زمان : 22 Ordibehesht 1397 - 13:35
شناسه : 144841
بازدید : 6337
سفرنامه‌های «منصور ضابطیان» در بافق نقد شد با حضور مردم کتابخوان شهرستان سفرنامه‌های «منصور ضابطیان» در بافق نقد شد در مراسمی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، فرماندار بافق و جمع زیادی از اهالی کتاب و کتابخوانی، کتاب‌ها و سفرنامه‌های منصور ضابطیان، مجری و نویسنده مطرح کشوری در بافق مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، منصور ضابطیان در این نشست با اشاره به اولین سفر خود به بافق و ابراز خرسندی از دیدار با مردم فرهنگ‌دوست و کتابخوان این شهر، گفت: بافق، یک شهر معدنی است و ظرفیت‌های بسیاری در این صنعت دارد اما آنچه بیش از هرچیز می‌تواند به توسعه این شهر کمک کند، نگاه درست به ظرفیت جذب توریست است؛ چراکه توریسم، معدنی است که هیچ‌گاه پایان نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای دنیا با وجود اینکه ظرفیت‌های کمتری نسبت به کشور زیبای ایران در صنعت توریسم دارند، اما از کشور ما در این خصوص بسیار جلوتر هستند، تصریح کرد: سفر، یک ضرورت است و هریک از ما باید از یک جایی شروع کنیم و به تماشای زیبایی‌های جهان و کشورمان بنشینیم و به نظر من ابتدا نیز باید از محیط زیبای اطراف خود آغاز کنیم.

ضابطیان افزود: شخصیت آدم‌ها شامل یک هسته و یک پوسته است که هرکدام از ما باید تلاش کنیم در کنار توسعه و بزرگی هسته وجودی‌مان، پوسته ظاهری و بیرونی‌مان را نیز بزرگ کنیم که سفر این ظرفیت را برای ما ایجاد می کند که با دیدن زیبایی طبیعت و جهان اطراف‌مان، ظرفیت‌های درونی و بیرونی‌مان را افزایش دهیم.

این نویسنده جوان کشورمان همچنین با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی مطلوب شهرستان بافق، خاطرنشان کرد: کتابخانه عمومی محمد مفیدی بافق بی‌شک یکی از دلپذیرترین و مطلوب‌ترین محیط‌های کتابخانه‌ای در کشور است و نظیر آن حتی در برخی شهرهای بزرگ نیز کمتر دیده می‌شود.

وی از دست‌اندرکاران کتابخانه‌های عمومی در استان یزد و شهرستان به دلیل فراهم ساختن محیطی مناسب برای استفاده هرچه بهتر علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی قدردانی کرد.

در ادامه این جلسه، جمعی از اعضای کتابخانه‌های بافق و علاقه‌مندان به کتاب و مطالعه به بیان نظرات منتقدانه خود در خصوص آثار مکتوب منصور ضابطیان، نوینسده، روزنامه‌نگار و مجری مطرح کشورمان پرداختند و وی نیز نکاتی را در خصوص شیوه نگارش سفرنامه‌های خود و استفاده از ادبیات خاص در نگارش آثارش، برای حاضران بیان کرد.

در ابتدای این نشست نیز محمد زاده‌رحمانی، فرماندار بافق ضمن خیر مقدم به ضابطیان، نویسنده و مجری توانمند کشوری و همچنین تشکر از مردم اهل مطالعه در شهرستان بافق به دلیل حضور پررنگ در برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی، موضوع کتاب و کتابخوانی را از جمله مواردی دانست که باید همواره مورد توجه عموم قرار گیرد.

وی مطالعه و خواندن را فعالیت باارزشی دانست که موجب پیشرفت جامعه در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در سخنانی کوتاه در جمع مردم فرهنگ‌دوست بافق، حضور ضابطیان نویسنده و مجری کشوری به استان یزد را گرامی داشت و برگزاری نشست‌های پربار فرهنگی و ادبی در کتابخانه‌های عمومی را یکی از برنامه‌های مهم کتابخانه‌ها در سال پیش رو دانست.

در پایان این مراسم نیز از منصور ضابطیان و منتقدان بافقی به نقد آثار این نویسنده جوان کشور پرداختند، با تقدیم هدایایی قدردانی شد.