زمان : 10 Ordibehesht 1397 - 20:18
شناسه : 144742
بازدید : 55292
شبکه های اچتماعی و پیام رسانها شبکه های اچتماعی و پیام رسانها

شبکه اجتماعی دنیا

 

در این مقاله قصد داریم لیست ۲۲ شبکه اجتماعی انگلیسی زبان که تا سپتامبر ۲۰۱۷ جزء محبوبترین شبکه های اجتماعی هستند را به شما معرفی کنیم. اما آیا فقط ۲۲ شبکه اجتماعی در دنیا وجود دارد؟

اصلا چند شبکه ی اجتماعی در دنیا هست؟

آمار دقیقی از این موضوع موجود نیست، چرا که شبکه های اجتماعی به زبانهای مختلف وجود دارند، مثلا در زبان فارسی شاید بتوانید بیش از ۳۰ شبکه اجتماعی فعال پیدا کنید. اما امروز بحث ما شبکه های اجتماعی فارسی نیستند! در مقاله ای جداگانه به معرفی آنها نیز خواهیم پرداخت.

چرا به دنبال لیستی از شبکه های اجتماعی باشیم؟

همیشه سئو کاران به دنبال یافتن سایت هایی با بازخورد بالا برای انتشار و اشتراک گذاری مطالب وبسایتهای خود هستند. ما هم ازین گزینه مستثنا نبودیم، به همین دلیل همیشه بدنبال لیستی از بهترین شبکه های اجتماعی بودیم.

می خواهید سایت خود را سئو کنید؟

با ما همراه شوید تا با خدمات سئو شرکت شایگان به صدر نتایج گوگل بیایید.

معرفی لیست ۲۲ شبکه اجتماعی دنیا

در زیر ما به معرفی لیست ۲۲ شبکه اجتماعی دنیا می پردازیم. سعی می کنیم به ترتیب از نظر اولویت و مهم بودن لیست شبکه های اجتماعی را معرفی کنیم و برای هر کدام توضیح مختصری خواهیم داد:

