زمان : 10 Ordibehesht 1397 - 20:14
شناسه : 144741
بازدید : 4500
نقش اساسی بانوان در اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف برای عبور از پیک تابستان 97 مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در نشست تخصصی مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان: نقش اساسی بانوان در اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف برای عبور از پیک تابستان 97 همزمان با روز صنعت برق، نشست تخصصی مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان یزد با حضور مدیرعامل شرکت منطقه‌ای یزد و مشاور امور بانوان استانداری به میزبانی برق منطقه‌ای یزد برگزار شد.

محمدحسن صباغزادگان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد شبکه برق استان یزد را از پایدارترین شبکه‌های برق کشور دانست و خاطرنشان کرد: با وجود توفان و بارندگی شدید اخیر در سراسر استان، خوشبختانه پایداری بسیار خوبی در شبکه‌ها وجود داشت و هیچ‌گونه خاموشی در استان نداشتیم.

وی با اشاره به رشد مصرف برق و مشکلات آب در کشور و این‌که تامین آب شرب اولویت اول مسئولان کشور است، گفت: در مجموع امسال تابستان سختی در بحث آب و برق در پیش است و بنا به شرایط و آمار اعلام‌شده حدود 5 هزار مگاوات تولید نیروگاه‌های برق‌آبی نسبت به سال گذشته کاهش می‌یابد.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان، نقش بانوان کارمند استان در زمینه مدیریت مصرف را اساسی برشمرد و گفت: بانوان با مدیریت و اشاعه فرهنگ مصرف صحیح انرژی الکتریکی و آب در پیام‌رسانی به خانواده و اداره بکوشند.

 وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان یزد و امکان ارتباط با استان‌های اصفهان، خراسان جنوبی، فارس، هرمزگان و کرمان که در همسایگی یزد قرار دارند؛ گفت: این ارتباط نشان‌دهنده این است که استان یزد به چهارراه انرژی تبدیل‌شده است و امکان تبادل انرژی الکتریکی با سایر نقاط کشور را داریم.

مهندس صباغزادگان در ادامه به وضعیت مطلوب شبکه انتقال و فوق توزیع اشاره کرد و گفت: طول خطوط انتقال و فوق توزيع 3 هزار و 632 کیلومتر مدار و تعداد پست‌هاي انتقال و فوق توزيع تحت پوشش شركت برق منطقه‌اي یزد 63 پست است.

وی همچنین با اشاره به عجین شدن زندگی مردم با برق، عنوان کرد: پیک‌بار استان یزد در ساعات 12 تا 16 در روز و 20 تا 23 در شب است که همکاری همه اقشار استان به‌ویژه بانوان در مدیریت مصرف خانه‌ها را می‌طلبد و باید از مصارف غیرضروری در این ساعات پرهیز کنند.

صباغزادگان طرح‌های پیک سایی با همکاری صنایع استان را طرح کاهش یا قطع بار برنامه‌ریزی‌شده، استفاده از مولد اضطراری، طرح ذخیره عملیاتی صنايع و جابجایی ساعات پیک در تابستان 96 برشمرد و افزود: درمجموع با انعقاد قرارداد همکاری، بیش از ۴ میلیارد تومان به صنایع تخفیف داده شد.

 

 

در ادامه این جلسه «رقیه کرمانیان» مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد اظهار داشت: بانوان به‌عنوان معماران و مديران داخلي خانه با آگاهي و كسب اطلاعات كافي نسبت به مشكلات برآمده از کم‌آبی كه جامعه را دخيل كرده است می‌توانند نقش موثری در فرهنگ‌سازی مصرف انرژی و آب داشته باشند.

وی با اشاره به تعهد کارکنان صنعت برق استان در راستای ایجاد پایداری مطمئن شبکه برق استان، تاکید کرد: دستگاه‌های مسئول نسبت به معرفی ابزارهای کاربردی با سطح مصرف انرژی کم و شیوه استفاده از آن به بانوان توجه بیشتری کنند.

کرمانیان در پایان افزود: نقش بانوان در مدیریت مصرف انرژی نقشی کلیدی است و این بانوان هستند که می‌توانند نقطه شروع اصلاح الگو باشند و با طرح الگوی مناسب برای مصارف خانگی، الگویی فراگیر را در جامعه مطرح کنند.

امیر شریف‌یزدی مجری طرح پژوهش‌های خورشیدی شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در این جلسه، با تشریح فعالیت‌های این مرکز، خاطرنشان کرد: استفاده از راهکارهای پسیو و ایجاد سایه‌های طبیعی می‌تواند نقش موثری در جلوگیری از هدررفت انرژی ایفا کند.

در پایان این جلسه از بانوان برتر در ارزیابی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در 6 ماهه دوم سال 96 با اهدا لوح تقدیر شد.