زمان : 30 Ordibehesht 1397 - 11:43
شناسه : 144948
بازدید : 4437
مدیران مدارس بافق با فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی آشنا شدند با حضور در کتابخانه عمومی «محمد مفیدی» شهرستان مدیران مدارس بافق با فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی آشنا شدند نشست مدیران مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول شهرستان بافق با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان، رئیس اداره کتابخانه‌های ‌عمومی بافق، معاون آموزشی و کارشناسان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بافق در کتابخانه محمد مفیدی این شهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، الهام آقایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق در ابتدای این جلسه با تأکید بر لزوم ترویج هرچه بیشتر کتاب‌خوانی در مدارس و در بین خانواده‌ها اظهار داشت: خانواده و مدرسه به عنوان دو کانون مهم شکل‌گیری شخصیت افراد، نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی دارند.

وی ادامه داد: جامعه برای دستیابی به وضعیت مطلوب در عرصه کتاب و همچنین پرورش نسل پژوهشگر، نیازمند یاری و همگامی همه متولیان فرهنگی خصوصاً آموزش و پرورش است.

آقایی همچنین با اشاره به آمادگی این اداره برای مشارکت و همکاری همه‌جانبه در خصوص ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در مدارس، افزود: با وجود اینکه آموزش و پرورش در سال‌های اخیر تلاش قابل توجهی در گسترش این فرهنگ انجام داده است، اما انتظار می‌رود در سال جدید مربیان و والدین در ارتقای سطح کتاب‌خوانی بیشتر از گذشته در کنار نهاد کتابخانه‌ها باشند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق خاطرنشان کرد: مهم‌ترین برنامه اداره کتابخانه‌های عمومی بافق، ترویج فرهنگ خواندن کتاب به همراه لذت بردن از آن با استفاده از راهکارهایی همچون تأمین منابع کتاب‌خوانی براساس علایق مخاطب و نیز شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌ها است.

علی اصغر رنجبر، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بافق نیز با تشکر از رئیس و کارکنان اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان به دلیل میزبانی نشست مدیران مدارس، گفت: تعامل آموزش و پرورش و کتابخانه‌های عمومی شهرستان باید بیش از گذشته باشد تا سبب افزایش علم و آگاهی در قشر دانش‌آموز شود.

در ادامه این نشست، مدیران و معلمان حاضر به بررسی مسائل آموزشی و برنامه‌ریزی برای امتحانات خردادماه دانش‌آموزان بافقی پرداختند.

گفتنی است، در پایان این جلسه، مدیران مدارس شهرستان از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی محمد مفیدی دیدن کردند و با فعالیت‌ها و خدمات این کتابخانه آشنا شدند.