  1. فیسبوک : بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا با بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در ماه است. فیسبوک محلی مناسب برای تعامل با دوستان و آشنایان، بیزینس و تجارت و همچنین تبلیغات است. اشتراک گذاری مطالبتان در پیج تجاری فیسبوک بسیار روی سئو تاثیر گذار است.
  2. واتس آپ : واتس آپ یک شبکه اجتماعی مبتنی بر پیام است که الان جزئی از فیسبوک می باشد و در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱ میلیارد نفر کاربر فعال داشته است. شاید بعضی ها بگویند که پیام رسان ها شبکه اجتماعی نیستند! اما این غلط است!!
  3. مسنجر فیسبوک : بخشی از فیسبوک است که برای چت و گفتگو استفاده می شود و تا بحال بیش از ۱.۲ میلیارد نفر کاربر داشته است.
  4. لینکدین : یک شبکه اجتماعی مرتبط با مشاغل و صاحبان کسب و کار است که متعلق به ماکروسافت بوده و تا کنون بیش از ۵۰۰ میلیون عضو دارد. فعال بودن حساب اعضای یک کسب و کار در لینکدین بسیار بر روی سئو و بازخورد یک کسب و کار تاثیر گذار است.
  5. گوگل پلاس : گوگل پلاس یکی از سرویس های شرکت گوگل است که شما پس از ایجاد جی میل می توانید از آن بهره ببرید. این شبکه اجتماعی بیش از ۱۰۰ میلیون عضو فعال دارد و بسیار در سئو تاثیر گذار است.
  6. توییتر : توییتر دارای بیش از ۱۴۰ میلیون کاربر است که بیشتر در کشور آمریکا محبوب بوده و کاربران می توانند تا ۱۴۰ کاراکتر را برای هم به همراه عکس و ویدئو توییت کنند.
  7. اینستاگرام : شبکه اجتماعی متکی بر عکس و ویدئو که متعلق به فیسبوک بوده و بیش از ۳۷۵ میلیون عضو دارد و در کشور ما ایران نیز بسیار محبوب است.
  8. پینترست : یک شبکه اجتماعی مبتنی بر اشتراک گذاری تصویر و ویدئو از سایت های دیگر است که به قول خود سایت، آنها را پین می کند و در آلبوم هایی که شما تعیین می کنید نمایش می دهد. این شبکه اجتماعی روی سئو بسیار تاثیر گذار است.
  9. اسنپ چت : یک پیام رسان اجتماعی با بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه است.
  10. کوئرا : یک شبکه اجتماعی پرسش و پاسخ است که کاربران می توانند سوال بپرسند یا به سوالات پاسخ دهند. کوئرا بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.
  11. دختران از پسران بپرسند : یک شبکه اجتماعی مبتنی بر پرسش و پاسخ با هدف تعامل جنس های مخالف و پرسیدن سوال از همدیگر است.
  12. نکس دور : یک شبکه اجتماعی است که در آن همسایگان همدیگر را از رویدادهای درون محله باخبر می کنند. در آمریکا بیش از ۱۵۰.۰۰۰ محله در این شبکه اجتماعی پروفایل دارند.
  13. تولید کننده : پروداکت هانت یا تولید کننده یک شبکه اجتماعی محصول محور است. در آن محصولات کلیه شرکت ها قرار داده می شوند و کاربران به نسبت کیفیت و تجربه استفاده خود به آنها رای می دهند.
  14. آنجل لیست : یک شبکه اجتماعی است که توسط سرمایه گذاران و راه اندازی شده است. این سایت هزاران نفر از سرمایه گذاران را به عنوان عضو ثبت نام کرده است.
  15. کیک استارتر : یک پلت فرم تامین اجتماعی است که مردم می توانند محصولات خود و یا ایده های تولید محصول یا ارائه خدمات را برای تامین بودجه در آن بگذارند. این سایت تقریبا ۱۰ میلیون پشتیبان و سرمایه گذار دارد.
  16. تامبلر : یک شبکه وبلاگ نویسی با بیش از ۳۵۰ میلیون وبلاگ و بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر است. این شبکه اجتماعی از وب و تلفن همراه پشتیبانی می کند.
  17. گب : یک شبکه اجتماعی تبلیغاتی است که به کاربران اجاره می دهد مطالب را با محدودیت ۳۰۰ کاراکتری که به گب معروف اند بنویسند و بخوانند. این شبکه اجتماعی بیش از ۲۰۰ هزار کاربر فعال دارد.
  18. وی کی : مانند فیس بوک است اما بیشتر در روسیه و کشورهای همسایه با بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر محبوب است.
  19. ردیت : یک شبکه اجتماعی با بیش از ۵۰۰ میلیون بازدید ماهانه است. پست های متنی و یا لینک مستقیم می تواند در سایت به اشتراک گذاشته شود و توسط اعضا برای تعیین محبوبیت رای داده شود.
  20. مای اسپیش : یک شبکه اجتماعی محبوب در زمینه موسیقی است که بین نوازندگان و خواننده ها بیشتر محبوب است. ابتدا این شبکه اجتماعی بسیار پر مخاطب بود اما امروزه کمی از محبوبتش کاسته شده است.
  21. استامبلوپون : یک شبکه اجتماعی محتوا محور برای کاربران است که پس از عضویت براحتی می توانید نوار ابزار آن را روی مرورگر نصب کرده و همه جا از آن استفاده کنید.
  22. فوراسکوار : یک شبکه اجتماعی بر پایه معرفی مشاغل با امکان اشتراک گذاری تجربه خرید و استفاده از خدمات مشاغل توسط کاربران است که در خارج از کشور ما بسیار پر کاربرد بوده و بسیار در حال رشد است.

 

در ادامه به معرفی 5 شبکه از بهترین شبکه های اجتماعی ایرانی می پردازیم تا کاربران گرامی بیش از پیش با این شبکه های وطنی آشنا شده و بتوانند از این فضا استفاده کنند.

