زمان : 01 Khordad 1397 - 12:24
شناسه : 144998
بازدید : 3177
شناخت دقيق چالش هاي اجتماعي با هدف كنترل و پيشگيري از آسيب ها معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار يزد تاكيد کرد: شناخت دقيق چالش هاي اجتماعي با هدف كنترل و پيشگيري از آسيب ها معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار يزد در آیین تودیع و معارفه معاون فرمانداری شهرستان اشکذر با تاکید بر لزوم حذف زمینه و بستر هاي ایجاد شکاف اجتماعی افزود: مسئولان و نخبگان باید پيرامون کنترل و پیشگیری از آسيب ها با نگاه کارشناسی نسبت به شناخت دقیق چالش‌های اجتماعی اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار يزد در آیین تودیع و معارفه معاون فرمانداری شهرستان اشکذر با ابراز خرسندی و قدردانی از تفاهم، همکاری و انسجام مطلوب مدیران دستگاه‌های مختلف گفت: این انسجام را باید به دلیل لزوم استمرار تعامل و همکاری روزافزون در مقابله با آسیب‌های اجتماعی مختلف قدر بدانیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار يزد توجه ویژه به سرمایه‌های اجتماعی را داراي اهميت فراوان دانست و با اشاره به شرایط روز و رخدادهای اجتماعی ماه‌های اخیر در کشور بيان كرد: ضرورت دارد در راستاي حفظ سرمایه‌های اجتماعی از تمام ظرفيت هاي موجود نهایت بهره مندي صورت گيرد و این مهم  تنها با کسب اعتماد فردی و عمومی از سوي مردم محقق می‌شود.
« محمدعلی طالبی» اظهار داشت: با بررسی اتفاقات و رخدادهای مهم اجتماعی اخير آنچه آشكار مي شود خدشه به تضمین و اعتماد عمومی فی‌مابین مردم، دولت و نظام است که می‌طلبد با بهره‌گیری از توان و تلاش همگاني نسبت به تقویت این اعتماد کوشید.
طالبي ادامه داد: تلاش براي حل مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف را می‌توان به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین راه‌های تقویت این اعتماد برشمرد.
وي در جمع اعضای شورای اداری شهرستان اشکذر مطرح كرد: اگرچه امروز حمایت از حوزه‌های اقتصادی به‌عنوان اولویت نخست و اقتصاد مقاومتی به‌عنوان یک ضرورت انکارناپذیر در کشور یاد می‌شود اما تحقق این مهم در گرو  همراهی جامعه و  رفتار صادقانه مردم و مسئولین با یکدیگر ممکن خواهد شد.
معاون استاندار يزد  ضمن اشاره به اعتماد و احساس صمیمیت مردم با مسئولان طی آغازین سال‌های انقلاب اسلامی و در اوج جنگ تحمیلی تصریح نمود: این اعتماد به‌واسطه تعامل و ارتباط نزدیک مردم و مسئولان و نیز درک و لمس مشکلات و مسائل با همه وجود بوده است و این روحیه نیاز امروز جامعه است.
طالبي با تأکید بر لزوم حذف عامل یا عواملی که می‌تواند زمینه و بستر ایجاد شکاف اجتماعی و محلی را به دنبال داشته باشد ادامه داد: نخبگان و مسئولین نیز باید در جهت کنترل و پیشگیری این مسائل با نگاه کارشناسی نسبت به شناخت دقیق چالش‌های اجتماعی اهتمام ورزند.
معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استاندار  يزد ضمن تأکید بر اهمیت گذر و حذف  مسائلی که ممکن است زمینه پیدایش انشقاق و اختلاف در جامعه را در پی داشته باشد افزود: جامعه باید به سطحی از بالندگی برسد که هویت‌های کوچک محلی به‌جای شکاف اجتماعی به عاملی در جهت تقویت منافع جمعي كشور تبدیل گردد.
گفتني است در پايان  این جلسه  ضمن تجلیل از تلاش هاي «علیرضا ابوالحسنی» با حکم استاندار يزد «محمد شیبانی» به‌عنوان معاون جدید سياسي،امنيتي و اجتماعي فرماندار اشکذر معرفی شد.