زمان : 02 Khordad 1397 - 16:34
شناسه : 145019
بازدید : 5483
وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر بررسی شد در دیدار فرماندار اشکذر و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر بررسی شد فرماندار اشکذر پیش از ظهر امروز (2 خرداد) با حضور در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با مدیرکل کتابخانه‌های استان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار وضعیت کتابخانه‌های شهرستان اشکذر موردبررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محمدرضا شاه‌حسینی، فرماندار اشکذر با ابراز خرسندی از حضور در اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، اشکذر را یکی از شهرستان‌های پیشتاز استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی ارزیابی و خاطرنشان کرد: در حوزه کتابخانه‌های عمومی، در شهرستان کاستی‌هایی وجود دارد که با تعامل و همراهی همه دستگاه‌ها با اداره کتابخانه‌های عمومی، این کمبودها نیز در آینده‌ای نزدیک رفع خواهد شد.

وی همچنین قول مساعد افزایش بودجه‌های تملک و دارایی کتابخانه‌های عمومی اشکذر در سال جاری را داد.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز با تشکر از حضور فرماندار اشکذر در این اداره کل و پیگیری وضعیت کتابخانه‌های شهرستان، گفت: اشکذر از نظر تعداد کتابخانه و سرانه فضای کتابخانه‌ای کمبودی ندارد، ولی آنچه در این حوزه مهم است، نیاز مبرم شهرستان به بهسازی و شاداب‌سازی کتابخانه‌ها است که این امر نیز با عنایت ویژه فرماندار و سایر مسئولان شهرستان امکان‌پذیر خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد پیگیری و توجه خاص فرماندار اشکذر به حوزه کتابخانه‌های عمومی، باعث رشد و شکوفایی هرچه بیشتر کتابخانه‌ها در این شهرستان شود.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه حامد عطارها، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر ارائه کرد.

شهرستان اشکذر در حال حاضر 6 باب کتابخانه دارد که از این تعداد سه باب شهری و سه باب نیز روستایی است و 2 هزار و 536 نفر از مردم شهرستان نیز عضو فعال این کتابخانه‌ها هستند.

بیش از 109 هزار جلد کتاب نیز در کتابخانه‌های عمومی شهرستان اشکذر موجود است.