شبکه اجتماعی فیس نما

فیس نما، از سال 1391 با هدف رقابت با شبکه های بیگانه و فراهم اوردن محیطی امن برای کاربران با مدیریت علیرضا قاسم پور تاسیس شد.

 

 

قاسم پور در گفتگو با خبرنگار ما نقطه قوت فیس نما نسبت به دیگر شبکه های داخلی را حضور اکثر کاربران ایرانی فعال در حوزه شبکه های اجتماعی ، امکانات متعدد و رسیدگی سریع به مشکلات کاربران عنوان کرد

به نوشته این شبکه کاربران فیس نما کمی بیش از یک میلیون نفر هستند

برای ثبت نام در این شبکه اینجا را کلیک کنید

شبکه اجتماعی فارس توییتر

فارس توییتر ، از سال 1391 با هدف رقابت با شبکه های اجتماعی خارجی و ایجاد محیطی مناسب با فرهنگ ایرانی برای کاربران ایرانی با مدیریت علی اکبر صادقی راه اندازی شد. این شبکه همانطور که از نامش پیداست نوع خدواتش به شبکه معروف توییتر بسیار نزدیک است.

 

 

صادقی نقطه قوت فارس توییتر را امنیت، سهولت استفاده کاربران عنوان کرد گفت : یکی از نقاط قوت این شبکه نسبت به دیگر شبکه های اجتماعی داخلی به روز کردن صفحه با ارسال پیامک توسط کاربران ، عنوان کرد

در آخرین اعلام مدیر این شبکه تعداد کاربران فارس توییتر به مرز 29.000 کاربر رسیده است.

برای ثبت نام در این شبکه اینجا را کلیک کنید

شبکه اجتماعی هم میهن

هم میهن ، از سال 1384 به منظور ایجاد محیطی امن و سالم برای کاربرانی که تمایلی به حضور در شبکه های اجتماعی بیگانه ندارند با مدیریت امیر قاسمی تاسیس گردید.

 

 

قاسمی، نقطه قوت هم میهن را هماهنگ بودن با فرهنگ ایرانی و اسلامی ،کنترل محتوا و سالم سازی محیط تحت نظر 60 مدیر و 6میلیون مخاطب ایرانی عنوان کرد.

برای ثبت نام در این شبکه اینجا را کلیک کنید و روی عضویت در هم میهن در بالای صفحه کلیک کنید.

شبکه اجتماعی افسران

شبکه اجتماعی افسران جنگ نرم که به اختصار افسران نامیده می شود در بخش معرفی اینگونه نوشته است: با توجه به تأکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب نسبت به مقابله با جنگ نرم دشمن و توصیه ایشان مبنی بر اینکه «خودتان در مجامع فکری‌تان به دنبال راهکار باشید»، تصمیم گرفتیم تا شبکه افسران را به منظور - ایجاد بستر برای هم‌فکری و بیان دیدگاه‌ها - شبکه توزیع برای بیشتر دیده شدن محتواهای تولیدشده - انتشار سریع محتوا، ایده یا اطلاع - بسترسازی برای آزمون ایده‌های نو قبل از اجرا - توانمندسازی افسران جوان در مقابله با جنگ نرم دشمن راه‌اندازی کنیم.

 

 

افسران بستری برای توزیع بهتر، سریعتر و گسترده‌تر محتواهای تولید شده توسط کاربران شبکه است که طبیعتاً علاقه‌مند هستند مخاطبین بیشتری داشته باشند. از سوی دیگر افسران می‌تواند مورد توجه کسانی قرار بگیرد که سعی دارند با دیدگاه‌ها و نظرات مردم بدون واسطه ارتباط داشته باشند.

برای ثبت نام در این شبکه می توانید اینجا کلیک کنید

شبکه اجتماعی کلوب

کلوب یکی دیگر از شبکه اجتماعی وطنی بسیار پرکاربر است این شبکه در بخش معرفی خود می نویسد: سایت اینترنتی کلوب دات کام در تاریخ یکم دی ماه 1383 برپایه نیازهای امروزی کاربران اینترنتی ایرانی راه اندازی شد. تا به عنوان سایتی برای ارتباط ایرانیان و فارسی زبانان جهان بتواند بستری جهت تبادل اطلاعات ، نیازها ، کالا و خدمات ، آشنا شدن با همکاران ، دوستان قدیمی و ... بوجود آورد.

