زمان : 21 Farvardin 1397 - 14:25
شناسه : 144501
بازدید : 7523
کنترل و پیشگیری را محور اصلی مقابله با بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان دانست. مدیر کل دامپزشکی استان یزد: کنترل و پیشگیری را محور اصلی مقابله با بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان دانست. به گزارش روابط عمومی دامپزشکی استان یزد: جلسه کنترل و پیشگیری از انفلوانزای فوق حاد پرندگان در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دامپزشکی استان یزد: جلسه کنترل و پیشگیری از انفلوانزای فوق حاد پرندگان در محل سالن جلسات اداره کل دامپزشکی استان یزد برگزار شد.

 دکتر علی اکبر حداد زاده در این جلسه، آنفلوانزا را چالش جدی پیش روی صنعت طیور کشور و استان معرفی کرد و کنترل و پیشگیری را محور اصلی مقابله با این بیماری دانست.

وی افزود: با توجه به قدرت واگیری و انتشار بالای آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و حفظ قدرت بیماری زایی خود در تمامی شرایط آب و هوایی، اقدام جدی دامپزشکی و بهره گیری از سایر دستگاه های مرتبط، در راستای مهار و اشاعه مجدد این بیماری امری ضروری است.

دکتر حدادزاده در ادامه از این بیماری به عنوان یک مخاطره برای سلامت جامعه نام برد و بر ضرورت کنترل آن تاکید و خاطر نشان کرد: شیوع آنفلوانزا به عنوان یک بیماری مشترک می تواند به عنوان یک چالش جدی برای سلامت جامعه و نیز سرمایه های دامی باشد. به همین دلیل اهتمام به مقابله با آن یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.

در پایان اعضای حاضر در جلسه نظرات خود را در خصوص طرح پیشنهادی اداره کل جهت  کنترل  و پیشگیری بهتر این بیماری ارائه دادند.