زمان : 16 Farvardin 1397 - 02:12
شناسه : 144456
بازدید : 8936
هر گونه نگهداری فراورده های خام دامی، خارج از یخچال در مراکز عرضه، ممنوع می باشد. رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد گفت: هر گونه نگهداری فراورده های خام دامی، خارج از یخچال در مراکز عرضه، ممنوع می باشد. دکتر هادی زارع زردینی گفت: با توجه به ماده 37 قانون تعزیرات حکومتی عرضه و تحویل کالای غیر بهداشتی و یا نگهداری شده در شرایط غیر بهداشتی ممنوع است.

دکتر هادی زارع زردینی گفت: با توجه به ماده 37 قانون تعزیرات حکومتی عرضه و تحویل کالای غیر بهداشتی و یا نگهداری شده در شرایط غیر بهداشتی ممنوع است. بر همین اساس و با توجه به سريع الفساد بودن، هرگونه نگهداری فراورده های خام دامی خارج از یخچال در مراکز عرضه ممنوع می باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان یزد ضمن تأکید بر لزوم رعایت شرایط بهداشتی در نگهداری فراورده های خام دامی به منظور عرضه و فروش اظهار داشت: متأسفانه بعضا مشاهده می شود که برخی فروشندگان نا آگاهانه فراورده های خام دامی از قبیل گوشت و تخم مرغ را در خارج از یخچال نگهداری و عرضه می نمایند و این در حالی است که بالا بودن دمای محیط می تواند زمینه ساز رشد و تکثیر بسیاری از باکتری ها در فراورده های خام دامی و فساد آن شود.

وی در ادامه افزود: مدت زمان نگهداری هر یک از فراورده های خام دامی، مطابق استاندارد و قوانین بهداشتی سازمان دامپزشکی مشخص می باشد كه بر روي برچسب محصولات عرضه شده قابل مشاهده است.

زارع در پایان از همشهریان خواست ضمن خودداری از خرید و مصرف فراورده های خام دامی عرضه شده در شرایط غیر استاندارد، مراتب را جهت پیگیری و اقدام لازم به شبکه های دامپزشکی شهرستان محل زندگي خود اطلاع دهند.