از دیگر اهداف سایت معرفی امکانات و قابلیت های موجود و انطباق آنها با مشکلات و نیازهای مطرح ایرانیان می باشد تا از این رهگذر با اقل هزینه ممکن خدمات و اطلاعات درخواستی در اختیار متقاضیان قرار گرفته و موجبات افزایش بهره وری و کارایی را در سطح اجتماع فراهم نماید.

 

 

این شبکه به منظور ارائه خدمات متنوع تر سایت اشتراک ویدئو "آپارت" را نیز در زیرمجموعه خود دارد.

برای ثبت نام در این شبکه می توانید اینجا کلیک کنید.

شاید شبکه های اجتماعی فارسی زبان از لحاظ امکانات فنی یا مخاطب، نقاط ضعفی در مقایسه با غول‌های جهانی داشته باشند اما با در نظر گرفتن مزیت های خاص و منحصربفرد فنی در برخی از انها، بنیه پایین فنی و مالی و دوری از جذابیت های ناصحیح و گمراه کننده مبتذل در غرب، باید این همت و تلاش آنها را ستود و با عضویت در آنها، محیطی امن و ایرانی را در شبکه های اجتماعی تجربه کرد.

شما کاربران گرامی نیز اگر در این شبکه ها یا شبکه های دیگر ایرانی عضو هستید می توانید در بخش نظرات این خبر از محاسن و معایب این شبکه های داخلی بگویید.

پیام رسانها

قبل از اینکه به پیام رسان های داخلی بپر دازیم و ویژگی های آنها را مورد بررسی قرار دهیم ابتدا قصد داریم همان طور که ذکر کردیم پیام رسان محبوب ایرانی ها یعنی تلگرام را تا حدی بشناسیم و نیز در مقایسه دیگر پیام رسان ها ذهنیت بهتری را پیدا کنیم.

پیام رسان تلگرام

این پیام رسان که چند سالی است جای خود را بین عموم مردم پیدا کرده است و به آن عادت کرده ایم یک پیام رسان روسی می باشد.
تلگرام مزایای بسیار دارد ولی از مهترین آن ها می توان به ربات های آن اشاره کرد.
ربات های تلگرام را با قدرت بالای خود ، میتوان یکی از بزرگترین و بهترین امکانات تلگرام دانست.
تلگرام علاوه بر ربات از امکان ساخت کانال ها با قابلیت های بالای خود توانست راه کسب درآمد از طریق تبلیغات و فروش محصول را برای خیلی ها هموار کند.
علاوه بر گروه ها ، سوپر گروه های این پیام رسان نیز یکی از ویژگی های مثبت آن می باشد .
یک ویژگی بسیار مهم این پیام رسان بحث امنیت آن می باشد .یکی از مهم ترین المان های هر پیام رسان و یا به طور کلی هر نرم افزار و حتی کاربر را امنیت آن دانست،که پیام رسان تلگرام در بین رقبای خود از بالاترین ضریب امنیت برخوردار است.
ویژگی تازه ای که همه را متحییر کرده است فیلتر نشدن آن است. به تازگی کشور روسیه اقدام به فیلتر کردن آن کرد که با وجود سعی بر مسدود کردن دسترسی ۱۸ ملیون کاربر هنوز نتوانسته اند این پیام رسان را فیلتر کنند.
سخن گفتن از معایب تلگرام دشوار است ولی می توان به نداشتن تماس تصویری به عنوان یک عیب از آن یاد.

