زمان : 20 Ordibehesht 1397 - 11:59
شناسه : 144823
بازدید : 11844
نشست حافظ‌خوانی در گذر فرهنگ و هنر یزد برگزار شد به همت کتابخانه حضرت زهرا(س) یزد نشست حافظ‌خوانی در گذر فرهنگ و هنر یزد برگزار شد به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س)، نشست حافظ‌خوانی سه‌شنبه شب 18 اردیبهشت‌ با حضور پرشور اعضای علاقه‌مند به شعر و ادبیات در گذر فرهنگ و هنر یزد(کوچه مازاری ها) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این برنامه که ونوس عامری، عضو شورای اسلامی شهر یزد و محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان یزد حضور داشتند، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با بیان اینکه زیبایی کلام در اثربخشی آن نقش به سزایی دارد، گفت: شعر هرچند کوتاه می‌تواند بهترین مضامین را بیان کند و می‌توان ادعا کرد زبان شعر، بُرنده‌ترین زبان‌هاست.

وی با تشکر از برگزار کنندگان این نشست ادبی، از اجرای خوب برنامه حافظ‌‌خوانی به خصوص توسط نوجوانان عضو کتابخانه، اظهار خرسندی کرد و استقبال خوب شهروندان از این برنامه را نشان‌دهنده علاقه‌مندی به حوزه ادبیات و آثار شاعران نام‌آشنایی همچون حافظ دانست.

دوست فاطمی‌‌ها همچنین بر اجرای مستمر فعالیت در گذر فرهنگ و هنر مازاری‌ها تأکید کرد.

در ادامه این نشست ادبی، علی‌اصغر مطهری‌نیا، استاد بازنشسته ادبیات نکات آموزنده‌ای را در خصوص شیوه قرائت اشعار حافظ برای حاضران بیان کرد و در ادامه با خواندن غزلی از حافظ به تبیین مضامین آن پرداخت.

در ادامه نیز غلامحسین زارع بیدکی، حسین پوررضایی، مریم باقری، شمسی مطهری نیا، نگار پور رضایی، سمیه زارع و عفت عسکری، غزل‌هایی از دیوان حافظ و همچنین بخشی از سروده‌های خود را قرائت کردند.

حسین بمانی، مسئول کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) نیز در ابتدای این نشست اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی برنامه‌های متنوعی را  طراحی و برای اجرا به کتابخانه‌های عمومی ابلاغ کرده است که یکی از این برنامه‌ها، تحلیل و بررسی متون ادبی با حضور اساتید و علاقه‌مندان به ادبیات است.

وی افزود: کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) یزد در نظر دارد به طور مستمر نشست‌های حافظ‌خوانی را به صورت هفتگی برگزار کند.

در پایان این مراسم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اهدای نسخه‌ای از کتاب حافظ، از غزل‌خوانان این برنامه تقدیر کرد.