواند به عنوان بازدارنده از خطا عمل کند.

این مربی کودک تصریح کرد: تکرار چنین داستان‌هایی از دوران کودکی می‌تواند منزلت انسانی و وارستگی را در انسان شکل دهد .

زارع‌زاده با اشاره به نقش بارز تربیتی قصه‌ و داستان، خاطرنشان کرد: بهتر است آشنایی کودکان و نوجوانان با شاهنامه با قصه‌گویی آغاز شود تا شاهد مانایی بیشتر مفاهیم این اثر ادبی کهن در ذهن قشر کودک و نوجوان باشیم.

وی همچنین در ادامه با همکاری مریم فیاض، کتابدار بخش کودک کتابخانه امام علی(ع) یکی از داستان‌های شاهنامه با عنوان «داستان زال و سیمرغ» را به صورت نمایش خلاق برای حاضران روایت کرد.