 

در ابتدای این لیست از پیام رسان های داخلی  شروع خواهیم کرد…

 

۱٫ پیام رسان سروش

soroush

سروش با توجه به سن کمی که دارد سردمدار پیام رسان های داخلی و پر حاشیه ترین آنها است و همچنین بیشترین کاربر را در بین پیام رسان های داخلی دارد. این را می توان از تعداد کاربرانی که آن را نصب کرده اند فهمید . سروش با بیش از سه میلیون کاربر بیشترین کاربر را بین پیام رسان های داخلی دارد. از ویژگی های منحصر بفرد آن می توان به پرداخت قبوض و پرداخت های درون برنامه ای نام برد. سروش تمام قابلیت های تلگرام نیز مثل گروه ها، کانال ها و … را دارد.
سرور های این پیام رسان در ایران قرار دارد و زمزمه هایی از اینکه رایگان شده است یعنی حجمی از ترافیک شما کم نمی کند به گوش می رسد که البته می تواند تبلیغ خوبی برای جذب کاربر باشد.
سروش بجز وب بروی همه ی پلتفرم ها قابل اجرا است و اپلیکیشن مخصوص خود را دارا می باشد و فقط تحت وب را ندارد.

از دیگر مزایای این پیام رسان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن فروشگاه های اینترنتی. بطوری که شخص می تواند مستقیما به درگاه بانک وصل شده و پرداخت خود را انجام دهد.
قابلیت پرداخت قبوض و خرید شترژ و فروشگاه اینترنی نیز ار مزایای آن محسوب میشود.
داشتن کانال های تعاملی.یعنی کاربر می تواند با اجازه داشتن از ادمین کانال مطالب را پاسخ داده و ریپلای کند و همچنین می تواند پیام هارا لایک کند.
داشتن سرعت بالا و قابل قبول. این ویژگی به دلیل اینکه سرور های آن داخل ایران است و همچنین حجم حافظه ی کمی را اشغال می کند.
رایگان بودن : مدیر پیام رسان سروش اعلام کرد که هزینه ی اینترنت برای اپراتور های همراه اول و ایرانسل در سال ۹۷ رایگان است.
معایب:
تیک سوم! امنیت پایین این نرم افزار باعث شده است که کاربران ازین پیام رسان بطور گسترده استفاده نکنند.

یکی از ویژگی های بارز پیام رسان سروش و برتری نسبی که به پیام رسان تلگرام دارد قابلیت تماس صوتی آن است، اما این دلیل برتری این پیام رسان در این رقابت به دلیل عدم امکان تماس صوتی تلگرام نیست، بلکه به دلیل فیلترینگ این قابلیت در ایران است.

۲٫پیام رسان گپ

gap

پیام رسان گپ نیز همانند همتای ایرانی خود ویژگی های تلگرام را دارد و وجه تمایز آن ساخت فروشگاه های داخلی کوچک است که می توان از نقاط قوت آن باشد. نداشتن نسخه ی ویندوز نیز یکی از معایب این پیام رسان داخلی محسوب می شود.

 

۳٫پیام رسان آی گپ

igap

آی گپ نیز یکی از پیام رسان های داخلی است که می تواند یکی از جایگزین های احتمالی تلگرام باشد. از ویژگی های
آی گپ می توان به مدیریت آسان کانال ها و گروه ها اشاره کرد. و از جمله ضعف های شناخته شده این پیام رسان می توان به نداشتن سوپر گروه و تماس تصویری اشاره کرد.این پیام رسان با تلاش بیشتر در این مسیر می تواند پاسخ کاربران را تا حدودی برآورده کند.

 

۴٫پیام رسان بله

bale

این اپلیکیشن نیز مالکیتی ایرانی دارد و البته زیر مجموعه ی بانک ملی محسوب می شود با داشتن بات ها تقریبا شبیه تلگرام شده است و بیشتر برای تبادلات بانکی مثل خرید شارژ، درخواست پول، خرید آنلاین و خدمات آنلاین مثل پرداخت قبوض از ویژگی های این پیام رسان است. از نقطه ضعف های این پیام رسان نیز به مانند دیگر همتای ایرانی خود یعنی آی گپ میتوان به نداشتن سوپر گروه و تماس تصویری اشاره کرد.

