زمان : 26 Farvardin 1397 - 15:03
شناسه : 144562
بازدید : 5931
شاداب سازی فضای کتابخانه‌ای در اولویت کاری مسئولان کتابخانه ها قرار گیرد فرماندار تفت در دیدار مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان: شاداب سازی فضای کتابخانه‌ای در اولویت کاری مسئولان کتابخانه ها قرار گیرد فرماندار جدید تفت صبح امروز (یکشنبه 26 فروردین) در دیدار با رئیس اداره و مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت بر اهمیت شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، محمد محامدی، در این دیدار به اهمیت شاداب‌سازی فضاهای فیزیکی کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: برخی کارها نیازی به اعتبار و بودجه ندارد و یک مسئول می‌تواند با ذوق و سلیقه شخصی خود نسبت به شاداب سازی محیط کار خود بدون صرف هیچ هزینه‌ای اقدام کند.

وی با بیان اینکه بیشترین قشر مراجعه کننده به کتابخانه‌ها، کودکان و نوجوانان هستند، تصریح کرد: لازمه سنین نوجوانی، شادابی است و با توجه به بروز و رشد فضای مجازی، کتابداران باید شاداب‌سازی فضای کتابخانه‌ها را در اولویت کاری خود قراردهند.

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت در ادامه به منابع موجود در کتابخانه‌ها اشاره کرد و گفت: مسئولان کتابخانه‌ها باید نیازسنجی کنند و منابع و کتابهای مطابق با ذوق مطالعاتی مخاطبان را برای کتابخانه خود تأمین کنند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک از کتابخانه‌های عمومی شهرستان دیدن می‌کنم و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبودها قرار خواهم گرفت و تصمیمات لازم در راستای برطرف نمودن مشکلات اتخاذ خواهد شد.

در ابتدای این دیدار که در دفتر فرماندار تفت برگزار شد، هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت با ارائه گزارشی از فعالیت‌های یک‌ساله اداره متبوع خود، به معرفی کتابخانه‌های عمومی شهرستان و همچنین اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهرستان تفت پرداخت.

گفتنی است، شهرستان تفت هم‌اکنون 10 باب کتابخانه عمومی فعال دارد که از این تعداد 4 باب شهری و 6 باب نیز روستایی است.

در حال حاضر یکصد و 13 هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان تفت موجود است و حدود 4 هزار و 500 نفر از مردم شهرستان نیز عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.