زمان : 06 Ordibehesht 1397 - 12:00
شناسه : 144689
بازدید : 13619
بازدید دکتر جواهری دبیر اجرایی شورای مرکزی نظام مهندسی کشور از مناطق در حال بازسازی سرپل ذهاب سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد بازدید دکتر جواهری دبیر اجرایی شورای مرکزی نظام مهندسی کشور از مناطق در حال بازسازی سرپل ذهاب تا به حال برای بیش از چهارهزار واحد مسکونی مقاوم در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب طراحی و بررسی نقشه صورت گرفته و این آمار تا پایان اردیبهشت به 7هزار مورد خواهد رسید.

در پی بازدید دکتر محمدرضا جواهری دبیر اجرایی شورای مرکزی و هیئت همراه از پیشرفت عملیات بازسازی منطقه عمومی زلزله زده استان کرمانشاه، وی در دفتر نمایندگی سازمان در سرپل ذهاب حضور یافت و از نزدیک روند طراحی و بررسی نقشه واحدهای مسکونی جدید را مورد ارزیابی قرارداد. دکتر جواهری که از سوی مهندس رمضانی عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی و مهندس محمدپناه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه همراهی می شد، از چند پروژه در حال اجرا در منطقه نیز دیدن کرد و در گفتگو با مالکان و مجریان، از همکاری خوب آنان با مهندسان تقدیر نمود.

براساس این گزارش، در نشست مشترک این هیئت با معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه و مدیرکل  بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، مهندس محمدپناه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه در گزارش خود از پیشرفت امور طراحی و بررسی نقشه واحدهای مسکونی براساس برنامه و تعهدات این سازمان خبر داد و خواستار انجام به موقع پرداخت های مهندسین طبق تفاهم نامه های موجود شد.

دکتر محمدرضا جواهری نیز در این نشست اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد که سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه و به ویژه دفتر نمایندگی سازمان در شهرستان سرپل ذهاب با بهره گیری از همکاری موثر مهندسان عضو، امور مربوط به نظارت و بررسی نقشه ها را به نحو شایسته انجام داده اند و برای حدود چهارهزار واحد مسکونی نقشه تهیه و برای ادامه مراحل صدور پروانه ترخیص شده است. به گفته دبیر اجرایی شورای مرکزی کیفیت اجرا نیز بسیار خوب بوده و مالکان با تجربه تلخی که از حادثه زلزله داشته اند تمایل و همکاری خوب و ارزنده ای برای استفاده از خدمات مهندسی دارند.

ناطق با اشاره به تاثیر مثبت دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی در جهت تسریع و تسهیل امور بازسازی اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه و دفاتر نمایندگی این سازمان در شهرستان سرپل ذهاب مدیریت هماهنگی و ارائه خدمات مهندسی را به صورت رایگان تقبل کرده و طبق برنامه زمان بندی تعهدات خود را به انجام رسانده اند به گونه ای که  تا پایان اردیبهشت کار بررسی و تایید نقشه های هفت هزار واحد مسکونی به انجام خواهد رسید و علاوه بر آن به مراجعات متفرقه مردمی برای تهیه  نقشه و ارسال به مراجع صدور پروانه نیز پاسخگویی می شود.

وی از مدیریت خوب حوزه معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه و همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تقدیر و ابراز امیدواری کرد برخی کسری های مالی مطرح شده مربوط به هزینه های مهندسان نیز با قول مساعد مسئولان بنیاد مسکن تامین و هر چه زودتر شاهد شروع زندگی ایمن و با نشاط در منطقه باشیم.

مهندس رضایی عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نیز در این نشست به بیان تجربیات قبلی خود از عملیات اجرایی بازسازی مناطق زلزله زده خراسان شمالی پرداخت و نکاتی را برای بهبود فعالیت ها در بازسازی سرپل ذهاب یادآور شد.

در این نشست مهندس سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه و مسئول بازسازی منطقه زلزله زده از عملکرد خوب سازمان و شهرداری در تهیه و بررسی نقشه و صدور پروانه ساختمانی تقدیر و بر تسریع عملیات اجرایی و نیز پرداخت معوقات مهندسان طراح تاکید کرد.