 

۵٫بیسفون +

bisphone

بیسفون را می توان یکی از قدیمی ترین پیام رسان های داخلی دانست ، به طوری که حی قدمت آن از تلگرام نیز بیشتر است.اما به دلایلی از جمله ضعف های مدیریتی و عدم تبلیغات مناسب و… نتوانست آنگونه که باید خود را در دل کاربران ایرانی جای دهد.یکی از نقطه ضف های این پیام رسان که دلیل اصلی عدم موفقیت آن را میتوان در آن جست و ججو کرد ، نداشتن نسخه های متفاوت این پیام رسان برای پلتفرم های مختلف است که این مهم باعث از دست دادن حجم زیادی از مخاطبین این پیام رسان شد.

 

۶٫ویسپی

ویسپی مالکیتی ایرانی چینی دارد. البته خیلی ها می گویند ساخت خود ایران است. برای این پیام رسان نیزمی توان ضعف هایی از قبیل نداشتن سوپر گروه و نسخه های مختلف را برشمرد که باعث شده است کاربران محدودی را راضی نگه دارد.

 

۷٫سیگنال

signa

پیام رسان سیگنال با رمزنگاری های ویژه ای که انجام داده است امن ترین پیام رسان جهان است. این اپلیکیشن بیشتر پیام رسان است تا یک شبکه ی اجتماعی و خدماتی که کاربران ایرانی را توجیه کند را همانند واتس آپ ندارد. این پیام رسان کانال ندارد و از زبان فارسی نیز پشتیبانی نمی کند.این پیام رسان یک پیام رسان آمریکایی است.

 

۸٫لاین

line

اپلیکیشنی که نامش بسیار برایمان آشناست . این پیام رسان نتوانست در رقابت با تلگرام پیروز شود و با آمدن تلگرام به خاطرات پیوست و بعید است که دوباره بتواند جای خود را بین ایرانیان پیدا کند. این پیام رسان مالکیتی ژاپنی دارد.

 

۹٫واتس اپ

whatsapp

واتس اپ بر خلاف تلگرام یک شبکه ی اجتماعی محسوب نمی شود و خدمات کمی مثل چت های تک نفره و گروهی دارد.در این پیام رسان قابلیت های پایه هی شبکه های اجتماعی از قبیل ارسال فایل و… به شکل پیشرفته و یا با حجم بالا وجود ندارد.در این بررسی متوجه خواهیم شد که یقینا این پیام رسان نمی تواند جایگزین مناسبی برای تلگرام باشد. این پیام رسان یک پیام رسان آمریکایی است.

 

۱۰٫وی چت

wechat

پیام رسانی با سابق ای طولانی که با داشتن ویژگی نیر بای و shake در زمان خود محبوبیتی داشت ولی با فیلتر شدن آن همه ی کاربران خود را از دست داد. ولی به تازگی رفع فیلتر شده است و می توان آن را یکی از گزینه های جایگزین تلگرام نام برد البته این پیام رسان کانال ندارد .این پیام رسان یک پیام رسان چینی است.

 

دو سال پیش بود که گوگل اپلیکیشن جدیدی را برای ارتباطات متنی با نام Allo معرفی کرد. در واقع این اپلیکیشن به نوعی جایگزین Hangouts به‌حساب می‌آید و با یک رابط کاربری جدید عرضه شده است. در گوگل الو خبری از کانال نیست اما دیگر قابلیت‌های متداول در پیام‌رسان‌ها مانند ساختن گروه، استفاده از استیکر و مکالمه امن در آن گنجانده شده است. همچنین دستیار صوتی گوگل نیز در گوگل الو نقش زیادی را ایفا می‌کند. در حین مکالمه با دوستانتان می‌توانید پای گوگل اسیستنت را نیز به صحبت باز کنید و از او سوالات مختلفی را بپرسید. همچنین با صدا کردن گوگل اسیستنت با شناسه @Google می‌توانید به انجام بازی، مشاعره و ... با دستیار صوتی گوگل مشغول شوید.

گوگل الو برای هر دو پلتفرم اندروید و آی‌او‌اس عرضه شده و امکان استفاده از آن روی وب نیز وجود دارد.

