زمان : 09 Ordibehesht 1397 - 12:48
شناسه : 144717
بازدید : 5088
برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز در هفته معلم تشریح شد در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز در هفته معلم تشریح شد اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز در سال جاری با حضور معاون فرماندار، اعضای انجمن و جمعی از مسئولان شهرستانی، در محل کتابخانه عمومی بقیه الله(عج) مهریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این جلسه که با هدف تشریح برنامه‌های کتابخانه‌ها در هفته بزرگداشت مقام معلم و برگزار شد، محمد زارع، معاون فرماندار بیان داشت: تلاش برای رشد و تقویت فرهنگ کتابخوانی و توسعه کتابخانه‌ها، باید هدف تمامی دستگاه‌های فرهنگی باشد و شخصیت‌های فرهنگی و مسئولان در این زمینه همگام با کتابخانه‌ها در پیشبرد و رشد برنامه‌های مطالعه‌محور تلاش کنند.

وی به مشکل حق انتفاع کتابخانه‌های عمومی مسجد امام حسین(ع) و روضه‌الشهدا(ع) مهریز اشاره کرد و گفت: ضروری است ناحیه مقاومت بسیج و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری کتابخانه‌های عمومی، جلسه‌ای را با حضور هیأت امنای مسجد و مجتمع فرهنگی روضه الشهدا(ع) برگزار و نسبت به تمدید قرارداد واگذاری 30 ساله کتابخانه اقدام کنند.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز نیز در این نشست، از همراهی مسئولان شهرستان و اعضای انجمن در اجرای برنامه‌های کتاب‌خوانی تشکر کرد و  گزارشی از روند اجرات مصوبات جلسات قبل ارائه داد.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود به تشریح برنامه‌های شاخص کتابخانه‌های عمومی در هفته معلم پرداخت

تجلیل  از معلمانی که بیشترین همکاری را با کتابخانه‌های عمومی در فعالیت‌های فرهنگی و کتابخانه‌محور داشته اند، برگزاری نشست کتاب‌خوان با معرفی کتاب‌های مهدویت در محل کتابخانه عمومی بقیه‌الله(عج) و معرفی دانش‌آموزان کتاب‌خوان و حضور آنان در برنامه‌های متنوع کتابخانه‌ها، از مهم‌ترین اقداماتی بود که قریشی به عنوان برنامه‌های شاخص اداره متبوع خود در هفته معلم، به آنها اشاره کرد.

اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز در سال 97 با مصوباتی نیز همراه بود.

ارائه و تدوین تقویم متمرکز شهرستانی برای برنامه‌های کتاب‌خوانی و به ویژه مسابقات کتاب‌خوانی و نشست‌های کتابخوان با مسئولیت دستگاه‌های فرهنگی شهرستان، همکاری سه‌جانبه اداره کتابخانه‌های عمومی، ناحیه مقاومت بسیج و اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان برای تمدید قرارداد حق انتفاع 30 ساله کتابخانه‌های مسجد امام حسین(ع) و روضه‌الشهدا(ع) و برپایی غرفه کتاب‌خوانی و معرفی کتاب در حوزه دفاع مقدس به مناسبت یادواره شهدای شهرستان در اوایل تیرماه،  از مهم ترین مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز با معرفی کتاب توسط دو تن از دانش‌آموزان برتر کتاب‌خوان شهرستان و اهدای هدیه و لوح تقدیر به اعضای انجمن پایان یافت.