 

اپلیکیشن‌ Line یکی از معروف‌ترین پیام‌رسان‌های جهان است که در کشور ما کمتر شناخته شده. با استفاده از لاین می‌توانید با دوستان خود چت کنید یا با آنها تماس صوتی و تصویری بگیرید. بسته‌های استیکر جذاب و بازی‌های دو نفره از دیگر امکانات لاین است. در لاین می‌توانید پیام‌های مورد علاقه خود را در پوشه مجزا ذخیره کنید و در بخش تایم لاین، تصاویر و نوشته‌هایی که دوستانتان به اشتراک گذاشته‌اند را ببینید.

پیام رسان Line را ضمن اینکه می‌توانید روی گوشی‌های آیفون، ویندوزفون و اندرویدی استفاده کنید، قادر هستید در سیستم عامل ویندزو و مک نیز آن را نصب نمایید.

 

پیام رسان سروش یک اپیلیکشن ایرانی است، که علاوه بر امکان چت فردی و گروهی، امکانات دیگری همچون تماس صوتی، ایجاد کانال‌های تعاملی، پرداخت قبض، خرید شارژ آسان و پرداخت پول را به کاربران خود می‌دهد. برای سروش می‌توان تم‌های مختلفی ساخت و از تم‌های ساخت شده موجود نیز استفاده کرد.

اپلیکیشن سروش علاوه بر اندروید، روی سیستم عامل‌های آی‌اواس، ویندوز، لینوکس و MacOS نیز قابل نصب است و هر کسی با هر سیستم عاملی می‌تواند از ان استفاده کند. 

 

اپلیکیشن پیام‌رسان ایرانی دیگری که به عنوان جانشین تلگرام می‌توان استفاده کرد، بیسفون پلاس نام دارد. این اپلیکیشن امکان ارتباط متنی و صوتی با دوستان و آشنایانتان را به رایگان در اختیار شما می‌گذارد. در بیسفون پلاس می‌توانید گروه و کانال بسازید و با مخاطبان خود در ارتباط باشد.

پیام‌رسان بیسفون پلاس را می‌توانید روی دستگاه‌های اندرویدی و آی‌اواس نصب کنید و با آن ارتباطی سریع‌تر از اپلیکیشن‌های خارجی داشته باشد.

 

پیام‌رسان آی‌گپ یکی از اپلیکیشن‌های است که جای خالی تلگرام را به خوبی می‌تواند پر کند. تفاوت آی‌گپ نسبت به رقبای خود ارائه سرویسی رمزنگاری شده است که امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌کند. آی‌گپ محیط بسیار خوبی دارد و امکان ایجاد کانال‌ را نیز در اختیار شما می‌گذارد. این برنامه قابلیت ارسال فایل را نیز دارد و برای استفاده از کاربرانش خود هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

پیام‌رسام آی‌گپ علاوه بر اندروید و آی‌او‌اس روی سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس نیز نصب می‏شود تا ارتباطی بدون حد و مرز را به شما ارائه دهد.

 

اپلیکیشن «بله» یک پیام‌رسانی ایرانی با خدماتی متفاوت است. اصلی‌ترین ویژگی این پیام رسان ارائه خدمات مالی است که در بستر خود به کاربران ارائه می‌دهد. در اپلیکیشن بله علاوه بر چت فردی و گروهی می‌توانید کانال داشته باشید و از درون همین برنامه پول منتقل کنید یا فاکتورهایتان را پرداخت نمایید.

اپلیکیشن بله تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می‌کند و روی سیستم عامل‌های اندروید، آی‌اواس و ویندوز قابل نصب است.

 

پیام‌رسان Wispi یکی از چند اپلیکیشنی است که آن را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این اپ که رابط کاربری بسیار خوبی دارد علاوه بر امکان ارتباط متنی به شما امکان تماس صوتی و تصویری را نیز می‌دهد. ساختن گروه‌ها و کانال‌های اجتماعی ویژگی دیگر ویسپی است که مشابه با کانل‌های و گروه‌های تلگرام است.

Wispi را می‌توانید از گوگل پلی و اپ استور برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون دانلود کنید.